Dat klopt, voor elk argument zijn er tegenargumenten. Ik denk dat de omstandigheden waarin hij daar leefde mij vrij goed beschreven zijn, ik heb hier al eerder geschreven dat een forumlid speciaal naar ginder is gereden om die omstandigheden te bekijken.
Anderzijds werd beschreven dat hij daar vrij goed geïntegreerd was, hij had dus best hulp kunnen vragen aan iemand die dat wel gewoon was. Als iemand een brommertje koopt om je honden te komen verzorgen als je weg bent dan zou het toch niet onlogisch zijn dat je die om hulp vraagt bij het omzagen van een boom? De dagen net voor zijn dood zijn minstens even turbulent te noemen als zijn dood zelf.
Welke uitleg heb jij Xeno voor het feit dat iemand van de Staatsveiligheid en de nummer 1 van de gerechtelijke politie klaar stonden om te vertrekken naar Frankrijk op dringend verzoek van Bouhouche net voor zijn dood? Op dat moment was hij inderdaad een andere Bouhouche, zijnde een gewone burger vrij gelaten (onder bepaalde voorwaarden) na voor moord te zijn veroordeeld. Ik ken geen enkele crimineel die onder die omstandigheden naar het buitenland mag vertrekken en die twee staatsambtenaren naar het buitenland kan laten vertrekken om ... ja, om wat eigenlijk? Ik kan alleen verzinnen dat dit mogelijk te maken had met een vraag naar een andere identiteit van Bouhouche. Een zeer dringende vraag blijkbaar.
In ieder geval moet ik concluderen uit het feit dat twee staatsambtenaren klaar stonden om te vertrekken dat de Staat betrokken was. Ben benieuwd naar jouw of jullie uitleg hier over. Of loog Christian Smets in zijn testament? Of stonden die ambtenaren klaar om mee die boom te helpen afzagen?