511

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het enige dat me lijkt vast te staan, is dat in de caravan van Bonkoffsky, een agenda werd gevonden, met daarop het jaartal 1984. Mogelijk, maar daarom niet noodzakelijk:

  • Agenda betreft data, adressen en namen ingeschreven in die agenda in 1984 (kan bijvoorbeeld oud boekje zijn dat daar nog lag, en in gebruik zijn genomen na 1985 ...)

  • agenda is van Bonkoffsky

Hoe?

512

Re: Christiaan Bonkoffsky

Als je de locatie bekijkt in Google Maps zie je dat deze caravan niet ver van het vliegveldje van Cerfontaine ligt. Handig om spullen van een vlucht op een zeer vroeg of laat uur weg te werken. Van het vliegveld naar de caravan is slechts 5 km en hierbij gebruik je zeer rustige wegen zonder pottekijkers!

Ik zou toch maar eens gaan graven op dat terrain, of minstens eens met een metaaldetector gaan kijken.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wim wrote:

Je kan mij niet overtuigen, dat als speurders 'grondig' te werk gaan, zij dat boekje niet zouden hebben gevonden.

Ik zeg ook niet dat ze grondig te werk gingen. Dat is juist wat zo verbazingwekkend is. Ze zien nog maar eens bewijsmateriaal over het hoofd. Maar als het adresboekje er neergelegd is om gevonden te worden, dan had de dader daarvan het wel zo achtergelaten dat de speurders er niet langs hadden kunnen kijken. Nu kwam het bij DDC terecht, maar het had ook bij spelende kinderen of toevallige voorbijgangers kunnen belanden en dan was het misschien voor eeuwig verborgen gebleven.

Vleermuisje: DDC is de vinder en het adresboekje lag onder een deken.

514

Re: Christiaan Bonkoffsky

vleermuisje1971 wrote:

Kan uit de tweet van Douglas De Coninck nog steeds niet opmaken wie het agenda gevonden heeft.

De journalist. Dat staat in het artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

515

Re: Christiaan Bonkoffsky

vleermuisje1971 wrote:

Kan uit de tweet van Douglas De Coninck nog steeds niet opmaken wie het agenda gevonden heeft.

Hij zegt het niet expliciet maar laat toch suggereren dat hij het gevonden heeft. En het lag onder een vuil deken.

En ik kan't mij zoal voorstellen: afgaande op het artikel in DM dat het terrein moeilijk toegankelijk was en een flink eindje klauteren, regen, natte schoenen, dan kom je in een vervallen caravan terecht waar niks te vinden valt op 't eerste zicht en kuis je je schup zo rap mogelijk af.

https://i.imgur.com/l8PS1YK.png

516

Re: Christiaan Bonkoffsky

Is het niet de afgebrande caravan die onderzocht werd door de politie? Nieuwe caravan kan later bezocht geweest zijn door Bonkoffsky mét het boekje. Hoe kan DDC gewoon die caravan binnengaan en daar spullen meenemen? Tegen de wet.

517

Re: Christiaan Bonkoffsky

Charly wrote:

Is het niet de afgebrande caravan die onderzocht werd door de politie? Nieuwe caravan kan later bezocht geweest zijn door Bonkoffsky mét het boekje.

Het is de nieuwe caravan die onderzocht werd. De originele caravan werd op 27 december 2001 aangekocht en iets daarna in brand gestoken » Nieuws

Charly wrote:

Hoe kan DDC gewoon die caravan binnengaan en daar spullen meenemen? Tegen de wet.

Omdat de eigenaar dood is en de politie waarschijnlijk de deur niet op slot heeft gedaan. Ik denk dat we ook blij mogen zijn dat hij de wet heeft overtreden. Anders lag dat boekje nog steeds onder een vuil deken.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

518

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ben wrote:

Omdat de eigenaar dood is en de politie waarschijnlijk de deur niet op slot heeft gedaan. Ik denk dat we ook blij mogen zijn dat hij de wet heeft overtreden. Anders lag dat boekje nog steeds onder een vuil deken.

In DM stond ook nog dat Bonkoffsky zijn broer de erfenis heeft verworpen.

Na zijn dood in 2015 verwierp zijn broer de erfenis omdat zijn schulden de mogelijke waarde van het perceel overtroffen. Volgens de aankoopakte is er geen vergunning om iets te bouwen op de grond. De grond is daarom nu zo’n beetje van niemand, tot er een vereffenaar in actie schiet.

Bron » Nieuws

519

Re: Christiaan Bonkoffsky

De caravan was niet bewoond. Als je een object vindt en dat meteen overdraagt aan de overheid is er geen sprake van een misdrijf. Hoogstens huisvredebreuk maar aangezien deze niet bewoond was zal dat nooit vervolgd worden.

Re: Christiaan Bonkoffsky

https://i.imgur.com/f29zRlY.jpg