711

Re: Christiaan Bonkoffsky

Aubanel wrote:

En nu zal het snel gaan, als er al geen aanhoudingen gebeurd zijn. De nieuwe informatie kan immers niet zonder de goedkeuring van justitie kenbaar gemaakt zijn.

Laat ons eerst de eventuele voorleidingen afwachten alvorens we over verdere aanhoudingen kunnen spreken.

Tru Dat wrote:

Vergeet niet dat de kennissen en families van de daders ook ongewild slachtoffers zijn. En dat deze mensen ook in de problemen komen door zaken die zij nooit geweten en /of gewild hebben. Ook dit kan voor deze mensen hun hele leven overhoop halen.

Dit schrijven kan ik volledig delen en is ook naar waarheid. Op dit vlak zijn er nog heel wat tekorten om in die situaties de familieleden bij te staan en te ondersteunen. Toch voel je het verschil aan tussen familieleden die al vermoedens koesterden of familieleden die totaal onwetende waren.

bkv wrote:

En opmerkelijk, de familie heeft volgens de advocaat, op basis van wat Chris Bonkoffsky hen destijds vertelde, concreet aangegeven in welke richting de speurders moeten zoeken om de mogelijke andere daders te ontmaskeren

Heel slim en prachtig in het kader van het opsporingswerk. Onbegrijpelijk. Voor alle duidelijkheid, ik maak u geen verwijt bkv.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Voor wat het waard is: de speurders zeggen over de nieuwe "tips" (die de broer zich plots na 2,5 jaar herinnerde) dat ze niks nieuws zijn en dat het om al onderzochte sporen gaat. Ondertussen zijn er weer zendminuten, webpagina's en krantenkolommen gevuld door journalisten die roepen dat de ontknoping nu wellicht dichtbij is. Zou natuurlijk fijn zijn als dat ook klopt, maar ik vrees ervoor.

713

Re: Christiaan Bonkoffsky

Volgens mij mag er niks kloppen! En waren de Bende van Nijvel kabouters en reuzen uit het Bois de la Houssiere (willen ze ons toch doen geloven).

714

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik denk eerder dat wat de media op 30 november 2017 posten "Twee tot drie tips over Bende van Nijvel worden met veel aandacht bestudeerd " wel eens de aanleiding van de recente ondervraging zou kunnen zijn. Of dit pad leidt naar de smoking gun dat is nog een ander afwachtend verhaal.

715

Re: Christiaan Bonkoffsky

FReCR wrote:

een van zijn tantes was zuster in een psychiatrisch ziekenhuis,

Volgens de gegevens waarover ik beschik die zeer betrouwbaar is en niet aan getwijfeld kan worden, was ze "zuster" in West-Vlaanderen en niet in Lede. Misschien dat ze ooit eens aanwezig was in Lede, dat weet ik niet, maar haar "zuster-leven" speelde zich vrijwel volledig in West-Vlaanderen af.

(Wegens privacyredenen en omdat dit geen rol speelt in dit verhaal, vind ik het niet relevant om de exacte locatie (van de instelling waar ze werkte) mee te delen.)

kenza wrote:

Volgens mij mag er niks kloppen! En waren de Bende van Nijvel kabouters en reuzen uit het Bois de la Houssiere (willen ze ons toch doen geloven).

Kabouters, reuzen, enz enz enz. Misschien waren het Smurfen! Wat is de bijnaam van politieagenten? Smurfen, en die wonen in een bos. smile Dat ze ons van alles willen wijsmaken (niet enkel de oorspronkelijke Bende van Nijvel, maar ook de media, (onderzoekers?), en alles er rond), dat lijkt me wel zo goed als vast te staan dat je daarin gelijk hebt. smile

Non semper ea sunt quae videntur

716

Re: Christiaan Bonkoffsky

CleverTrevor wrote:

Voor wat het waard is: de speurders zeggen over de nieuwe "tips" (die de broer zich plots na 2,5 jaar herinnerde) dat ze niks nieuws zijn en dat het om al onderzochte sporen gaat. Ondertussen zijn er weer zendminuten, webpagina's en krantenkolommen gevuld door journalisten die roepen dat de ontknoping nu wellicht dichtbij is. Zou natuurlijk fijn zijn als dat ook klopt, maar ik vrees ervoor.

Als het onderzocht is zoals in het verleden heb ik meer vragen over de speurders dan over de pistes. Als je dan leest dat er niet eens Nederlandstalige speurders in het team zaten ... "Euh pardon, je ne comprend pas." Ik vind dat persoonlijk schandalig en ongelofelijk maar helaas het is waar. De kwaliteit van de onderzochte pistes is dan ook bijzonder laag gezien de vele flaters. Laatst nog die caravan en het verhaal met het boekje. Dat is toch onvoorstelbaar! Dat het gerecht aan de slachtoffers hun gezicht nog durven laten zien en nogal hautain doen dat begrijp ik echt niet. Dan denk ik arme schijndemocratie waarin wij leven... en wij aanvaarden dat!

717

Re: Christiaan Bonkoffsky

Advocaat broer vermoedelijke Reus Bende van Nijvel: “Als ik morgen ongeval heb: het zal géén ongeval zijn”

Er heerst nog steeds een angstcultuur rond het dossier van de Bende van Nijvel. Dat zegt Geert Lenssens, de advocaat van de broer van de vermeende Reus van de Bende van Nijvel. “We gaan ervan uit dat er nog leden van de Bende rondlopen. Schrik heb ik niet, maar als ik morgen een ongeval heb, dan zal het géén ongeval zijn.”

Lees hier het hele artikel » Nieuws

718

Re: Christiaan Bonkoffsky

De tips zouden gaan over de personen hogerop. Bij de rijkswacht die opdracht gaven de beveiliging in Aalst op te heffen.

719

Re: Christiaan Bonkoffsky

Neen dus.

Re: Christiaan Bonkoffsky

FreCR wrote:

Volgens de gegevens waarover ik beschik die zeer betrouwbaar is en niet aan getwijfeld kan worden, was ze "zuster" in West-Vlaanderen en niet in Lede. Misschien dat ze ooit eens aanwezig was in Lede, dat weet ik niet, maar haar "zuster-leven" speelde zich vrijwel volledig in West-Vlaanderen af.

Akkoord FreCr, Lede was een aantal keer naar voren gebracht door een forumlid. Maar we laten dit lopen.