Re: Colruyt Nijvel

Weet u dat de onbalans en val van Marcel Morue werden verrorzaakt door 2 projectielen van het kaliber 45 die in zijn  rechterenkel  werden afgevuurd ?

52

Re: Colruyt Nijvel

Wat betreft de ligging van de hulzen: Was er op de plaats delict geen Mr. Deprétre "... die in het wilde weg de hulzen rondschopte ..."?

53

Re: Colruyt Nijvel

Of nog anderen die ze meenamen naar huis "als souvenir". Bij mijn weten in Aalst gebeurd.

54

Re: Colruyt Nijvel

Fenix , als je agent Nevens bedoeld een kleine aanpassing. Nevens schoot met een revolver op de vluchtende Golf. Een revolver heeft geen automatische uitworp van de hulzen na het schot. Deze moeten door een handeling verwijdert worden. Bij Nevens gingen ze mee naar huis ... waar de onderzoekers het nalieten om ze op te vragen! M.a.w.: Geen hulzen en geen lijk.

Re: Colruyt Nijvel

LEO wrote:

Wat betreft de ligging van de hulzen: Was er op de plaats delict geen Mr. Deprétre "... die in het wilde weg de hulzen rondschopte ..."?

Van waar komt die informatie, Leo?

56

Re: Colruyt Nijvel

Dat kan je o.a. hier lezen;

"Wanneer Jean Deprêtre, de procureur des Konings van Nijvel, aankomt op de parking (van de Colruyt te Nijvel) begint hij uit "woede en onmacht" tegen hulzen - toch belangrijk bewijsmateriaal - te schoppen."

Re: Colruyt Nijvel

Uit een artikel van Apache dus anno 2014. Niet dat ik een Depretre-fan ben maar Depretre zelf was al overleden in 2012 en kon zich dus niet meer verdedigen. En waar haalt Apache dan die informatie vandaan? En hoe betrouwbaar is die informatie?

58

Re: Colruyt Nijvel

Maggiore wrote:

Uit een artikel van Apache dus anno 2014. Niet dat ik een Depretre-fan ben maar Depretre zelf was al overleden in 2012 en kon zich dus niet meer verdedigen. En waar haalt Apache dan die informatie vandaan? En hoe betrouwbaar is die informatie?

Een doorgewinterde forumgebruiker zoals jij weet de auteur van het artikel daartoe wel te contacteren…

Re: Colruyt Nijvel

Ik denk dat het aan de auteur zelf is om hieromtrent initiatief te nemen en uitleg te verschaffen. Ik van mijn part heb de ondervraging van Jean Depretre door de parlementaire commissie overlopen maar heb over het wegschoppen van hulzen niets terug gevonden.

60

Re: Colruyt Nijvel

Wel, het is jij die de inhoud van het artikel in twijfel stelt waarbij je ook kon lezen:”De auteur schrijft in eigen naam en is verantwoordelijk voor de inhoud van de tekst.”

Deze tekst is overigens veel recenter dan de enigste bron die je daar tegenover stelt, iets wat je ook hekelt…


…vervolgens doe je dus blijkbaar een oproep -enkel hier dan?- aan de auteur om zich -hier dan- te verantwoorden daarvoor?