351

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trebort wrote:

Nog een filmpje » YouTube

Verkleed als vrouw! Eerste maal: 4:59, en daarna: 5:37. Lengte, neus, snor en kin lijken mij overeen te komen. Sigaret, maar geen bril. Zijn er foto's en profile? Hij lijkt een zeer specifieke neus te hebben.

Dat is die persoon met de witte pruik waar jij het op hebt? Die draagt wel degelijk een bril volgens mij, duidelijk op 5:45 (hij praat nog ook). En is dit met zekerheid Bonkoffsky of gewoon een veronderstelling?

352

Re: Christiaan Bonkoffsky

Met witte pruik ja. Dit is alleen maar een veronderstelling!

Re: Christiaan Bonkoffsky

zenga wrote:

Dat is die persoon met de witte pruik waar jij het op hebt? Die draagt wel degelijk een bril volgens mij, duidelijk op 5:45 (hij praat nog ook). En is dit met zekerheid Bonkoffsky of gewoon een veronderstelling?

Nee, als je de beelden vertraagd bekijkt, zie ik geen bril, make-up geeft die indruk, maar ik zie geen verbindingsstuk t.h.v. neus ... heeft wel een 'pukkel' rechts (kan ook make up zijn), beeld op 5.02.

354

Re: Christiaan Bonkoffsky

In 2001 brandt het buitenverblijf van Bonkoffsky af in Cerfontaine. Dit is ook het jaar dat Philippe De Staerke wordt vrijgelaten en buiten verdenking wordt gesteld voor de overval van de bende in Aalst. Toeval of niet? Was dit een waarschuwing opdat hij zijn mond zou houden? Weet iemand het exacte tijdstip van de brand?

De nabijheid van een vliegveld (bv. Overboelare) wordt in een aantal draden gebruikt. Merk op dat er in Cerfontaine ook een vliegveld is dat qua grootte vergelijkbaar is met Overboelare.

355

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat een bende, dat nieuws » Nieuws Man toch ... wat een hautaine en pedante journalist is dat zeg?

Hij zegt:

Wat we vernamen is dat een gevorderd alcoholicus, oud-rijkswachter,  op zijn sterfbed in familiekring aangevoerd heeft de gezochte reus van de Bende te zijn. In een krakkemikkig onderzoek waren eerder al ’s mans vingerafdrukken en zo onderzocht, en dat had toen niet tot sluitend bewijs geleid. Het zogenaamde nieuw feit is een non-feit zonder enige daadwerkelijke betekenis. Fake news.

Euh neen, en nogmaals neen en nogmaals neen. Hij gaf aan "lid" te zijn geweest.

Even later, om niet te zeggen in de paragraaf daaronder, zegt ons ze professional het volgende:

Toch volstond het om op alle redacties van het land alle alarmen te activeren. Dat zegt iets over journalistiek. Het kernidee van journalistiek is controle en dubbele controle van al wat wordt aangevoerd; journalisten lopen niet in elke sloot en struikelen niet over elke steen. Ze onderzoeken wat iemand aanvoert en testen er de relevantie van en de aannemelijkheid. Dàt is het alfa en het omega van het journalistiek métier.

Meneer de oen aka Leo Neels. Een goede raad:

Het kernidee van journalistiek is controle en dubbele controle van al wat wordt aangevoerd; journalisten lopen niet in elke sloot en struikelen niet over elke steen. Ze onderzoeken wat iemand aanvoert en testen er de relevantie van en de aannemelijkheid. Dàt is het alfa en het omega van het journalistiek métier.

Sorry, maar van dat soort labiel gedrag, gedreven vanuit een hautaine houding, word ik echt kwaad. Meneer Neels, u bent een oen!

356

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wel, het is zeker geen fake nieuws, het rijkswacht-spoor, vraag het maar aan Pint en lees het dossier aandachtig. Maar over Bonkoffsky is er enkel dat hij iets met de bende te maken heeft en dat de Diane er ook. Al de rest zijn speculaties.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

357

Re: Christiaan Bonkoffsky

Volgens Marc Van Damme zou Bonkoffsky Gauloise gerookt hebben en geen Marlboro. Zo verklaart hij dat de Marlboro-peuk met DNA in het dossier niet matchte.

Bron » www.tvoost.be

Re: Christiaan Bonkoffsky

Neels heeft wel een punt als hij schrijft dat journalisten moeten onderzoeken wat iemand aanvoert en er de relevantie en de aannemelijkheid van testen. Dat is nauwelijks gebeurd. Bij bijna alle kranten stond vanaf dag 1 vast dat Bonkoffsky de Reus was, terwijl je toch vraagtekens kunt zetten bij de aannemelijkheid daarvan. Er is slechts een uitspraak van een stervende alcoholist. Dat is geen bewijs. Dat hij vrij had op die twee dagen in 1985, evenmin. Dat hij een voetkwetsuur had ook niet, want nergens vind je - voor zover ik weet - informatie dat de Reus bij de overvallen in 1985 mankte (ik las dat wel eens over de overval in Beersel, maar dat was in 1983). Dat Bonkoffsky toevallig past in het beeld dat velen hebben van de dader, is geen argument om diens "bekentenis" meteen voor waar aan te nemen. Een goede journalist zou niet slaafs achter de hysterie hebben aangelopen. De enige krant die wel enige terughoudendheid aan de dag legde, was de Standaard.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trebort wrote:

Nog een filmpje » YouTube

Verkleed als vrouw! Eerste maal: 4:59, en daarna: 5:37. Lengte, neus, snor en kin lijken mij overeen te komen. Sigaret, maar geen bril. Zijn er foto's en profile? Hij lijkt een zeer specifieke neus te hebben.

Hoe kom je zelf hier aan? Dan neem ik aan dat je in het carnavalsmilieu zit/zat en dat je Christiaan hebt gekend? Anders lijkt mij dit echt wel onmogelijk om dit zomaar eventjes op te zoeken.

Note: Arend carnaval is een de carnaval van de rechteroever van Aalst, ze hebben dit destijds opgericht omdat al het Aalst Carnaval gebeuren vooral op linkeroever gebeourde.

360

Re: Christiaan Bonkoffsky

Volgens mijn info heeft Bonkoffsky nooit iemand zijn zakje wiet afgepakt. Onder anderen. Dat hij te lang was en dat zijn soep in zijn snorharen  opdroogde, is niet sexy maar zou hij ooit dronken achter het stuur gezeten hebben. Of beter zou hij ooit nuchter achter het stuur gezeten hebben? Tenminste is hij nooit veroordeeld geworden of we wisten het al.

Het was ook geen doen om de Rijkswacht met R4's te laten rondrijden. De Federale overheid wilde de Rijkswacht zwak houden en zelfs afschaffen. Alleen lukte dat niet zomaar. Daardoor werd de Rijkswacht in diskrediet gebracht. Op soms de meest absurde manieren. Nog steeds zo lijkt het wel.

Misschien was Christiaan manipuleerbaar door bv. zijn alcoholproblemen. Misschien werd zijn familie bedreigd? Ik zou pisnijdig worden. En in Amsterdam om hulp gaan.

Cristiaan had niks om op terug te vallen dan de Rijkswacht. Je zou voor minder aan de drank raken.