Re: Christiaan Bonkoffsky

Biggus Dickus wrote:

En wat vertelde Claude Dubois je dan juist?

De spanning stijgt (ook hier)!

kenza wrote:

De broer van Christiaan Bonkoffsky zou 2 nieuwe tips hebben bezorgd aan de speurders.

Eens goed onderhoren (u weet hoe ik bedoel) die man! Ik schreef al eerder en elders dat er mensen zijn die echt wel meer weten en de broer is er één van!

En ik weet het uiteraard niet maar ik stel mij er toch danige vragen bij. Twee jaar na de dood, dan nog eens later nieuwe herinneringen. Allemaal een beetje "weird" toch? Althans dat vind ik.

Broer van ‘De Reus’ herinnert zich nieuwe details

Wat de broer van de ex-rijkswachter Chris B. vorige week exact is gaan vertellen aan de Bende-speurders in Charleroi en welke details hij zich heeft herinnerd, is nog onduidelijk. Maar zijn advocaat, Geert Lenssens, bevestigt wel dat de man vorige week inderdaad nieuwe aanwijzingen aan de speurders heeft overgemaakt, die hopelijk kunnen bijdragen tot het oplossen van het mysterie rond de Bende van Nijvel.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

732

Re: Christiaan Bonkoffsky

We beginnen ons stilaan te ergeren wat we hier soms lezen dat ontegensprekelijk omgeven is door rook en mist. Iedereen wenst dat het opgelost zou worden, de daders en mededaders gekend en gevat worden, maar anderzijds komt men aandraven met zwijgrecht, zwijgplicht, verschoningsrecht en verschoningsgronden. Op basis dat ik me niet alleen ernstige vragen stel bij sommige berichten.

Dan de getuigen die zelf naar buiten treden met openbare verklaringen om nadien te uitten dat ze zich bedreigd voelen. Men weet immers dat het een bijzonder delicate zaak is en waarin we het laatste nog niet hebben gehoord noch gezien. Uit de mededelingen van Mstr. Lessens blijkt zeer duidelijk dat hij op de hoogte was van de verdachte nadelige gevolgen in gans het dossier. Een reden te meer om de nodige voorzichtigheid aan de dag te leggen en enige terughoudendheid aan te nemen met openbare verklaringen.

Dan voelt men zich bedreigd omdat men één week lang een voertuig met brandende binnenverlichting aantreft met twee inzittende personen. Ontgaat er mij iets dat men deze nummerplaat noteerde en ook werd nagetrokken? Wat de beweegredenen zijn geweest tot die aanwezigheid?

Ik kan me absoluut niet van de indruk ontdoen dat men ingevolge de toelichtingen die men via de pers aanreikt, beter zou zeggen aan de overlevende daders : "Neem jullie spullen, bagage en neem onmiddellijk de vlucht."

Het is alvast een vereiste om daders niet te verontrusten voor het optimaal welslagen in een onderzoek. Informatie dat uitlekt vanwege de getuigen zelf, werkt bijzonder demotiverend voor onderzoekers die hun taak nog zeer ter harte willen nemen om een positief eindresultaat te bekomen.

Men durft dan nog het geheim van het onderzoek op te werpen terwijl men her en der afschriften van P.V.'s aantreft. Waar ik me dan ook nog ernstige vragen bij stel waarop geen enkel uur vermelding voorkomt, noch uur vermelding waarop het proces verbaal is opgemaakt noch uur vermelding wanneer de inlichtingen zijn toegekomen. Geen enkele magistraat die daarover struikelt en daarvoor het nodig kantschrift uitschrijft. Over een goed ingekleed en sluitend proces verbaal gesproken vanwege een Kapt. Cdt bij de vroegere Rijkswacht.

Biggus Dickus wrote:

En wat vertelde Claude Dubois je dan juist?

Ik veronderstel dat deze vraag wat te gevoelig ligt voor Tru Dat. Hierover las ik al wat info uitgaande Tru Dat.

733

Re: Christiaan Bonkoffsky

De kennis van de deelnemers op dit forum is te laag. Ik heb hier eerlijk gezegd maar een gevoel bij en dat is niet jullie gevoel op sensatie beluste wolven.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Tru Dat wrote:

Als het waar is wat ik net vernam dan was Bonkoffsky de reus niet. Dan klopt wat Claude Dubois mij vertelde destijds.

Kan je dat ook uitleggen? Wat heb je net vernomen en van wie? Als het echt zo'n straffe informatie is dat het kan bewijzen dat Bonkoffsky de reus niet is, dan zou het leuk zijn als je die ook deelt ipv in raadseltjes te praten.

735

Re: Christiaan Bonkoffsky

In de lijst van gevangenen van het WO2 concentratiekamp van Flossenbürg (info » nl.wikipedia.org) vond ik Octaaf (grootvader van Bonkoffsky) en Lucien (Luc, oom van Bonkoffsky) terug. Ze zijn er maar tamelijk laat toegekomen en kwamen wellicht van een ander kamp, en zijn mogelijk zoals bovenstaande post aangeeft, "getransporteerd" naar een nog-ander kamp (maar dat weet ik niet, heb ik (nog) niet gevonden).

Dat beiden gearresteerd werden door de Duitsers op 26-09-1942 is zeer goed mogelijk. Op diezelfde dag zijn er verschillende leden van het verzet van de regio Dendermonde gearresteerd. Sommigen onder hen werden gefusilleerd (te Loppem, extra info » www.vopgv-brugge.com) wegens spionage en/of "hulp aan de vijand".

https://s33.postimg.org/4w4asbrof/bkfflo.jpg

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Christiaan Bonkoffsky

Na de opheffing van Flossenburg, werden de overgebleven ruim over de 10.000 gevangenen op dodenmarsen gestuurd naar concentratiekampen welke nog niet bevrijd waren, in het geval Flossenburg was dat het 200 kilometer verder gelegen Dachau in de nabijheid van Munchen. In meerdere kolonnes werden zij voortgedreven, en die niet meer kon, werd eenvoudig doodgeschoten. Voor de meesten was dat voor de tweede maal dat zij op dodenmars gestuurd werden. Onderweg werden duizenden letterlijk de dood ingedreven door ondervoeding en totale uitputting, zij werden door de SS geexecuteerd, en aan de rand van de weg achtergelaten. Ongeveer 2.800 gevangenen kwamen meer dood dan levend in Dachau aan, en toen de Amerikanen nadien de weg terug volgde, vonden zij meer dan 5.000 doden langs de weg die gegaan was.

Bron: heijmerikx.nl

737

Re: Christiaan Bonkoffsky

In de laatste kolom van bovenstaand document staat "19/3/45 - Regensburg".

738

Re: Christiaan Bonkoffsky

Flossenburg ligt dichtbij Regensburg.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Messerschmitt-fabriek tewerkstelling.

740

Re: Christiaan Bonkoffsky

De laatste kolom is "extra informatie". Waarschijnlijk zijn ze op 19-03-1945 naar Regensburg gestuurd. Rond die periode zijn ze ook het kamp beginnen "evacueren" omdat de geallieerden er aan kwamen (evacueren: lees als: te voet (dodenmarsen) naar andere plaatsen sturen, executeren, enz.). Bij sommigen staat in die kolom een sterfdatum en bij sommigen (een uitzonderlijke minderheid) dat ze vrijgelaten (entlassen) zijn. Daar was inderdaad ook een Messerschmittfabriek tewerkstelling welke gevangenen uit Flossenburg gebruikte.

Non semper ea sunt quae videntur