431

Re: Madani Bouhouche

Ik heb vandaag een tuinman gesproken die ook bomen velt. Hij heeft het ook nog nooit meegemaakt dat een boom (eik) ontploft. Maar swat, dit gezegd zijnde stop ik deze discussie.

432

Re: Madani Bouhouche

Ik heb vandaag iemand met een rijbewijs gesproken en die heeft nog nooit een zwaar ongeval had.

433

Re: Madani Bouhouche

coconut wrote:

Beste Sherlock, dat zal niet helpen als er geen DNA afgenomen is van het (zogezegde?) Bouhouche lijk. Trouwens, wie denkt er nog aan DNA na de explosie van een boom en een lijk op handen en voeten.

Het was daar oorlog he want een maand later werd dat dorpje opgeschrikt door een tweede explosie (de Belgen waren aangekomen en lieten de voordeur exploderen, ik denk dat ze de sleutel  kwijtgespeeld waren.)

En dan zwijgen we nog over Guy Bouten die daar het hele dorp ging terroriseren. Zelfs anno 2019 treffen we er ramptoeristen. Volgens geruchten Bende van Nijvel-forumleden. Sttt.

DNA afnemen van de zoon waarmee ik bedoel: Met het DNA van de zoon, zou je de vader kunnen opsporen. En een databank aanleggen van DNA van alle verdachten (of eerstelijns afstammelingen) in het dossier van de bende. Dat vergelijken met DNA die gevonden is in het dossier van de bende en je mag de pedofiele dossiers er ook bij pakken. Wegens privacy is een internationale DNA databank verboden. Ook al is het om uit te sluiten? In de naam van een Rechtstaat?

Jammer genoeg zullen ze er geen tijd en energie meer insteken vrees ik. Ze hebben er geen zin meer in en er zijn magistraten en speurders tekort. En niet vergeten ... dat komt goed uit. Dat is de bedoeling toch? We willen immers geen sporen van blauw bloed en entourage vinden toch?

Enkel degelijke journalisten kunnen nog dieper spitten. 't Is al van ver gekomen dat journalisten het speurwerk ipv justitie doet. Ramptoeristen en burgers die vragen gaan stellen aan betreffende personen. En inderdaad ... zoveel jaren na data ... willen ze er (voorlopig) nog niets over kwijt. Gelukkig zijn er nog pitbulls en wolven die de prooi nooit zullen lossen.

Waarom is Bouhouche zo belangrijk? Omdat hij de spilfiguur is in de organisatie. Hij begint bij de RW BOB om de knepen van het vak te leren. Gaandeweg beseft hij (zoals velen) dat er toch meer te rapen valt aan de andere kant. Deze vakkennis (mis)bruikt hij op alle gebied. Komt in contact met de hoogsten in het land. Diefstallen, juwelen en diamanthandel, drugs, zeden, wapens. De flinterdunne lijn tussen de boven-en de onderwereld. Dan sluit hij een pact met de duivel en kan geen kant meer op. Verdwijnen is de beste truc.

Het was geweten dat hij naar Frankrijk getrokken was, ook al was hij vrij onder voorwaarden. Men liet hem begaan. Tot het te heet werd onder zijn voeten. Nu slijt hij zijn dagen, misschien wel in ons midden met een nieuwe identiteit.

Als zij die ons moeten beschermen, onze vijand kunnen worden, is dit heel gevaarlijk in een democratie. De kat zit bij ons bij de melk en ze mag er niet aankomen? Hoe denk je dat er drugs, wapens, gsm's in gevangenissen belanden? Wie bij zeden werkt, kan gratis gebruik maken van de faciliteiten om een oogje dicht te knijpen. Drugbrigades zijn nog steeds de grootste drugsdealers. Vernaillen heeft het bij het rechte eind! Daar is de miserie begonnen. Zolang politiek en justitie in hetzelfde bedje ziek is, kan er in dit land niets opgelost worden.

434

Re: Madani Bouhouche

Als men de vaststellingen van de Franse Gendarmerie ook nog in vraag gaat stellen. Nu nog afwachten op een bericht dat men Bouhouche heeft zien winkelen bij Mark & Spencer in Brussel.

Re: Madani Bouhouche

Hoe is Bouhouche eigenlijk Rijkswachter geworden? Met hulp van papa Buslik? Een op voorhand vastgelegd traject? Hoe groot is de kans dat hij juist zijn evenbeeld in Beijer ontmoet bij de rijkswacht?

436

Re: Madani Bouhouche

In Antwerpen had men ook crapuleuze toestanden binnen de Rijkswacht, waar twee, drie en zelfs vier onderlinge collega's één ploeg vormden. Net zoals bij de vroegere OD (Opsporingsdienst) Antwerpse Politie. Onder alle koren zit kaf, Robert.

Re: Madani Bouhouche

Beijer zegt dat hij bij de Rijkswacht is gegaan omwille van recruitering - door een hogere macht - in het KultuurKaffee van de VUB. Studeerde daar voor ingenieur als mijn geheugen me niet in de steek laat. Van Danyboy weet ik niet hoe hij bij de Rijkswacht is gegaan. Lijkt me niet zo onbelangrijk.

438

Re: Madani Bouhouche

kenza wrote:

Ik heb vandaag een tuinman gesproken die ook bomen velt. Hij heeft het ook nog nooit meegemaakt dat een boom (eik) ontploft. Maar swat, dit gezegd zijnde stop ik deze discussie.

Die ontploffen niet. Ze splijten open, en als de boom rot is lijkt het alsof deze ontploft. Als jij de gevaren van de bomen kan inschatten en je houd daar rekening mee zal dit zelden gebeuren. Ongelukken gebeuren vooral bij onkunde of bij zeer ervaren  vellers die een werk onderschatten. Bouhouche was geen vakman, en dan kan bomen vellen zeeer gevaarlijk werk zijn. Feit is dat we dit nooit kunnen achterhalen, en het dus moeten doen met wat op tafel ligt. Bouhouche is dus dood , tenzij iemand hem ooit ergens tegen komt.

439

Re: Madani Bouhouche

Robertvandeurnen wrote:

Beijer zegt dat hij bij de Rijkswacht is gegaan omwille van recruitering - door een hogere macht - in het KultuurKaffee van de VUB. Studeerde daar voor ingenieur als mijn geheugen me niet in de steek laat. Van Danyboy weet ik niet hoe hij bij de Rijkswacht is gegaan. Lijkt me niet zo onbelangrijk.

Voor Robert Beijer en Bouhouche moet ik het antwoord schuldig blijven. Maar indien ik spreek over de periode 1970/1980, deden dienstplichtigen of beroepsvrijwilligers na hun dienst bij het ministerie van landsverdediging dikwijls de overstap naar de Rijkswacht. Gewoon ter info, de Rijkswacht hing af van drie ministeries. Het ministerie van landsverdediging, ministerie van binnenlandse zaken en het ministerie van justitie.

440

Re: Madani Bouhouche

coconut wrote:

Tiens, nu we een Nederlandse advocaat in ons midden hebben. Darty, vind jij de houding van de Belgische advocaten in deze een "normale" houding. Zij schijnen postbode te moeten spelen tussen getuigen en gerecht zonder dat zij bijkomende onderzoeksdaden vragen. En dit terwijl zij verklaren "Ik heb een brief gekregen met de namenlijst van de bende van Nijvel".

Daar kan ik geen zinnig antwoord op geven, althans helaas hebben de raadslieden van de burgerlijke partijen na het ontslag van onderzoeksrechter Freddy Troch - wat je noemt een schoffering van de rechtsstaat -, er niet voor gekozen zich uit protest daartegen vast te ketenen aan de Waterloolaan 115, onder toeziend oog van de (inter)nationale pers » Onderzoek