151

Re: Zoekactie Ittre

Dat kan verscheidene redenen hebben. Niet goed gezocht of duur van de opdracht beperkt. Niet op de juiste plaats gezocht. Veranderlijke bodem en structuur door stroming en of scheepvaart. Andere ingezette middelen, magneet, gewicht en sterkte van de magneet. Enz. ...

152

Re: Zoekactie Ittre

Tru Dat, de duikers zijn dezelfde week op dezelfde plaats gaan zoeken, geen resultaat. De tieners gaan nadien meteen verder zoeken op diezelfde plaats, meer dan 1000 kogels komen naar boven ... Ik kan het enkel vreemd vinden....

153

Re: Zoekactie Ittre

Wat was het resultaat van die vondst? Is daar al iets over bekend of weeral stille dood?

154

Re: Zoekactie Ittre

De voorwerpen werden onderzocht en zouden niets met de bende te maken hebben. Ze werden daar ergens jaren 90 gedumpt.

155

Re: Zoekactie Ittre

Eerst vinden ze minutie op de plaats waar er een tijdje voordien een baggerboot actief was dan gaan ze duiken en vinden ze niets en in die tussentijd is er al meerdere keren een dregboot gepasseerd dat de vaargeul opentrekt en voorzien is van een magneet   Idd een raar verhaal

156

Re: Zoekactie Ittre

Indien ik de artikels goed gelezen heb, zijn er onder andere hollow point kogels gevonden & ijzeren kisten met het logo van de rijkswacht op. Klinkt me toch enorm bekend in de oren ... Om zo maar te zeggen dat deze niets met de bende te maken hebben lijkt me toch wat vreemd.
Is de bende nadien op kleinere schaal actief geweest? Zijn er andere zaken die ze met deze vondsten kunnen oplossen?
Wat mij stoort is dat de onderzoekers niet volledig kunnen antwoorden. Of worden wij op een dwaalspoor gebracht en was de vondst net wel belangrijk.

157

Re: Zoekactie Ittre

Ofwel zijn er in die artikels een hoop journalistieke vrijheden geslopen ofwel wordt dit weer doelbewust als "niks mee te maken  gecatalogeerd". Ik stel me de vraag op wat men zich baseert om deze bevinding te formuleren. 't Is niet omdat je geen directe link weet/vindt dat er geen kan zijn.

158

Re: Zoekactie Ittre

Als de wapens en de munitie niets te maken hebben met de Bende van Nijvel, waarmee dan wel? Wapens en munitie kunnen via de serienummers getraceerd worden tot op de productielijn. Ook voor een simpel handvuurwapen is een end-user bewijs nodig.

159

Re: Zoekactie Ittre

Ik ga De Staerke zijn woorden gebruiken; zolang ze daar gaan zoeken moeten ze niet naar het echte Bende van Nijvel-materiaal gaan zoeken.

Re: Zoekactie Ittre

Het hele verhaal is mogelijk interessanter gemaakt door een vleugje journalistische vrijheid toe te voegen. Toch kan men niet ontkennen dat er minstens 1 interessante vondst uit het geheel naar voren springt 'een ijzeren kist met kogels waarop het logo van de rijkswacht staat.

Hierbij stel ik mezelf dan de volgende vraag. Is het mogelijk om deze terug te traceren naar het jaar van productie (zoals Leo zegt), en lijkt diefstal van munitie niet heel hard op de Bende van Nijvel. Ook al is een positieve uitkomst voor de onderzoekscel dan misschien niet zo belangrijk, zij hebben de verantwoordelijkheid om dit naar buiten te brengen.