591

Re: Christiaan Bonkoffsky

vleermuisje1971 wrote:

Interessant, wil je de naam van het medicijn met ons delen?

Verschillende benzo's kunnen dit veroorzaken (die toch wel erg veel voorgeschreven worden in België) maar er zijn nog middelen.

kenza wrote:

Een schuldbekentenis op je sterfbed aan je bloedeigen broer

Even bij vermelden:

Wat niet geheel onbelangrijk is dat "sterfbed" in een ruimere zin moet gezegd worden. Volgens zijn broer, zei hij het 2 weken voor zijn dood in een telefoongesprek. Het is al moeilijker om uit te maken hoe "geestelijk gezond" iemand is op dit bepaalde moment aan de telefoon.

kenza wrote:

Ook had hij een jaar geleden een bekentenis aan Vermassen overgemaakt met naam en toenaam van andere bendeleden.

Dit wist ik nog niet? Waar stond dat?

CleverTrevor wrote:

Bonkoffsky zei uiteindelijk heel weinig. Dat hij "iets" met de bende te maken had, en schijnbaar ook dat er andere rijkswachters bij zaten. Ik vind het bevreemdend dat zijn broer er niet over doorvroeg.

Als Bonkoffsky effectief dat zou hebben verteld, dan is 't mogelijkd at hij meer verteld heeft maar dat de broer van Bonkoffsky nog wat dingen achter houdt.

CleverTrevor wrote:

Er zijn er wellicht nog meer die ooit bekenden dat ze bij de bende zaten, want spectaculaire dossiers trekken altijd zotten aan die zich in hun fantasie een gevaarlijke moordenaar wanen en daar niet zelden zelf mee naar de politie trekken, maar die verhalen kennen we niet eens.

In dit voorval hoeft Bonkoffsky zelf, zelfs niet de fantast te zijn (daarmee zeg ik echt niet dat iemand anders een fantast is, maar dat Bonkoffsky niet in "rechtstreekse lijn" tegenover de speurders verklaringen aflegde, hoe meer "tussenpersonen" tussen een verklaring zit, hoe onjuister die wordt).

CleverTrevor wrote:

Het is niet eens uitgesloten dat de broer hem gewoon verkeerd heeft begrepen.

Dat zou wel eens goed kunnen.

CleverTrevor wrote:

Daarom, zonder bijkomende bewijzen is dit hele verhaal een slag in de lucht waarover wij alleen maar eindeloos kunnen speculeren.

Het kan dat Bonkoffsky betrokken was, en dat spoor moet sowieso onderzocht worden. Echter, men moet opletten dat men niet te vroeg victorie kraait want ik ga er volledig mee eens met wat CleverTrevor hier zegt.

Als je de zogezegde bekentenis/vertelsels van Pilarski er ook bij rekent heb je nog een "bendelid" (of persoon die er "iets" mee te maken zou hebben gehad).

Non semper ea sunt quae videntur

592

Re: Christiaan Bonkoffsky

Vermassen heeft dat meermaals verklaard op tv en radio

593

Re: Christiaan Bonkoffsky

kenza wrote:

Ook had hij een jaar geleden een bekentenis aan Vermassen overgemaakt met naam en toenaam van andere bendeleden

kenza wrote:

Vermassen heeft dat meermaals verklaard op tv en radio

De anonieme brief was aan Vermassen zelf gericht. “De man zegt daarin dat hij zelf lid was van de Bende van Nijvel. Hij schrijft daarin ook dat hij stervende is, maar dat hij mij voor zijn dood de namen van de andere leden van de Bende van Nijvel zal bezorgen. Maar dat is dus niet gebeurd”, zegt Vermassen.

Bron: Verschillende kranten uit het gesprek van:  Vrt, De Zevende Dag

Heb je het op deze verklaring van Vermassen of nog een andere? Indien het deze betreft, daar zegt Vermassen dat de brief anoniem was en dat er geen namen van leden werden gegeven. Het feit dat "hij daarin schrijft dat hij stervende is", dat kan van toepassing zijn op veel mensen die nu nog leven (of enkele jaren geleden nog leefden) die 32-35 jaar geleden leefden en hoeft daarom niet van C.B. te komen denk ik.

Non semper ea sunt quae videntur

594

Re: Christiaan Bonkoffsky

Inderdaad! Het koordje naar Bonkoffsky wordt alsmaar dunner. Veel te veel onzekerheden en geen harde bewijzen wat een verder onderzoek kan rechtvaardigen! Na de media hype en de euforie staan we terug bij af. Op naar de volgende luchtbel!

595

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik kan verkeerd zijn maar ik ga er van uit dat Vermassen Bonkoffsky bedoeld aangezien de heisa rond Bonkoffsky.

596

Re: Christiaan Bonkoffsky

Zoals ik het begrijp is de brief werkelijk anoniem en is de schrijver dus niet bekend. Het zou daarnaast ook raar zijn om enerzijds de brief te lanceren tijdens de Bonkoffsky-hetze maar anderzijds niet te bevestigen of te ontkennen dat het zou gaan om die man.

Ik vind dat meester Vermassen hier een beetje de bocht uit  is gegaan. Het betreft een anonieme brief zonder ook maar iets bruikbaars. Is het dan zo raar dat de speurders daar weinig belang aan hechten? In mijn ogen getuigt dit van weinig respect en begrip voor speurders die aan een dossier van miljoenen paginas zitten waar tal van losse eindjes in zitten die veel meer de moeite waard zijn om te onderzoeken. De media zitten daarnaast nog eens op hun vingers en zodra ze een spoor net iets te lang laten liggen om aan iets anders te werken dan worden ze beschuldigd van manipulatie of luiheid. In een onderzoek waar elk spoor prioriteit heeft, heeft niks prioriteit.

Voorlopig blijf ik ernstige twijfels hebben bij het Bonkoffsky-spoor. De werkelijke waarde van de "bekentenis" zoals ze is gedaan ken ik niet maar ik weet wel dat men bij bekentenissen altijd moet oppassen. Ik sluit me daarom op dat vlak volledig aan bij CleverTrevor, FreCR en andere sceptici. Een onverifieerbare bekentenis van een gestorven iemand is eigenlijk weinig waard.

Dat Bonkoffsky zelf niet altijd de waarheid zei blijkt toch uit dat verhaal over die caravan. Hij pocht dat hij een domein "Les Sapins" heeft in de Ardennen, en dat blijkt dan dat "marginale" (dixit een vriend van hem in een interview) caravannetje. Als zo iemand dan zegt dat hij "iets" te maken heeft gehad met de bende dan neem je dat toch niet zomaar aan. En naast die bekentenis is er eigenlijk weinig wat hem kan koppelen aan de Bende.

Ja hij trekt op die robotfoto maar 1) anderen ook en 2) die is gemaakt 10 jaar na de feiten onder hypnose. Hij was inderdaad niet aan het werk op het moment van twee overvallen maar dat betekent toch bijlange nog niet dat hij geen alibi heeft. Rechercheren betekent nu gaan kijken waarom hij afwezig was en of dat wel vaker gebeurde. En zelfs indien dat niet zo zou zijn dan nog heb je niets in handen. En zulke tegenwerpingen kun je maken tegen alles wat hem zogezegd verdacht maakt.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Waarom in godsnaam de bekentenis van Christiaan Bonkoffsky in twijfel trekken?

598

Re: Christiaan Bonkoffsky

Waarom hem zomaar geloven?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Hebt u de getuigenissen van zijn broer en van zijn vriend niet gezien op TV? En de verklaring van Meester Jef Vermassen. Wel, ik geloof daarin. Punt.

600

Re: Christiaan Bonkoffsky

We hebben meer dan 30 jaar niets zien bewegen. De laatste tijd hebben we het spoor Pilarski waar ik zeker in geloof en nu het spoor Bonkoffsky dat min of meer aansluit op dit extreem-rechtse spoor waar ik ook in geloof en dit met dank aan meester Vermassen want zonder zijn gewicht waren we op dit forum nog altijd bezig met een boekbespreking want iets nieuw zie ik hier echt niet passeren buiten als er iemand een duidelijk spoor heeft er onmiddellijk de typetjes opduiken om verwarring te zaaien.

Dus m.a.w. zou het niet slecht zijn dat eg eens serieus de zweep wordt opgelegd want ik krijg de indruk dat ze een grotere doofpot hebben aangeschaft en de slachtoffers en nabestaanden een dik deken om in de kou te staan.