91

Kees BK wrote:

De hagelbollen leken op zicht door schaduwvorming groter, maar de metingen van de zichtbare ballen binnen de opening aan de rechterzijde bleken bij reële meting toch kleiner dan een standaard chevrotines (We meten in AutoCad eerder een hagelgrootte rond de 3mm)

Misschien kan het volgende helpen: de Bende verschoot Legia FN met 9 of 12 projectielen. Dat is zover ik kan terugvinden de FN nummering C1 (8,65mm) en C2 (7,65 mm). De Bende verschoot echter ook de Winchester Super X Magnum, in de CBO nota vermeld als Winchester X Super 17/8-2 3" magnum (Plomb 0). Die "plomb 0" slaat waarschijnlijk op de Belgische maten, zijnde een loodje van 3,8 mm. Als we in de Amerikaanse maten gaan kijken komen we dan op "Birdshot Nr 2" met 3,81 mm. de aanduiding "17/8" betekent 17/8oz en die 2 erachter op "Birdschot Nr 2".

De schoten in Nijvel, vanuit de richting van de Mercedes ,door een man van 1m80 waren dan: C1 op het bestuurdersportier combi - Birdshot Nr 2 op de koplamp - C1 op midden voorkant van de combi.

Met de koffer open, zoals het geval was aan de Colruyt, denk ik dat de hoeken ongeveer kloppen als je dan een man van 1m80 aan die koffer zet die vuurt op een koplamp op +/-  90 cm hoogte.

Kan dat met het autocad systeem waarover je schrijft nagemeten worden?