Re: Cel Delta

Dus omdat iemand een verklaring heeft afgelegd dat hij een zogezegde zigeunerspreuk heeft gehoord, denkt dat hij/zij kledingstukken heeft herkend van Moussa en Karafilis is of zijn de De Staerkes de dader(s) geweest. En voor wat de geloofwaardigheid van een PV betreft. Sedert ik een PV heb mogen aanschouwen dat men beginnen op te stellen is nog voor de feiten hadden plaats gevonden stel ik mij bij elk PV de nodige vragen. En terecht!

Django68 wrote:

Er waren de herkenning van De Staercke door de joggers in het Osbroekpark kort voor de overval, de getuigenis van een jeugdvriend die hem herkende tijdens de overval zelf, de getuigenis van zijn (ex) vriendin die samen met hem de Delhaize bezocht, een van zijn broers die bij de politie smeekte 'doe iets aan onze Johnny' en zijn eigen woorden 'Ik ben gekozen o basis van mijn dossier'. Misschien is hij door de opdrachtgevers in de val gelokt als bliksemafleider zoals ook met Cocu gebeurd is bij de inbraak in Nijvel

Maar jongen toch. "Johny" De Staerke werd inderdaad op basis van zijn dossier gekozen als zijnde de perfecte zonderbok. So what? En voor wat de getuigenis van zijn ex-vriendin betreft. Heel dat spelletje werd al vakkundig uit de doeken gedaan  in de laatste 50 à 60 quotes in het topic De Staerke. Als toemaatje hier dan nog een quote in het topic Aalst - Proloog » Forum
Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken behalve dan dat ik mij niet geroepen voel om een kontlikker te worden.

Re: Cel Delta

Maggiore wrote:

Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken behalve dan dat ik mij niet geroepen voel om een kontlikker te worden.

Waarom is het nodig met dergelijke teksten een discussie plat te slaan?
Ik heb het vaker gezien en het is m.i. respectloos.

Re: Cel Delta

Als je het niet meteen met sommigen eens bent zitten ze meteen op de kast. Voel je je persoonlijk aangevallen soms? Dit is een forum waar mensen op beschaafde manier van ideeën wisselen, meer niet. Geen enkele reden om je zo druk te maken.

Re: Cel Delta

Waarom altijd weer De Staerke opvoeren terwijl het ondertussen duidelijk is dat De Staerke niets met de Bende van Nijvel te maken heeft?

Re: Cel Delta

Duidelijk voor jou blijkbaar. Vesrchillende (ex) speurders e auteurs denken er anders over.
Bon, jij zal wel toegang hebben tot informatie die de rest van de forumgebruikers niet hebben.

Re: Cel Delta

Maggiore wrote:

Waarom altijd weer De Staerke opvoeren terwijl het ondertussen duidelijk is dat De Staerke niets met de Bende van Nijvel te maken heeft?

Straffe uitspraak waar je klaarblijkelijk wel erg van overtuigd bent . Ik ben dan ook benieuwd of je die ook kan staven op basis van bronnen en bewijzen ?  Ik kijk alvast uit naar uw  antwoord.

Re: Cel Delta

Ik verwijs naar mijn bovenstaande post 62. Lees de laatste 50 - 60 posts eens door van het topic Phillippe De Staerke en van Topic Aalst - Proloog. A charge blijft er niets staande en a decharge des te meer.
Maar het is niet aan mij of aan De Staerke om zijn onschuld te bewijzen maar aan de handlangers die het  zondebokkenmechanisme hanteren om de schuld van De Staerke te bewijzen. Maar dat kunnen ze niet en dus worden allerhande reeds lang ontkrachte theorieën alsmaar herhaald en herhaald en herhaald in de hoop dat Jan met de Pet al die rotzooi op de duur toch zou geloven.

68

Re: Cel Delta

PDS zegt zelf dat hij gekozen werd op basis van zijn profiel. Dat is zonder twijfel juist. Met zo"n profiel liep je inderdaad het risico een verdachte te zijn. Dat was dan het risico van het vak zeker?( Idem met Haemers ) Hij beweerde zelf geen bloed aan zijn handen te hebben. Letterlijk zou dat eventueel kunnen kloppen. Maar voor mij is de vraag voor hoeveel doden zou die man verantwoordelijk geweest zijn ? ( ivm drugs oa). Dat hij dus zijn hele leven als verdachte verder moet is waarschijnlijk klein bier met hetgeen hij in werkelijkheid veroorzaakte. Zijn we trouwens zeker dat we alle elementen a charge kennen ? Indien je 37 keer liegt is het niet abnormaal dat je de 38e keer niet meer geloofd wordt.

Ik kan het misschien beter op deze manier uitdrukken. In het geval van PDS heb ik geen enkel probleem met mijn geweten om hem tot in de eeuwigheid als verdachte te blijven beschouwen.

't is geen juridische kijk op de zaken maar bij gebrek daar aan probeer ik het af en toe eerder fylosofisch te bekijken. Ik ben in beide diciplines helaas maar een amateur.

Re: Cel Delta

fenix wrote:

In het geval van PDS heb ik geen enkel probleem met mijn geweten om hem tot in de eeuwigheid als verdachte te blijven beschouwen.

Beter kan het zondebokkensyndroom niet gedefinieerd worden.

Re: Cel Delta

Maggiore wrote:

Waarom altijd weer De Staerke opvoeren terwijl het ondertussen duidelijk is dat De Staerke niets met de Bende van Nijvel te maken heeft?

Er werd geoordeeld  dat hij op 9/11/1985 voor de aanval in de Delhaize in Aalst as, maar dat hij gezien het schema niet  aanwezig  kon zijn tijdens de aanval.