Re: Christiaan Bonkoffsky

Kijk eens aan, net als mijn hoop een dieptepunt bereikte, blijkt er toch nog meer gezegd te zijn dan een droge "ik was er bij". Ik hoop echt dat dit iets oplevert.

702

Re: Christiaan Bonkoffsky

De familie van Chris B. reikte de onderzoekers ook nog extra informatie aan. Onder meer over de vraag of Chris B. nog anderen op de hoogte bracht van het feit dat hij bij de Bende betrokken was. En opmerkelijk, de familie heeft volgens de advocaat, op basis van wat Chris B. hen destijds vertelde, concreet aangegeven in welke richting de speurders moeten zoeken om de mogelijke andere daders te ontmaskeren. Details hierover wou de advocaat in het belang van het onderzoek niet vrijgeven. Dat zegt de vrt.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

703

Re: Christiaan Bonkoffsky

Lijkt me toch eerder iets dat de speurders met iets afkwamen en bevestigd werd door de broer. Of anders zijn de vorige verhoren een scherts geweest. Als "de familie" wist in welke richting te zoeken dan komen ze daar pas laat mee af.

704

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het lijkt me niet denkbeeldig dat de familie eventueel schrik zou kunnen hebben om anderen aan de galg te praten.

705

Re: Christiaan Bonkoffsky

Laat ons hopen dat de waarheid aan het licht komt. Maar ik wacht geduldig af. We hebben al meerdere keren hoop gehad en het draaide op niets uit. Ik hoop dat het snel gaat zodat de slachtoffers eindelijk kunnen begrijpen en verwerken.

706

Re: Christiaan Bonkoffsky

FreCR wrote:

Belgische wetgevingen die van toepassing zijn kan je terugvinden in de publicaties van het staatsblad en in onze wetboeken. Een langer antwoord met voorbeelden en verwijzingen bespaar ik u.

Het is inderdaad een moeilijke materie, FreCR. Vandaar dat ik al verwees naar Prof. Chris Van den Wyngaert, Hoogleraar strafrecht, strafprocesrecht en internationaal strafrecht bij U.I. Antwerpen en rechter bij het Internationale Strafhof. Niet zelden dat je rechters aantreft in de gerechtelijke bibliotheek of dat ze in moeilijke materies de tussenkomst vragen aan de Hoofdgriffiers. Beroepshalve, zijn niet alleen voor mij sommige insinuaties, opmerkingen of toelichten verdacht. In deze zin ben ik dus niet alleen die zich hierover vragen stelt. Het zou me te ver leiden om te spreken dat er nog mogelijkheden bestaan door een bevel tot medebrenging of dat getuigen door de mand vallen door confrontaties die in het gerechtelijk onderzoek belangrijk werden geacht.

Ik reageer momenteel bitsig omdat ik moeilijk iets met de mantel der liefde kan toedekken met het aantal slachtoffers in het achterhoofd en de verwerpelijke voorgeschiedenis. Of nabestaanden die niet één maal maar meerdere malen op rij het slachtoffer zijn geworden. Getuigen die een wrange nasmaak blijven hebben voor de wijze hoe hun verhoor is verlopen.

Het is evident dat uit een aanvankelijke getuigenverklaring tips kunnen voortvloeien bij verdere ondervragingen. Tenminste, indien men zijn/haar taak ter harte neemt.

707

Re: Christiaan Bonkoffsky

FreCR wrote:

zijn ze mensen die weten of er enige onderzoeksdaad nog is gebeurd rond Bonkoffsky de pakweg laatste 2 weken, of er nieuwe informatie ontdekt is? Wellicht zijn er wel onderzoeksdaden gebeurd maar ik heb de indruk dat het terug stil aan het worden is rond Bonkoffsky naar de buitenwereld toe.

Mijn woorden waren nog niet koud of het antwoord stond vandaag al in de krant, precies of ik voelde iets aankomen. wink

Tru Dat wrote:

Maar ik wacht geduldig af. We hebben al meerdere keren hoop gehad en het draaide op niets uit.

Ik neem dezelfde houding aan. Ik vind het wel een goeie zaak dat de zaak rond Bonkoffsky & De Bende daardoor na meer dan een maand nog steeds in de actualiteit blijft. Het is terug "voorpaginanieuws". Door zo'n dingen wordt het dossier niet stilletjes in de vergeethoek geduwd maar blijft het onder de aandacht van de mensen.

Non semper ea sunt quae videntur

708

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bossi wrote:

Het is inderdaad een moeilijke materie, FreCR. Vandaar dat ik al verwees naar Prof. Chris Van den Wyngaert, Hoogleraar strafrecht, strafprocesrecht en internationaal strafrecht bij U.I. Antwerpen en rechter bij het Internationale Strafhof. Niet zelden dat je rechters aantreft in de gerechtelijke bibliotheek of dat ze in moeilijke materies de tussenkomst vragen aan de Hoofdgriffiers. Beroepshalve, zijn niet alleen voor mij sommige insinuaties, opmerkingen of toelichten verdacht. In deze zin ben ik dus niet alleen die zich hierover vragen stelt. Het zou me te ver leiden om te spreken dat er nog mogelijkheden bestaan door een bevel tot medebrenging of dat getuigen door de mand vallen door confrontaties die in het gerechtelijk onderzoek belangrijk werden geacht.

Ik reageer momenteel bitsig omdat ik moeilijk iets met de mantel der liefde kan toedekken met het aantal slachtoffers in het achterhoofd en de verwerpelijke voorgeschiedenis. Of nabestaanden die niet één maal maar meerdere malen op rij het slachtoffer zijn geworden. Getuigen die een wrange nasmaak blijven hebben voor de wijze hoe hun verhoor is verlopen.

Het is evident dat uit een aanvankelijke getuigenverklaring tips kunnen voortvloeien bij verdere ondervragingen. Tenminste, indien men zijn/haar taak ter harte neemt.

Vergeet niet dat de kennissen en families van de daders ook ongewild slachtoffers zijn. En dat deze mensen ook in de problemen komen door zaken die zij nooit geweten en/of gewild hebben. Ook dit kan voor deze mensen hun hele leven overhoop halen.

709

Re: Christiaan Bonkoffsky

En nu zal het snel gaan, als er al geen aanhoudingen gebeurd zijn. De nieuwe informatie kan immers niet zonder de goedkeuring van justitie kenbaar gemaakt zijn.

710

Re: Christiaan Bonkoffsky

Tru Dat wrote:

Vergeet niet dat de kennissen en families van de daders ook ongewild slachtoffers zijn. En dat deze mensen ook in de problemen komen door zaken die zij nooit geweten en/of gewild hebben. Ook dit kan voor deze mensen hun hele leven overhoop halen.

Zeer juist. We leven niet in Noord-Korea dat wanneer iemand zich schuldig maakte aan iets, de totale familie bijna schuldig wordt verklaard. Bonkoffsky had trouwens een "tante nonneke" en "nonkel priester" (een van zijn tantes was zuster in een psychiatrisch ziekenhuis, een van zijn nonkels was/is priester en leraar en zet zich nog steeds in voor een school). Ik denk niet dat hij bij een van hen ten biechte is gegaan. wink

Uw familie heb je niet zelf gekozen, uw vriendenkring wel. Ook al had Bonkoffsky weinig sociaal contact, zijn vriendenkring (voor zover hij dat had) en kennissenkring (vooral uit het verleden) lijkt me een niet-onbelangrijk deeltje om te bekijken. Familie die er niets mee te maken hebben worden beter gerust gelaten, behalve als deze natuurlijk enige duiding kunnen geven of wat te vertellen hebben (zoals zijn broer).

Aubanel wrote:

En nu zal het snel gaan, als er al geen aanhoudingen gebeurd zijn. De nieuwe informatie kan immers niet zonder de goedkeuring van justitie kenbaar gemaakt zijn.

Er is in het verleden wel al wat meer zonder goedkeuring van justitie kenbaar gemaakt. smile

Non semper ea sunt quae videntur