Re: Eigenbrakel: 17 September

Ik zou zeggen, als je ze vindt, onmiddellijk doorsturen naar Hollywood, want iemand die op minder dan 4/100 van een seconde nauwkeurig een geplaatst schot kan plaatsen zijdelings door dat raam, en echt door dat raam, niets anders rakend aan die zijkant van die auto, die moet van de planeet Krypton zijn. En dit in ons eigen Eigenbrakel. Wie had dat gedacht. En dan moeten die 2 politieagenten toch wel echt op het juiste moment heel goed gebukt hebben om niet alle 9 ballen binnen te krijgen, want in de carroserie zitten ze niet.

Excuseer mijn cynisme, maar op een bepaald moment heeft het geen zin meer om u goedbedoeld informatie te willen geven. Hou het maar op een superbegaafd militair commando met een super techniek. smile Voor mij goed hoor.

Re: Eigenbrakel: 17 September

ik snap je probleem met nauwkeurig schieten niet. Doelgericht op een bewegend object vuren is timing. De feiten zijn er de schade of inslagen aan de Golf en de verwondingen die de agent had. Hetgeen mij dit zegt en ik al steeds herhaal; De ze hun moment afwachten en hun vuurkracht maximaliseren met de wapens waar ze vertrouwd mij zijn om het uit te voeren. De feiten tonen dit ook aan.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

53

Re: Eigenbrakel: 17 September

the end wrote:

Daar gaat het nu om de daders weten dit heel goed, daarmee dat ze op de ruiten mikken en daarmee ook dat ze raak schieten met hun roitguns. Hun timing van hun actie en de afstand van het vuren is op basis van de mogelijkheden van hun wapens.

the end wrote:

Doelgericht op een bewegend object vuren is timing. De feiten zijn er de schade of inslagen aan de Golf en de verwondingen die de agent had. Hetgeen mij dit zegt en ik al steeds herhaal; De ze hun moment afwachten en hun vuurkracht maximaliseren met de wapens waar ze vertrouwd mij zijn om het uit te voeren. De feiten tonen dit ook aan.

Je vertelt het zo overtuigend dat mensen bijna zouden gaan denken dat je er bij stond  wink (wat uiteraard zo niet is).  Ben je er ondertussen al achter gekomen waarom de hier-gekende-robotfoto-NN19 niet verspreid werd ? wink


Billy& wrote:

Voorlopig vermoed ik  "vergeten", maar dat is natuurlijk geen absolute waarheid.

Over de reden waarom de UZI achter gelaten werd, lijkt "vergeten" me misschien wel de meest logische verklaring.
Het lijkt me helemaal niet onrealistisch dat er een 3de wagen betrokken was in Nijvel. Misschien dachten de daders van de Saab & Mercedes dat de UZI in de 3de wagen lag.

Non semper ea sunt quae videntur

54

Re: Eigenbrakel: 17 September

The end wrote :
De ze hun moment afwachten en hun vuurkracht maximaliseren met de wapens waar ze vertrouwd mij zijn om het uit te voeren.

Ok, The End, ik vroeg me al af wat U indertijd juist bedoelde, maar nu U het zo uitdrukt, ok, begrepen.
Veel hangt af van de snelheid van die wagen, maar het is niet noodzakelijk zo dat die op dat moment "razendsnel" reed. Ik vermoed het tegendeel.

Opvallend is en blijft, ten bewijze de foto's, dat er buiten de zijruiten geen impakten zijn in het koetswerk opzij. Die agenten hebben inderdaad een engelbewaarder gehad op dat moment.

Maar als je stelt "waar ze vertrouwd mee zijn", bedoelt U dat dan beroepsmatig ? Want dan zitten we met Riotguns,FN  7,65 mm en de 9 mm (misschien wel een GP) wel in een bepaalde beroepsgroep die daar beroepsmatig vertrouwd mee was. Is het dat  waar U op doelt ?

U hebt ooit over Aalst gepost dat de dader aan de paletten iets heel specifieks deed met zijn wapen? Kan U dat toelichten, en wijst dat volgens U dan op eenzelfde "beroepsgroep"?

55

Re: Eigenbrakel: 17 September

In het nieuwe boek van Ponsaers is een best interessante persoonsbeschrijving van één van de daders te lezen. Er wordt gesproken over de bestuurder van de Mercedes, die aan de Diable Amoureux met een riotgun uit de auto is gekomen. Hij is 'licht kalend, heeft een breed voorhoofd, gekrulde haren en draagt een Canadees hemd'.

Bron: De loden jaren. De Bende van Nijvel gekaderd | Paul Ponsaers (pag. 328)

Re: Eigenbrakel: 17 September

Deze persoonsbeschrijving stond al zo letterlijk in het boek van Michel Leurquin en Patricia Finné » Forum

In het eerste boek van Ponsaers (De Bende uit 1988) was de beschrijving als volgt:

De politie registreerde ook de verklaringen van agent Lemal die zich gedurende de schietpartij aan boord bevond van de Golf van de politie van Eigenbrakel. De politieman preciseert dat een van de daders van de moordpartij, die hij zag toen hij een riotgun op hem gericht hield, zwart achterwaarts gekamd haar en een kalend voorhoofd had.

Re: Eigenbrakel: 17 September

Wel, hoe het van zwart achterwaarts gekamd haar naar krullen gaat is me een raadsel. Bij de schietpartij aan de Diable zijn er 2 robotfoto's volgens het wapenschema. Een dader met zwart naar achter gekamd haar en één dader met krullen. Dat die robotfoto van Eigenbrakel, de NN19, nooit vrijgeven is, is niet te verstaan.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

58

Re: Eigenbrakel: 17 September

Ik citeer maar, hé mannen! En ja, die eerste beschrijvingen had ik ook al wel gelezen hoor, Mero... Ponsaers is, denk ik, nog meer te rade gegaan in het archief van Walter de Bock, en uiteraard in de doctoraatsthesis van Klaartje Schrijvers en de masterscriptie (over WNP) van Lander van de Sompel.

Re: Eigenbrakel: 17 September

Billy& wrote:

Ok, The End, ik vroeg me al af wat U indertijd juist bedoelde, maar nu U het zo uitdrukt, ok, begrepen.
Veel hangt af van de snelheid van die wagen, maar het is niet noodzakelijk zo dat die op dat moment "razendsnel" reed. Ik vermoed het tegendeel.

Opvallend is en blijft, ten bewijze de foto's, dat er buiten de zijruiten geen impakten zijn in het koetswerk opzij. Die agenten hebben inderdaad een engelbewaarder gehad op dat moment.

Maar als je stelt "waar ze vertrouwd mee zijn", bedoelt U dat dan beroepsmatig ? Want dan zitten we met Riotguns,FN  7,65 mm en de 9 mm (misschien wel een GP) wel in een bepaalde beroepsgroep die daar beroepsmatig vertrouwd mee was. Is het dat  waar U op doelt ?

U hebt ooit over Aalst gepost dat de dader aan de paletten iets heel specifieks deed met zijn wapen? Kan U dat toelichten, en wijst dat volgens U dan op eenzelfde "beroepsgroep"?

Over de snelheid van de politiewagen, op basis van de inslagen zal de snelheid van de wagen niet vlug geweest zijn. De agent verklaart ook dat hij de schutter met RG2 ontweek waarbij hij ook geremd zal hebben. Over het moment bedoel ik vooral dat de schutters bewust schoten, vooral het moment dat ze door de zijruiten schoten.

Over het 2de punt, ik heb het meer over hoe ze hun wapens gebruiken, ze kennen de beperkingen of kwaliteiten van de wapens.

Over het gebruik van de RG's in Aalst bedoel ik hoe de killer met de RG1 te keer gaat. Dit is zo specifiek en onnatuurlijk en bij herhaling dat het bewust uitgevoerd is. A Pint van de Diane herkende technieken, dit is ook zo.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

60

Re: Eigenbrakel: 17 September

Onnatuurlijk? Leg uit aub.