Re: Bozidar Djuroski

Welke link met kunst & antiek heb je in gedachten, coconut? Farcy, De Staerke, Finné ...?

Re: Bozidar Djuroski

Die link had ik niet in gedachten, niet omdat ze er niet zou zijn maar om de eenvoudige reden dat ik ze niet genoeg bestudeerd heb. (En het forum in zijn geheel heeft dit ook niet gedaan, daar ligt dus nog potentieel volgens mij.) Ik dacht aan de link kunst/ leden of ex-leden groep Diane/ leden WNP en Front.

Waarom ging bijvoorbeeld iemand als Lammers kunst stelen? Wat deed hij er mee? Hoe wist hij wat waar was? Het was in ieder geval niet om er zelf rijker van te worden. Welke linken kunnen we leggen via of dankzij die kunst en antiek.

Zelfs indien we het wat en waarom niet kennen, kunnen we er af en toe mee aantonen dat bepaalde personen elkaar wel kenden, in tegenstelling met hetgeen ze bijvoorbeeld toegaven in een verhoor. Kan af en toe belangrijk zijn, heel belangrijk.

13

Re: Bozidar Djuroski

Die verwevenheid tussen drugs, wapens, brocante etc. is wel heel interessant. Moet alleszins toch wel een wereldje van 'ons kent ons' geweest zijn. Gemakkelijk om dan in die poel te gaan vissen wat uitvoerders betreft.

Wat Bozidar Djuroski betreft: ik begrijp niet waarom ze hem pas op het einde van de raid omgebracht hebben. Had ook in het begin gekund, tenzij ze effectief een ander target voor ogen hadden.

Wat de modus operandi betreft: ik heb begrepen dat de killer(s) het target steeds op quasi dezelfde wijze beschoten heeft/hebben: in de halsstreek (met riotgun(s)). Vraagje voor the end: is dat het 'handelsmerk" van de schutter(s)? Lijkt wel op een poging tot onthoofding maar dan met schietijzers.

Re: Bozidar Djuroski

Kunststukken zijn een makkelijke vorm om een bepaalde partij of groep te financieren. Denk daarbij aan de diefstal van bv. videorecorders die na heling ook dienden om een kas te spekken.

Re: Bozidar Djuroski

Kan als financiering dienen ja, en soms zelfs als "waarborg". Of als middel om zwart geld wit te wassen.

Re: Bozidar Djuroski

The end bezit ook heel wat inzicht over de modus operandi / posities van de de verscheidene schutters.

Kunst is een perfecte manier voor een zwart geld roulade.

17

Re: Bozidar Djuroski

Jazeker, het inzicht van the end in deze is belangrijk. Hij heeft het al meermaals over "een specifieke manier van handelen" gehad, zeg maar een "trade mark". Benieuwd wat hij daarover te zeggen heeft ... als het over huurlingen gaat, schakel ik over naar Leo. wink

Re: Bozidar Djuroski

coconut wrote:

Kan als financiering dienen ja, en soms zelfs als "waarborg". Of als middel om zwart geld wit te wassen.

En dan zitten we ook niet ver weg van leden bende Haemers (transport), VDB en niet te vergeten Finné waaraan we zwart geld transacties kunnen linken alsook beheer van rekeningen van heel wat magistraten en advocaten maar ook van leden van de GP.

Re: Bozidar Djuroski

Blij dat iemand die opmerking maakt! Naast de bank activiteiten, naast geld ter beschikking stellen voor het NDB, zal Finné eveneens in het verkopen van schilderijen / kunst. Finné, een naam om niet te vergeten ... was van heel wat financiele transacties op de hoogte.

Re: Bozidar Djuroski

Het motief van Eigenbrakel heeft niks met de achtergrond van de slachtoffers te maken. Jammer dat ze dit moesten ondergaan en meemaken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.