Re: Christiaan Bonkoffsky

Voor mij is hij er wel bij betrokken. Vergeet niet dat hij bij één van de overvallen herkend is én dat er toch wel iets heel raar aan de hand was met zijn personeelsfiche toen. Dat hij een op zijn zachtst gezegd grote dronkaard met een grote bek was verandert daar niks aan. Dat van die sigarettenpeuk, dat men zo iets nog maar durft bewijs te noemen.

Dat die piste nooit grondig onderzocht is, dat hij nooit ondervraagd is geweest en dat men wel héél snel dit spoor afsloot zegt alles. Er was ook niet één reus en Christiaan Bonkoffsky heeft ook nooit gezegd dat hij dé reus was.

Maar ja, ik begrijp ook wel dat er twijfels zijn hoor.

1,242

Hij is helemaal niet herkend bij een van de overvallen. Hij leek op een robotfoto die jaren na de feiten onder hypnose is gemaakt.

1,243

Het antwoord is genuanceerder. In november 1990 kreeg een getuige van de overval in Overijse 70 foto's te zien. De getuige heeft niemand formeel herkend maar heeft veertien personen aangeduid omdat ze grote gelijkenissen vertonen. Eén van die personen was Christian Bonkoffsky.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

Hij is herkend, volgens mij is dit toch wel aangetoond ook?

En dat zowel hij als een van de daders mankte zal ook wel toeval zijn, net als dat gevalleke van zijn personeelsfiche?

Toon me hét bewijs dat hij er niet bij betrokken was, en ik zal me meteen excuseren. Maar: dat is er niet. Dus: er is niks wat hem uitsluit dus blijf ik geloven dat hij een van de reuzen was.

En waarom werd hij nooit concreet ondervraagd? een verklaring afnemen is toch niet hetzelfde zeker? en waarom kwam hij opeens niet meer in dat café waar die Jo of wie was het ook kwam nadat die even op TV is geweest

1,245

Denamenstaaninhetdossier wrote:

Hij is herkend, volgens mij is dit toch wel aangetoond ook?

Nee, hij is uit een stapel foto's gehaald - samen met dertien andere personen - omdat er gelijkenissen waren met de reus in Overijse. Dat is iets anders dan een formele herkenning.

Denamenstaaninhetdossier wrote:

Toon me hét bewijs dat hij er niet bij betrokken was, en ik zal me meteen excuseren.

Zo werkt het niet. Iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het is de taak om te bewijzen dat hij betrokken was, niet om te bewijzen dat hij niet betrokken was.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

Ha zo. Tja.

1,247

1246 posts over de mogelijke betrokkenheid van de Aalsterse ex Dianer Bonkoffsky. Terwijl een andere ex-Dianer een veel grotere rol speelde doorheen het onderzoek en destijds elke dag op het stadspark uitkeek te Aalst in z'n Diane jaren.

1,248

En welke ex-Dianer was dat?

1,249

Hopelijk weer niet het zoveelste ik weet het en ik zeg het lekker niet spelletje ...

We wachten nog steeds in spanning op het antwoord...