381

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik vermoed dat zo'n getuigenis deze week aan de toog van de helft van alle Vlaamse café's heeft plaatsgevonden ...

382

Re: Christiaan Bonkoffsky

kabouterpiet wrote:

De buit was 7 miljoen BEF wat min of meer gelijk is aan € 175 000. Dit moest dan minstens nog eens gedeeld worden door drie. Dat is geen vetpot. Precies of je zou met die buit ineens je werk kunnen opzeggen en een luilekkerleven gaan leiden. € 175 000 gecorrigeerd met de ABEX-index is min of meer € 380.000. Gedeeld door drie kan je daar nog niet eens een één slaapkamer appartement met komen.

Al valt niet uit te sluiten dat als ze in opdracht werkten, iemand hen daar ook voor vergoedde. Hoe dan ook, veel zal het mogelijk niet geweest zijn.

383

Re: Christiaan Bonkoffsky

oppernieuw12 wrote:

Heb hier even een vreemde getuigenis gehad!

Al die "informatie" kan je ook halen als je alleen al de krantenartikels gelezen hebt van laatste week. Al deze "beweringen" (of feiten) zijn hier op dit forum al 100x (bij wijze van spreken) gepasseerd. Andere dingen zijn "aangevuld" met de fantasie van die tooghanger. Dat "den Bonno" veel rookte en drinkte bijvoorbeeld, dat is denk ik genoeg in de media geweest laatste week.

Waar die "tooghanger" zich in heeft verraden als "zeveraar", dat is dat hij zegt dat de carnavalsmaskers een idee waren van C.B. die deelnam aan de raids in Overijse en Eigenbrakel. Waarom? Omdat de Bende van Nijvel reeds voordien ook al carnavalsmaskers gebruikte. Dit in bijvoorbeeld o.a. de overval op Delhaize in Genval in 1983 of het feit van "Au Trois Canards" in 1983.

Conclusie: zever, gezever. wink

Opmerking: ik denk dat de trouwe forumlezers hier die praktisch het volledige forum hebben gelezen en alle lectuur er rond ook, dat die personen 1001 vragen zouden kunnen stellen waarbij die zeveraar door de mand zou vallen.

Wim wrote:

Al valt niet uit te sluiten dat als ze in opdracht werkten, iemand hen daar ook voor vergoedde. Hoe dan ook, veel zal het mogelijk niet geweest zijn.

Het zou me sterk verbazen dat de buit van de overvallen hun motief was. Daarmee zeg ik niet dat geld hun motief niet kan geweest zijn, maar dan zal het geld zijn die ze kregen om die "opdracht" te doen. In Eigenbrakel was de buit +- 5000 euro. Dat is wel zeer weinig om te moeten verdelen onder "de bende" en daarvoor uw leven te riskeren als crimineel.

Als je ziet naar de raid in Aalst, daar hebben de bende-leden een enorm groot risico genomen, en ik vermoed dat ze dat zelf ook wel op voorhand wisten. De overval duurde daar tussen de 5 en 10 minuten. Op zich lijkt dat niet zo lang, maar dat is eigenlijk wel behoorlijk lang waardoor een confrontatie met politiediensten zeer reëel is (wat ook gebeurde).

Non semper ea sunt quae videntur

384

Re: Christiaan Bonkoffsky

Nieuwe sprokkels:

  • Bonkoffsky bij aanslag op Vernaillen? (We krijgen eindelijk robotfoto te zien, maar wel ros haar!?! Indien klopt: link met Bouhouche & Beijer) » Nieuws

  • Nieuws over "Python" » Nieuws

  • Blijkbaar zeer goed thuis in Aarschotstraat (zie dossiers!) » Nieuws

385

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bonkoffsky moet zeer goed thuis geweest zijn in Vlaams Brabant en Brussel tout court. Python zegt daar het volgende over:

"Regelmatig patrouilleerden ze samen door Brussel of Vlaams-Brabant. Op dagen zonder gijzelingen, gewapende verschansingen, rondvliegen met de Puma-helikopter, schietoefeningen of gevechtsport, reden we kriskras rond op zoek naar louche figuren. Chris was daar geregeld bij."

386

Re: Christiaan Bonkoffsky

M.i. is operatie 'schandaliseer Bonkoffsky als ongeloofwaardig, klungel, sukkel, alcoholist, fantast, leugenaar, ...' op volle dreef.

Re: Christiaan Bonkoffsky

De journalisten zijn duidelijk niet thuis in het nieuws... Gisteren op HLN een artikel waarin men beweert dat de vrouw (en kinderen?) van Albert Van Den Abiel naar Delhaize waren vertrokken.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat een (bekende) vriend van Bonkoffsky me toevertrouwde:

"En btw steek ik mijn handen voor in het vuur Kris was nooit extreem-rechts gezind of had zeker geen extreem rechtse belangen of ideologie! Ook geen racist! Steek in mijn handen voor in het vuur! Wapenfreak? Ja want zijn kot hing en lag vol met wapens! Ook zelfs nunckakos en Vandaar dat we samen veel gingen schieten! Ik heb van hem leren dum dum kogels maken! En ook geleerd als je achteraan geboeid bent met truc al zittend gaan de boeien voorraan je lichaam te hebben! En natuurlijk de geheime lijfspreuk van de Diane zeer goed geleerd aan mij! Zal ik nooit vergeten... “Le super ne mort pas"".

Dum Dum kogels: zie Vernaillen. Zie mijn Facebookpost op 23 oktober (als reactie op de Facebookpost van 21 oktober van onze groep "Bende van Nijvel".

Deze bekende vriend van Bonkoffsky en tegelijkertijd BV vertelde me dit. Ik kon het bijna niet geloven dat hij vriend van Bonkoffsky was, maar ik checkte en alles lijkt te kloppen. Hij vroeg me discreet te zijn over zijn naam. Ik zou hem graag delen hier, ik ga nog eens aandringen bij hem. Normaal is hij er niet kwaad om als hij in de belangstelling staat. Trouwens ook belangrijke info (vooral dum dum kogels zelf maken, hoe, type, ...) voor de speurders, maar die lijken nooit in communicatie geïnteresseerd dus doe ik de moeite niet meer.

389

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik ben meer geneigd om de getuigenis van Marc Van Damme te geloven, die daar open en bloot voor uitkomt, dan die van iemand die vraagt om discreet te blijven over zijn naam. En daarbij, er zijn duizenden pijlen omtrent de Bende van Nijvel die wijzen in de richting van extreem-rechts, dus zo lang uw anonieme bron niet voor eigen naam durft spreken klasseer ik dit onder de categorie "toogpraat".

390

Re: Christiaan Bonkoffsky

dim wrote:

Nieuws over "Python" » Nieuws

Pistool of revolver? Bij revolver kan er geen patroon in de loop zitten. Die kan wel in een kamer van de trommel zitten. Revolver heeft geen veiligheidspal. Zou mij sterk verwonderen dat die mannen daar met geladen wapens den John Wayne zitten uithangen.