321

Re: Christiaan Bonkoffsky

kleur wrote:

Is recente aftreden van enkele politici toeval?

  • Laurette Onckelinx

  • Joelle Milquet

  • Turtelboom

Overlijden bekend criminoloog uit Gent? Autopech Vermassen?

Heb je niets beter te doen?

oppernieuw12 wrote:

Eigenlijk moeten we niet ver meer zoeken. Wie dat denkt dat Christiaan Bonkoffsky er niets mee te maken heeft gelooft nog in Sinterklaas.

  • Sprake van een reus met visserhoedje en bril. Bonkoffsky droeg in zijn vrije tijd vaak een visserhoedje en had een bril.

  • Link met Groep Diane en rijkswacht. Bonkoffsky zat bij de vroegere Groep Diane en Rijkswacht

  • Had toevallig vrij tijdens overvallen Bende van Nijvel

  • Dronk graag. Wat verklaart dat het kon dat hij zich lazarus zoop (stress) en zo op alles schoot wat bewoog (bewegende reclamepanelen, auto's, mensen, ...).

  • Was carnavalist, verkleedde zich graag. Daarom carnavalsmaskers als cover gebruikt.

  • Wapens door spelende kinderen gevonden in Osbroek (achter Delhaize). De schietclub waar Bonkoffsky vaak vertoefde in de Termurenlaan te Erembodegem lag op een steenworp van het Osbroekpark

  • Meerdere mensen in het complot. Groep mensen uit de streek van het Aalsterse. Groep mensen uit de streek van Nijvel. Dit verklaart de muziekaanvraag bij radio Amigo voor 'de bende van Hofstade' (startsein voor de mensen uit Aalst).

Even ter zijde ook had ik ooit ergens gelezen dat er ergens in Erembodegem een safehouse zou geweest zijn, kan iemand dit bevestigen?

Ik denk dat er echt teveel elementen richting hem wijzen.

Mooie samenvatting. Voor mij is het zeker dat hij deelnam aan bepaalde raids.

322

Re: Christiaan Bonkoffsky

oppernieuw12 wrote:

Eigenlijk moeten we niet ver meer zoeken. Wie dat denkt dat Christiaan Bonkoffsky er niets mee te maken heeft gelooft nog in Sinterklaas.

  • Sprake van een reus met visserhoedje en bril. Bonkoffsky droeg in zijn vrije tijd vaak een visserhoedje en had een bril.

  • Link met Groep Diane en rijkswacht. Bonkoffsky zat bij de vroegere Groep Diane en Rijkswacht

  • Had toevallig vrij tijdens overvallen Bende van Nijvel

  • Dronk graag. Wat verklaart dat het kon dat hij zich lazarus zoop (stress) en zo op alles schoot wat bewoog (bewegende reclamepanelen, auto's, mensen, ...).

  • Was carnavalist, verkleedde zich graag. Daarom carnavalsmaskers als cover gebruikt.

  • Wapens door spelende kinderen gevonden in Osbroek (achter Delhaize). De schietclub waar Bonkoffsky vaak vertoefde in de Termurenlaan te Erembodegem lag op een steenworp van het Osbroekpark

  • Meerdere mensen in het complot. Groep mensen uit de streek van het Aalsterse. Groep mensen uit de streek van Nijvel. Dit verklaart de muziekaanvraag bij radio Amigo voor 'de bende van Hofstade' (startsein voor de mensen uit Aalst).

Even ter zijde ook had ik ooit ergens gelezen dat er ergens in Erembodegem een safehouse zou geweest zijn, kan iemand dit bevestigen?

Ik denk dat er echt teveel elementen richting hem wijzen.

Advocaat van de Duivel: als er daadwerkelijk een ingenieuze en gedetailleerde planning achter de Bende van Nijvel zit, inclusief dwaalsporen en manipulatie; dan heeft Bonkoffsky ook het ideale dwaalspoor profiel: vrij rechts, Diane-lid, geef hem vrij op de dag van de overval, laat iemand van de aanvallers een kledingstuk dragen dat hem kenmerkt (hoedje), ... Je snapt wel waar ik naartoe wil. Het is plausibel maar lijkt me persoonlijk te ver gezocht.

323

Re: Christiaan Bonkoffsky

Had toch een vreemde tred op de beelden VTM. Zet linkervoet voortdurend voor rechtervoet. Omgekeerd doet hij dat niet. En de reus had een vreemde tred volgens getuigen.

324

Re: Christiaan Bonkoffsky

David van de Steen heeft al eens gezegd dat zijn zusje direct voor haar Papa ging staan en zei: "Niet schieten, dat is mijn Papa". Dit vond hij vreemd omdat zij een enigszins timide meisje was, die niet zo maar op iemand afliep stelde hij. Hij stelde zichzelf daarna de vraag of dat zij de man misschien ergens van herkend had, en gezien zijn carnavalsverleden en woonplaats Aalst waar zij ook woonde, kan het misschien zo zijn dat daar waarheid in zit.

De ex van Bonkoffsky was Marc van Damme tegen gekomen en had hem gevraagd of hij die oude kameraad was van Bonkoffsky waarop hij ja antwoorde. "Hij zat bij de bende van Nijvel hé" zei ze toen waarop Marc van Damme geschrokken vroeg of hij iets met die informatie mocht doen, wat zij niet wilde.

Toen hij na enige tijd/jaren de Broer van Bonkoffsky tegen kwam, en die hem met een slok op het een en ander begon te vertellen was dat de 3e bevestiging en is hij naar David van Steen gegaan. Er moeten honderd procent zeker mensen geweest zijn die wisten wat hij gedaan had, dat kan niet anders.

325

Re: Christiaan Bonkoffsky

En wat met Hugo Coveliers? Die heeft ooit letterlijk verteld "de reus kennen we". Heeft ooit voor groep Diane gewerkt en is nu nog altijd actief. Over wie had hij het?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Polleke wrote:

David van de Steen heeft al eens gezegd dat zijn zusje direct voor haar Papa ging staan en zei: "Niet schieten, dat is mijn Papa". Dit vond hij vreemd omdat zij een enigszins timide meisje was, die niet zo maar op iemand afliep stelde hij. Hij stelde zichzelf daarna de vraag of dat zij de man misschien ergens van herkend had, en gezien zijn carnavalsverleden en woonplaats Aalst waar zij ook woonde, kan het misschien zo zijn dat daar waarheid in zit.

Ten tijde van de Bende-overval in Aalst woonde hij niet in Aalst, maar bij zijn ouders in Dendermonde. Daar was hij actief in een carnavalsvereniging, niet in Aalst. Hij was wel actief bij de rijkswacht in Aalst, maar is er pas later gaan wonen.

327

Re: Christiaan Bonkoffsky

andycap wrote:

En wat met Hugo Coveliers? Die heeft ooit letterlijk verteld "de reus kennen we". Heeft ooit voor groep Diane gewerkt en is nu nog altijd actief. Over wie had hij het?

Heb jij daar nog een bron van? Wanneer was dat? Dat is wel interessante info.

Re: Christiaan Bonkoffsky

kenza wrote:

Iets in mij zegt dat hij ook op het forum zat. Spijtig dat we niet weten tot wanneer hij nog bij zijn zinnen was? Er was iemand en die kraakte een paar pistes heel erg af tot in het extreme en ineens in februarie of april 2015 was hij ineens van het forum verdwenen en die persoon was heel goed op de hoogte.

Het zou interessant zijn om te zien welke forumleden sindsdien niets meer gepost/ingelogd hebben.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik heb even nagedacht over het fenomeen 'bekentenis', want dat is toch het voornaamste wat Bonkoffsky linkt aan de Bende van Nijvel. Ik kom op drie soorten bekentenissen, die overigens gemeen hebben dat ze alle niet 100% betrouwbaar hoeven te zijn.

  1. De formele juridische bekentenis. Bijvoorbeeld in de (Nederlandse) Puttense moordzaak. Viets en Du Bois bekenden verkrachting en moord op Christel Abrosius, maar bleken er later niets mee te maken te hebben. Het waren zwakke figuren die door justitie zwaar onder druk waren gezet om te bekennen. Later kwam de echte moordenaar in beeld na een DNA-match en een bekentenis.

  2. De 'bravoure'-bekentenis. Bijvoorbeeld Tinck. Zoals het er nu naar uit ziet, lijkt hij niets (?) met de Bende van Nijvel te maken te hebben.

  3. De intieme bekentenis. Bijvoorbeeld Bonkoffsky op zijn sterfbed aan zijn broer.

Is er wel eens onderzoek gedaan naar de vraag hoe groot de kans is dat een intieme bekentenis (en dan denk ik met name aan een zeer direct familielid) betrouwbaar dan wel onbetrouwbaar is? Percentages? Praktijkvoorbeelden?

330

Re: Christiaan Bonkoffsky

andycap wrote:

Had toch een vreemde tred op de beelden VTM. Zet linkervoet voortdurend voor rechtervoet. Omgekeerd doet hij dat niet. En de reus had een vreemde tred volgens getuigen.

Inderdaad, de wijze van stappen is heel specifiek en oogt een beetje 'kreupel'. Zou heel kenmerkend moeten zijn voor getuigen, zijn er verwijzingen naar dergelijk bizarre wijze van stappen door getuigen? Het moet volgens mij nog meer opvallen wanneer hij zou lopen.