Re: Cel Delta

Ik kan het niet bewijzen maar het was een vooraf afgesproken strategie, het dossier of de onderzoeksrechter zo veel mogelijk verplaatsen.

Re: Cel Delta

Alles valt en staat precies bij de Delta Force. En ja, dit is on topic.

33

Re: Cel Delta

Bekijk het geheel als een cirkel. Opdrachtgever staat centraal bovenaan en kan links of rechts reageren actie ondernemen. Plaats op de cirkel rechts van de opdrachtgever de tussenpersoon dan de uitvoerders dan de politie dan onderzoekers en ga zo door naar. Procureur en hogere magistraten / politiek waarna de cirkel rond is. Dan merk je dat de opdrachtgever in twee richtingen kon sturen ...

Re: Cel Delta

Dus Tru Dat mag men hen ook terecht in vraag stellen. We gaan (ik vroeger alvast) er altijd vanuit dat de manipulaties pas begonnen in Chaleroi. Wat als ze al bezig waren? Dit is op zijn minst de moeite om eens te overwegen.

35

Re: Cel Delta

Volgens mij waren de manipulatieve strategieën al uitgestippeld nog voor het eerste feit. Kijk naar de jaren '80 en alle misdaden uit de loden jaren, de grote schandalen, dat was allemaal voor het gebeurde fijn bestudeerd en uitgedokterd. Ik heb het niet over kleine criminelen maar grote dossiers. Zo wist de opdrachtgever zeer goed door dwaalsporen te leggen bepaalde dossiers/personen in opspraak zouden komen en dit nooit onderzocht zou worden en aldus voor altijd toegedekt zou blijven. Hoeveel speurders verklaren dat ze bepaalde richtingen niet mochten zoeken?

Re: Cel Delta

En waar plaats je de speurders van de Delta?

37

Re: Cel Delta

Op de cirkel gewoon bij speurders gestuurd door hun oversten, magistraten en / of politiek. Ik weet ook niet wat er in die cel gebeurde. Maar het is niet omdat die cel iets niet onderzocht dat ze corrupt waren, de corruptie kan van hun oversten komen maar ook eventueel door bedreigen van criminelen, te gevaarlijk om aan te raken ... in welke zin dan ook. Hoeveel speurders kregen de deur op neus (figuurlijk)? Kijk naar het Haemers dossier, het dossier Dutroux enz. ... In vele gevallen zijn hun ontdekkingen niet in dank afgenomen. En zeker in de jaren was justitie te sturen vanuit de politiek.

Re: Cel Delta

Misschien moet je de corruptie zoeken in zaken die ze wel onderzochten? Puur hypothetisch gesproken dan ...

39

Re: Cel Delta

Dat is het grote probleem, alles werkt in verschillende richtingen. Misschien is er wel of niet correct onderzocht of gerapporteerd op pv en verdwenen er pv's en bewijsmateriaal? Misschien mocht er niet gezocht worden op bepaalde dossiers? Misschien beschermden ze hun informanten en lieten delen weg uit het dossier? Misschien in opdracht? Onkunde of moedwil? Vermoedelijk zullen we het nooit weten. Maar ik ben absoluut overtuigd dat de daders gekend zijn in het dossier, er is/was zoveel materiële bewijslast en zovele getuigenissen dat het onmogelijk is dit niet op te lossen.

Re: Cel Delta

Tru Dat wrote:

Maar ik ben absoluut overtuigd dat de daders gekend zijn in het dossier, er is/was zoveel materiële bewijslast en zovele getuigenissen dat het onmogelijk is dit niet op te lossen.

Hierin geef ik je 100 percent gelijk. Trouwens, stond elk oorspronkelijk proces verbaal niet op microfilm? Het is niet omdat PV's verdwenen dat de microfilms zijn verdwenen. Goede nacht allemaal.