11

Re: Gilbert Van den Steen

coconut wrote:

De man die dit schreef en beweerde wist anders zijn vrouwen wel uit te kiezen. Een van zijn vrouwen is later een publiek figuur geworden en nog wat later werd ze gearresteerd voor grootschalige drugshandel.

Beroemd door Paul Jambers bedoel je?

Re: Gilbert Van den Steen

Dat bedoel ik.

Re: Gilbert Van den Steen

Toen voor heel Vlaanderen, maar in de regio Aalst - Dender al veel langer wereldberoemd omwille van o.a. het paddestoeltje. Een echte femme fatale met veel gewillige slachtoffers smile

Re: Gilbert Van den Steen

Ik wil terugkomen op deze post » Forum

Ik vraag mij af waarom hier niets is mee gedaan. Hadden we daar niet verder moeten op zoeken? Met wie in Aalst was Kapllan Murat bevriend? Podevijn dood, Mendez dood, cafébaas die er een aantal kende dood. Blijven nog twee aanknopingspunten. Kapllan Murat en Baeyens bij wie ze gingen schieten.

15

Re: Gilbert Van den Steen

Coconut, als ik mij niet vergis bedoel je in die tijd o.a. A-Team imitator?

Re: Gilbert Van den Steen

Nu we weten wie de ex van Kuros was, dat verklaart voor mij ook veel. Niet vergeten, dat hij absoluut naar de Delhaize moest gaan op het moment van de overval. Het 'toeval-percentage' is toch een pak lager, wetende dat de vraag van de zwarte weduwe kwam. En zo zie je maar hoe klein de wereld is, en hoe je in dergelijke zaken verwikkeld kunt geraken door op de verkeerde persoon te vallen.

Re: Gilbert Van den Steen

Edit: was zij zijn vrouw al ten tijde van de Bende? Of was dat nog een andere?

Re: Gilbert Van den Steen

Ik weet niet of dat ik ja of neen moet antwoorden Kenza. Ik weet via wiki dat dit een cultserie was die begon in 1985. Mijn tv stond toen in de kast. Van Alain Vincx weten we dat hij samenwerkte met rijkswachters ivm criminele feiten. Is het dan niet mogelijk dat de buur van Albert Van den Abiel samenwerkte met de rijkswacht van Aalst?

Stel dat Aalst toevallig gekozen was en dat de slachtoffers in Aalst willekeurig waren, waarom dan al die bedreigingen en toestanden na Aalst? Het is toch zeer toevallig dat de vriendjes Mendez/ Bouhouche zowel in de loods in Overijse kwamen als in de loods van Podevijn. Niets, maar dan ook niets in Aalst wijst op toeval.

Ik denk dat ik niet verder wil gaan wat Aalst betreft om de eenvoudige reden dat ik er veel te weinig over weet. Ik weet grotendeels wat er op het forum staat. Ik weet een aantal dingen via mensen uit Aalst. Maar ik weet ondertussen ook dat een deel van wat ik wist niet klopte.

In Aalst heeft men niet geluisterd naar de slachtoffers en de rechtstreekse getuigen. Men heeft ze gehoord, men heeft hier en daar een verklaring afgenomen, maar men heeft niet geluisterd. Petje heeft ooit gezegd dat hij dacht dat zijn dochter één van de overvallers herkende, dat had hij begrepen uit getuigenissen van mensen die in de buurt stonden. Hij heeft vlak na de feiten iets uitgeroepen over Podevijn en als hij over de rijkswacht sprak dan was dat in zijn ogen "de vijand". Voelde hij dat instinctief zo aan of had hij hier bewijzen voor? Ik denk nog altijd dat daar de sleutel ligt. Al wat hij zei had het gevolg kunnen zijn van het drama dat zich voor zijn ogen had afgespeeld ... ware het niet dat Mendez bij Podevijn werkte of gewerkt had en dat de rijkswacht daar de deur plat liep. (Maar ze hadden een reden, hun moto's werden er onderhouden!?) Wat die Brusselse rijkswachters daar dan deden weten we niet.

Re: Gilbert Van den Steen

Wat zeker is, is dat er in 85 een progressie in terreur is. Kunnen we hieruit afleiden dat in Aalst een heel gezin moest worden vermoord?
Het is een mogelijkheid. Welk doel?

Re: Gilbert Van den Steen

Ik heb mij nooit van de indruk kunnen ontdoen dat de bende telkens onder de slachtoffers toch iemand vermoorden die ze wilde elimineren. Het op grote schaal moorden om het de "speurders" moeilijker te maken om de geviseerden te achterhalen? Denkend vooral aan Finné, dit kan nooit een toeval geweest zijn voor zo'n georganiseerde bende. Deze denkpiste(s) zijn die al onderzocht?

Komende bij mijn blijvende vraag: of de heer Van De Steen iets teveel wiste of had ontdekt (in privé of via zijn garage/werk)? Zelfs David moest volgens mij eigenlijk vermoord worden, om zo alles uit te wissen. Waarom werd er jaren later nog steeds zijn nummerplaat gebruikt, als vorm van pesterijen of waarschuwing?