151

Re: WNP

Bakerstreet 221B wrote:

Maar u hoeft dat ook niet te geloven; en natuurlijk zijn er oneindig veel manieren om met die getallen te spelen. Alleen, achter de link hieronder staat beschreven hoe (extreemsrechtse) satanisten/paganisten het doen.

http://www.dramatic.fr/methode-p226.html

Andere manieren van interpreteren of met getallen goochelen doen hier niets ter zake, we zitten hier nu eenmaal in de Ginungagap-sector

Ik heb de URL eens bekeken, en er is ook een "systeem" om een getal aan een datum te koppelen. Om in het getal 8 te blijven heb ik de laatste 8 wapenfeiten-data gebruikt (Halle, Temse, Nijvel, Ohain, Beersel, Anderlues, Eigenbrakel+Overijse, Aalst)

Ik heb de methode toegepast zoals op de link die je plaatste:

3 maart 1983 (Halle)
0+3+0+3+1+9+8+3 = 27
2+7 = 9

10 september 1983 (Temse)
1+0+0+9+1+9+8+3 = 31
3 + 1 = 4

17 september 1983 (Nijvel)
1+7+0+9+1+9+8+3 = 38
3+8 = 11 (1+1 = 2)

2 oktober 1983 (Ohain)
0+2+1+0+1+9+8+3 = 24
2+4 = 6

7 oktober 1983 (Delhaize Beersel)
0+7+1+0+1+9+8+3 = 29
2+9 = 11  (1+1 = 2)

1 december 1983 (Anderlues)
0+1+1+2+1+9+8+3 = 25
2+5 = 7

27 september 1985 (Eigenbrakel & Overijse)
2+7+0+9+1+9+8+5 = 41
4+1 = 5

9 november 1985 (Aalst)
0+9+1+1+1+9+8+5 = 34
3+4 = 7

Geen enkele keer het getal 8. In data hoeft er dus al geen "getal 8 symboliek" gezocht worden zo te zien.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: WNP

Maar enfin zeg,

Ik had het over de naam WNP en niet over de datums van de aanslagen. Je kan nu toch niet verwachten dat die handtekeningen altijd en overal opduiken! Het getal 8 op zich is alomtegenwoordig als u het mij vraagt. Stel, iemand is katholiek en in 4 van de 10 kamers van zijn huis hangt een kruisbeeld aan de muur. Dan ga je toch ook niet concluderen dat hij niét katholiek is omdat in 6 van die 10 kamers van zijn huis géén kruisbeeld aan de muur hangt?! Dat zou net dezelfde ongerijmdheid zijn.

mijn vraag was:

Kijk hier vanaf 1’35’’:

https://nieuws.vtm.be/binnenland/libert … et-de-reus

Klopt het dat Libert ACHT keer na elkaar verhoord is geweest over dezelfde feiten of gooit hij gewoon in twee seconden nog eens twee keer het getal 8 (88 voor de kenners) de ether in om zijn geestesgenoten te laten gniffelen?

Mijn vraag was ook:

Wat bedoelt Martial Lekeu dan wél als hij zegt dat de aanslagen gehandtekend waren?

Re: WNP

Ik ontken niet dat er in bepaalde kringen een fascinatie is voor bepaalde letter- en cijfercombinaties. Maar met getallen kan je oneindig toveren. Er zijn ontelbaar veel teksten, data, interviews, verhoren, etc. in het dossier van de Bende, dus je zal altijd bepaalde getallen en rekensommetjes vinden die terugkeren. Het is bijzonder selectief zoeken en puzzelen. (Waarom worden getallen altijd opgeteld om tot een bepaald cijfer te komen en bijvoorbeeld nooit afgetrokken, gedeeld, een vierkantswortel, ...?) Niks van wat Bakerstreet 221B hier de laatste pagina's heeft aangehaald vind ik relevante of opzienbarende informatie. What's next: claimen dat de ouders van Achiel Haemers nazi's avant la lettre waren want de initialen A.H. verwijzen duidelijk naar Adolf Hitler? Dit is allemaal flinterdun en bijzonder vergezocht.

Wat betreft de vraag over de handtekening van de aanslagen. Ten eerste, het is niet omdat Lekeu dat zegt dat het ook zo is. Ten tweede, die handtekening kan zoveel dingen betekenen. Ik denk dan eerder aan de locaties en nog meer aan de M.O. van de aanslagen. Vooral dat laatste lijkt me veel plausibeler dan enkele inventieve rekensommetjes.

Re: WNP

Ik heb al een paar keer uitgelegd dat de getallen/letters

1-A
8-H
18-R

regelmatig voorkomen bij handelingen gesteld door de bende en dat ik bovendien een sterke believer ben van de stelling dat dit geen toeval meer is. Blijven op de aanwezigheid van deze symbolen hameren wordt op de duur belachelijk. Het is mijn diepe indruk dat er hier heel veel mensen een mening over hebben terwijl ze de neonazisymboliek noch van dicht noch van ver kennen.
Ruim een jaar geleden kwam een Amerikaan, Christian Picciolini, in de Belgische journaals en kranten. Hij trekt de wereld rond met een deradicaliseringsboodschap voor neonazi’s. Hier in België heeft hij interviews en lezingen gegeven o.a. in de Dossin Kazerne in Mechelen. Het is heel interessant om hem eens te googelen en er wat over te lezen.
Hier ziet u hem op een foto:

http://www.growbigalways.com/episodes/c … picciolini

Als je zijn naam in Google afbeeldingen typt kan je deze foto in groter formaat zien.

De tattoo op zijn linkerarm vat eigenlijk alles samen...

Bovenaan een Keltisch kruis. WNP leden droegen kleding waarop dit kruis was afgebeeld.
Dit symbool staat bij neonazi’s voor blanke suprematie.

Binnenin dit Keltisch kruis staat een adelaar, het symbool voor onoverwinnelijkheid. Michel Libert speldde zijn rekruten een adelaar-sierspeld op als we de anonieme getuige die in het voorjaar van 2018 op TV en in de kranten kwam mogen geloven.

Daaronder staat het getal 8, voor (Heil) Hitler… 27 september 1985  8 doden, 9 november 1985  8 doden, José Vanden Eynde 8 kogels in het hoofd, en ik kan nog even doorgaan …

Daaronder links, de Odal-rune of Othila-rune. Deze rune wordt door neonazi’s gebruikt om aan hun geestesgenoten te kennen te geven dat er Arisch bloed door hun aderen stroomt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Odal_(run … eopaganism

Dan rechts onderaan de Algiz-rune of Levens-rune. Deze staat ook voor de levensboom.
(Denk aan de sekte Levensboom-Irminsul-Yggdrasil van Herman Wachterlaer waar Calmette, Libert, Latinus, Vanden Eynde, … lid waren)
Belangrijk om weten is dat de Algiz uit het oud noords gelijkgesteld wordt met de letter R!
De letter R is de 18-e letter van het alfabet... commentaar overbodig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Algiz

Libert gaf les in Keltische filosofie. Men kan deze symbolen en hints maar beter niet weglachen. Sekteleden zijn uiterst fanatiek.
Ik heb mijn punt nu uitentreuren gemaakt. Eigenlijk ware het een mooie opdracht voor een thesis in een eindjaar master wiskunde: Hoe groot is de kans dat het opduiken van de letters/cijfers A-1, 8-H en R-18 bij de bende-overvallen nog toeval is?

155

Re: WNP

Het blijft de laatste tijd ook wel erg stil rond de WNP. Benieuwd wanneer ze dat spoor weer gaan oppikken.

156

Re: WNP

En septembre 2017, nous avions déjà publié cet avertissement. A l’époque, nous avions averti l’intéressé dont on parle dans l’article de cesser d’essayer de recruter  au sein de NATION via ses contacts Facebook. Manifestement, il continue. Nous nous voyons donc dans l’obligation de réitérer notre avertissement mais cette fois en nommant cet individu, qui apparaît comme un agent provocateur. Provocateur d’autant plus dangereux en ces périodes électoralement ternes qui pourraient rendre certains plus sensibles à la manipulation. Nous mettons donc en garde contre le nommé Alain Andries. Participer aux réunions du “groupe secret” dont il vous parle vous expose au fichage des services de police comme terroriste potentiel et à de gros ennuis judiciaires.

Fin des années 80, un fort curieux groupe a défrayé la chronique en Belgique.

Il s’agissait du Westland New Post (WNP) qui avait été créé par la Sureté de l’Etat et qui faisait croire à des naïfs qu’ils intégraient un groupe "clandestin" visant à préparer la résistance en cas d’invasion soviétique.

Pour cela, les membres du WNP pénétraient dans divers groupes nationalistes, repéraient les plus "excités" ou les plus radicaux et essayaient de les recruter, soi-disant pour lutter contre le communisme. Mais en réalité, ils firent le sale boulot de plusieurs services secrets.

Cette histoire finit très mal pour nombre d’entre eux qui firent de la prison pour de longues années, certains se suicidèrent, d’autres moururent de façon assez suspecte. Sans compter les dizaines d’idéalistes totalement broyés dans une aventure qui les dépassait nettement et l’image déplorable que tout ceci donna à notre famille de pensée. Encore aujourd’hui, des obsédés gauchistes essaient de lier tout cela aux tueries du Brabant, etc…

Eh bien, il semblerait que certains "officines"  veuillent reprendre ce modèle.

En effet, depuis peu, des gens recrutent dans la mouvance identitaire et patriotique afin de constituer "un réseau de résistance", "un réseau dormant qui fera en attendant juste de la récolte de renseignements" (1])

Exactement les mêmes plans que certains présentaient aux militants du WNP voici une trentaine d’années. Sauf que cette fois-ci, on ne parle plus de lutte contre le communisme mais on utilise la peur, bien souvent justifiée la question n’est pas là, de l’islamisme.

Le but de l’opération étant, au mieux, de ficher les "excités" pouvant potentiellement un jour passer à l’acte. Et au pire, il pourrait s’agir de créer un groupe "sous contrôle" qui aurait vocation à perpétrer des actions violentes. Actions violentes qui seront foireuses, les feront arrêter et permettront ainsi d’accroître la répression contre notre mouvance et un peu faire oublier le terrorisme islamiste.

Dans tous les cas, nous ne pouvons que vous encourager de ne pas vous laisser embrigader dans ce genre d’aventures qui ne feront que renforcer le système que nous combattons. Et de couper tous les ponts avec toute personne qui se ferait le recruteur de ce genre de groupe, très suspect.

(1) Et qui se dénommerait NJR "Noir Jaune Rouge"

Bron » www.nation.be

Re: WNP

Dank voor de tip gar! Ik word er even stil van. Kijk hier op 2m42s naar de tattoo. Dit betekent; 'Ik ben een Ariër' » YouTube

Dat is dus een voorbeeld van nazi-symboliek » www.nation.be

Merk de drietand op in het embleem. Binnen WNP was er ook een afdeling Trident.

Re: WNP

zenga wrote:

De Siegfried in de WNP lijst met namen/locaties tikt wel een aantal zaken af.

  • Woont nog steeds in Gent

  • Was volgens zijn FB profiel ex-marinier

  • Zijn advocaat is ook van Gent.

Interessant, gezien de recente ontwikkelingen.

159

Re: WNP

Geert Keymeulen, alias "Siegfried" (Gent, Oost-Vlaanderen).

160

Re: WNP

Bakerstreet 221B wrote:

....

Klopt het dat Libert ACHT keer na elkaar verhoord is geweest over dezelfde feiten of gooit hij gewoon in twee seconden nog eens twee keer het getal 8 (88 voor de kenners) de ether in om zijn geestesgenoten te laten gniffelen? Mijn vraag was ook:
Wat bedoelt Martial Lekeu dan wél als hij zegt dat de aanslagen gehandtekend waren?

Volgens mij is Libert bij elke ondervraging ook 8 keer naar de wc geweest en dronk hij 8 koffie's die dag...

Alsjeblieft zeg, als David VDS niet overleefd had waren het er 9 geweest in Aalst. Ze lagen daar écht niet te tellen hoeveel ze er neerschoten hoor. Zo kan je overal wel een 8 ergens in vinden.

En trouwens als het cijfer 8 zo belangrijk voor hen was dan hadden ze niet op 9 november Aalst aangevallen maar op de 8ste of op 8 augustus.

Dat Lekeu zei dat de aanslagen gehandtekend waren heeft niets met een cijfer te maken (dat is ook veel te ver gezocht) wel met de methode (gebruikt geweld, type wapens, manier van executeren).