71 (edited by K& 11-09-2011 12:45)

Re: Madani Bouhouche

Bedankt, Ben. Zo je hier meer over weet, een referentie naar een artikel bijvoorbeeld, dan had ik dit graag geweten. Ik heb ergens op les tueurs een lijstje met zogenaamde legionairs die steeds terugkomen in de verhalen. Er moet opgemerkt worden dat legionairs van naam en nationaliteit kunnen veranderen in de dienst.

Ok, sorry link niet gevolgd. Komt uit Bouten's boek, ik moet dit maar eens bestellen int Frans. 't Schijnt  200 pagina's meer te hebben.

72

Re: Madani Bouhouche

Bouhouche had een veel ronder gezicht dan op deze foto's getoond wordt.

Re: Madani Bouhouche

Leo, je hebt gelijk. Ze waren te smal. Het is een lastig verhaal van oude beelden in 4:3 die in 16:9 worden uitgezonden waardoor iets mis ging. Beetje zoals dit verhaal: Aspect Ratio, oftewel... onbegrijpelijk voor mij. Ik heb ze nu maar "handmatig" naar een andere maat uitgerekt (de juiste ?), ten koste van wat kwaliteitsverlies. Bij andere foto's uit het filmpje waar ik ze uit haalde lijkt het dan weer of ze te breed worden maar ja... Die van Bouhouche heb ik her-up-geload en nu net opnieuw geplaatst.

74

Re: Madani Bouhouche

De klusjesman van Bouhouche in Zuid-Frankrijk, Tony Garcia, over de dood van Bouhouche:

Garcia klonk erg opgewonden aan de telefoon alsof hij iets ontdekt had. "Waarvoor ik je bel. Ik heb onlangs je boek gelezen en er is me iets opgevallen dat ik toen heel bizar vond. De politie en de brandweer hebben op een maandagavond in november 2005 het lijk van Bouhouche gevonden naast een afgezaagde boom waarvan de stam blijkbaar in zijn gezicht ontploft was. In elk geval was zijn hoofd onherkenbaar in stukken gereten. Er is iets wat ik je toen niet heb verteld maar wat me nu te binnen schiet. Men heeft het lijk 's anderendaags al gecremeerd. Hij werd dus nooit geïdentificeerd, laat staan dat er een autopsie heeft plaats gevonden. Ook werd de veldweg naar de woning van Bouhouche door de politie onmiddellijk hermetisch afgesloten om nieuwsgierigen  op afstand te houden."

Het is dus niet uitgesloten dat men toen het lijk van iemand anders heeft verbrand?

"Precies. En er is nog iets. Toen die rogatoire commissie twee maanden later langskwam met heel dat mediacircus in haar kielzog, vroeg een Belgische politieman mij waar Bouhouche begraven lag. Ik vertelde hem dat hij meteen was verast en uitgestrooid op de weide naast hem waar enkele paarden graasden. De politieman was even van zijn à propos en ik herinner me dat hij zei: 'Dan is de kans groot dat hij nog in leven is'. (...)"

Bron: De Bende van Nijvel en de CIA | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Madani Bouhouche

Zo'n verdwijn truc zou geheel passen bij een figuur Bouhouche. Ik weet niet hoe betrouwbaar deze getuige is. Maar als ik dit zo lees, schat ik de kans 90% dat ie nog leeft. In dat geval moeten er wel wat mensen bij betrokken zijn voor de geruisloze crematie.

Nog steeds is Bouhouche een erg interessant figuur, ook in het bendedossier. Zeker is echter dat er sprake is van een: "missing link". Mogelijk had hij met de Bende van Nijvel niks te maken.

76

Re: Madani Bouhouche

Tijdens een huiszoeking bij Bouhouche thuis trof men een smeulende huls van een .22 LR-kogel aan in de open haard.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

77

Re: Madani Bouhouche

Ik beschouw Bouhouche als de schakel tussen de opdrachtgevers en de uitvoerders. De link tussen de bovenwereld en de onderwereld. En met zijn kennis van het milieu de legger van verschillende valse sporen. Het is natuurlijk maar een denkpiste, maar:

Gecompromiteerde hoge politiekers tijdens de Roze Baletten (vul zelf hun namen in) zoeken in hun milieu een persoon die kan helpen. Ze komen uit bij een medeschuldige Rijkswachtgeneraal (invullen). Deze generaal roept een gecompromiteerde ex-rijkswachter (invullen) bij zich om de zaken een beetje te sturen. Deze ex-rijkswachter contacteert zijn vriend (bij wie hij ten huize komt, naam invullen) en die contacten heeft in de internationale wapenhandel en dus beroepshalve contacten heeft met huurlingenorganisaties. Deze huisvriend zorgt voor de daders. Met medeweten van Justitie wordt een gans gamma van valse sporen ontwikkelt en onderzocht. Onderzoekers die terrein winnen worden door hogerhand uitgeschakeld (Dendermonde). Daarna is het tijd voor de grote opruiming (zelf invullen).

Er moeten in dit landje hier nog levende personen rondlopen die exact weten hoe de vork in de steel zit. Maar ze zwijgen gezamenlijk, want klaarheid zou het hoofd kunnen kosten van een ganse politieke generatie (zelf invullen).

78

Re: Madani Bouhouche

Nog een aanvulling, te vinden in het boek "De Laatste Leugen" van Beijer: Bouhouche vernam uit de krant dat Latinus dood was teruggevonden. Bouhouche was zeer opgetogen dat deze "verrader vermoord" was.

Re: Madani Bouhouche

Opvallend krantenartikeltje. Bouhouche zou iemand hebben doodgereden. Iemand wel eens van dit verhaal of van John Muller gehoord?

https://lh5.googleusercontent.com/-v5ix9o591B8/T0pIz4wr6vI/AAAAAAAACU8/6tx9GiEJL4w/s643/LC%252019-2-1990.JPG

80

Re: Madani Bouhouche

Ik heb het ooit ergens gelezen in één van de vele boeken over de bende.