521

Re: Christiaan Bonkoffsky

Nee, zo'n dingen kunnen niet. Sorry dat ik het moet zeggen (want ik weet dat DDC meeleest),  maar het is ook een beetje dom. Sporen geraken zo verloren.

522

Re: Christiaan Bonkoffsky

Sebastiaan wrote:

https://i.imgur.com/f29zRlY.jpg

Interessant. De naam Pollet komt in elk geval wel heel vaak voor. Naar ik vernam werd daar ook een blikje bier gevonden, met enkele kogelgaten daarin. De naam Eddy Pollet, vind ik dan weer terug in verband met een schietclub.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het notitieboekje zou toch niet van Bonkoffsky zijn. De zoon van de vorige eigenaar zou het herkend hebben, zo blijkt uit een mededeling van journalist Douglas De Coninck.

524

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik lees hier nu ook net dat het boekje niet van Bonkoffsky is. Ergens diende daar rekening mee gehouden te worden; echter had ik eerder verwacht dat het er na zijn dood werd achtergelaten door iemand die gebruik maakte van de caravan. Dat dit nu ban de zoon van de vorige eigenaar blijkt te zijn, vind ik dan weer vreemd, gezien dat zou betekenen dat Bonkoffsky de caravan met deken, matras en al heeft gekocht; en nooit onder dat teken heeft gekeken.

Of, hij zou het moeten gevonden hebben en dan hebben terug gelegd. Ik ben misschien achterdochtig, maar dit is toch wel een vreemde wending.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Adresboekje is niet van Bonkoffsky, maar van vorige eigenaar caravan, schrijft DDC op Twitter. Dat is niet de zoon. Maar het maakt ook niks uit. Het was weer eens loos alarm. Misschien dat De Morgen de volgende keer iets zorgvuldiger wil zijn? Een spannend verhaal is natuurlijk een spannend verhaal. Maar het maakt je als krant niet geloofwaardiger als je dit soort mogelijkheden niet eerst checkt.

526

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wim wrote:

Ik ben misschien achterdochtig, maar dit is toch wel een vreemde wending.

Ik vind dit ook wel heel bizar, Bonkoffsky heeft daar nooit iets verlegd dan of zo? Alles kan natuurlijk ...

527

Re: Christiaan Bonkoffsky

Sebastiaan wrote:

Het notitieboekje zou toch niet van Bonkoffsky zijn. De zoon van de vorige eigenaar zou het herkend hebben, zo blijkt uit een mededeling van journalist Douglas De Coninck

Ik lees het ook net. Zal "Douglas DC" & "De Morgen" nu een rechtzetting plaatsen in hun krant waarbij ze zich excuseren tegenover zowel de personen die in dat boekje staan als ook tegenover Christian De Valkeneer die zich terug moest "verdedigen". Ook tegenover de onderzoekers die de caravan hebben doorzocht en hun werk niet goed genoeg deden ofzo. Kunnen de mensen die reactie gaven op het artikel in de vorm van "sabotage van het onderzoek" of "de onderzoekers zijn nogaltijd onbetrouwbaar" enzoverder, kunnen die mensen op de hoogte gesteld worden dat hun "zorg" onterecht bleek te zijn?

Nogmaals mensen, let een beetje op met wat je allemaal zegt vooralleer je mensen dingen ten laste legt.

DouglasDC: ik weet dat je hier ook meeleest op het forum: eerlijk, vind je het zelf correct dat dit in de media is gekomen, dat boekje? Als jij of iemand de moeite doet om die caravan te gaan doorzoeken, doe dan ook moeite om op zijn minst even het handschrift te (laten) vergelijken of de bron te checken.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Christiaan Bonkoffsky

Sebastiaan wrote:

Het notitieboekje zou toch niet van Bonkoffsky zijn. De zoon van de vorige eigenaar zou het herkend hebben, zo blijkt uit een mededeling van journalist Douglas De Coninck

Wat een onnozole steekvlamjournalistiek dus weer van DDC. Controleer eerst alles of laat het controleren door de juiste instanties vooraleer de gazetten vol te schrijven met kwakkels. Zo'n artikels en scoops helpen de zaak absoluut niet vooruit. Integendeel. Zo kom je natuurlijk wel tot een dossier dat miljoenen bladzijden telt waar niemand nog door de bomen het bos meer ziet.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Op forum tueries:

Ne vous emballez pas, il s'agit d'un agenda ayant appartenu aux précédents propriétaires de la caravane, qui habitaient eux aussi dans la region d'Alost, et faisaient partie de la famille d'une de mes collègues de travail, qui n'a pas pas été très heureuse, à la lecture des journaux, ce matin ...

Geen link tussen Bonkoffsky en agenda.

530

Re: Christiaan Bonkoffsky

Enige vraag die je je kan stellen is natuurlijk, of die speurders dat boekje nu hadden gevonden of niet. Indien wel, wat is daar toen mee gedaan? Hadden ze al notie van het handschrift van Bonkoffsky en is daarom bepaald het boekje niet relevant was?

Meest plausibele uitleg lijkt me dat dat boekje daar wel altijd gelegen zal hebben; en toevallige bezoekers van de caravan dat eens in hun handen zullen gehad hebben, waarna het onder het 'vieze' laken is beland.