1

Topic: Rebecca Van den Steen

Rebecca Van den Steen is de 14-jarige dochter van Gilbert Van den Steen en Marie-Thérèse Van den Abiel. Zij werd samen met haar vader en moeder vermoord op de parking van het Delhaize-warenhuis van Aalst. Toen het gezin oog in oog stond met de moordenaars probeerde Rebecca haar vader nog te beschermen. Haar laatste woorden waren "Niet schieten, dat is mijn papa!". Dat is ook de titel van het boek van haar broer David, die tijdens de aanslag zwaar gewond raakte.

Meer » Feiten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Rebecca Van den Steen

Onlangs vroeg iemand mij welk raadsel ik het liefst zou oplossen: de Bende van Nijvel of het gestolen paneel van het Lam Gods. Het Lam Gods intrigeert mij, maar de uitroep “Niet schieten, dat is mijn papa!” vind ik hartverscheurend. Het zijn de laatste woorden van Rebecca, het veertienjarige meisje dat in 1985 bij de Delhaize van Aalst werd doodgeschoten met haar ouders. Liever dan een paneel terug te vinden vol oude potsierlijke rechters, zou ik de daders alsnog ontmaskeren.

Bron: Jean-Paul Mulders, Columnist voor Knack Weekend en schrijver, 16 september 2022

Sterkte David en zovele anderen.

Re: Rebecca Van den Steen

Schoorvoetend en met enige schroom betreed ik dit specifieke slachtoffer topic, na dit choquerend artikel te lezen » www.hln.be

Ik kan alleen maar hopen dat dit het werk is van één of andere snotneus of een minderbegaafde volwassene die niet beseft wat hiermee veroorzaakt wordt. Ik kan alleen maar aan Mr. Van de Steen mijn steun en sterkte toewensen, bij het incasseren van de zoveelste opdoffer in al die jaren na het drama.

PS: ik weet wel dat er ook een forum-nickname is, door D.VdS gebruikt, maar ik wil nu vooral en in de eerste plaats de mens aanspreken en niet het forumlid. Mocht iemand het ongepast vinden dat ik dit topic gebruik, mijn excuses en mag mijn bericht gerust verplaatst of geschrapt worden.

4

Re: Rebecca Van den Steen

Geen goede zet om daar onmiddellijk de pers op te zetten...

5

Re: Rebecca Van den Steen

Wtf, dit is degoutant. Zouden er misschien toch enkele individuen wat zenuwachtig worden? Petjen kreeg ook pesterijen en intimidatie te verduren. Ik vind dit heel raar. Ik vrees echt dat dit geen "gewone" grap is. Hopelijk kan snel achterhaald worden wie hier achter zit.

Veel sterkte David...

6

Re: Rebecca Van den Steen

Twee jaar geleden is er tijdens de een nacht een getuige in verband met de Bende van Nijvel bedreigd geweest in Aalst door twee figuren. Men is met onderzoek bezig aan de hand van alle mogelijk beschikbare foto's.

Re: Rebecca Van den Steen

Compleet gestoord. Het is Carnaval dus ergens nog een stok achter de deur dat dit een dronken gek is. Maar ik snap jullie wel, dit soort 'grappen' doen denken aan de echte Bende in Aalst zoals met het Mi Amigo telefoontje.

8

Re: Rebecca Van den Steen

Er is in Aalst geen dronken gek te vinden die dit zou doen, wees daar maar zeker van.

9

Re: Rebecca Van den Steen

Over dronkenschap was er zeker geen sprake.

Re: Rebecca Van den Steen

De dader is reeds gevat? Kan je ons wat meer duiding geven?