Re: een mening: niks meer niks minder

vleermuisje1971 wrote:

Beste luk paard, verdiep je in de materie. Begin met de jaren zeventig en dan zie je de verstrengeling. Ja zelf, met name over landsgrenzen. Lang leve internet.

Ik weet dat velen dat hier zo zien, nl het grote complot en dat al vanaf de jaren na de WO2! Ik geloof hier niet in! De redenen hiervoor haalde ik al meermaals aan en ik sta overigens niet alleen in die gedachtengang!

En het is nu wel zo dat door die gehele complotgedachten hier het kluwen zo groot is geworden dat een kat haar jongen niet meer vindt. Zelf ga ik er nog steeds van uit dat het allemaal veel eenvoudiger ligt en jawel ik weet dat er veel via internet te vinden is maar ook heel veel dat louter verhalen zijn/dromen van fantasten
EN
jawel dat er politiek en zakelijk zeker (en dit over heel de wereld) smerige spelletjes zijn gespeeld om geld en macht en nog meer geld om nog meer macht (en ook dat zegde ik vaker) en dat daarbij moorden zijn gepleegd!!
DAT is zeker en vast zo doch dit is losstaand vd Bende van Nijvel denk ik.

+
Politieke moorden en grote fraude met afrekeningen in de "zakenwereld" (en natuurlijk het verband politiek/zaken) zijn er dus zeker geweest en zullen er blijven zijn!

+
Bendes die overvallen plegen zijn er ook zeker en zullen er altijd zijn en ja de Bende van Nijvel is er een die op een ongelofelijke moorddadige en met nooit eerder gezien geweld tekeer is gegaan!

In beide gevallen is er chantage etc en dus doofpot/bescherming van toepassing

Re: een mening: niks meer niks minder

Luk paard, ik sprak over verstrengeling van de criminele onder/boven wereld. Over complottheorieën heb ik niet gehad. Gaarne nog uitleg over je uitspraak "In beide gevallen is er chantage etc en dus doofpot/bescherming van toepassing" dit in samenspraak met het niet geloven in een complottheorie.

Re: een mening: niks meer niks minder

En ik weet echt niet waarom die zogenaamde getuigenissen in allerlei magazines en op lokale radio's en jawel zelfs verklaringen aan de politie van die grote WNP-denkers/oprichters zo ernstig worden genomen terwijl een kind al van mijlenver kan zien dat het hier om idioten gaat die bol staan van fantasie en hun grootse-rijk-dromen.
De fantasie is oeverloos me dunkt.

Zijn die personen ongevaarlijk? Neen dat denk ik niet!
Ze zijn gek en dol van hun stoute-jongens-droom en nemen die voor waarheid. Dat kan tot gevaarlijke situaties leiden en tot geweld en misschien zelfs moord!
Maar dat betekent niet dat hun wilde fantasie verhalen van werken voor de veiligheid vd staat en met de CIA enzoverder enzovoort voor waar moeten genomen worden!

Het is mij dunkt daarom ook dat dit spoor nog tot geen enkele aanhouding heeft geleid ivm de Bende van Nijvel en dit is dus om die reden ook begrijpelijk!

vleermuisje1971 wrote:

Luk paard, ik sprak over verstrengeling van de criminele onder/boven wereld. Over complot theorieën heb ik niet gehad. Gaarne nog uitleg over je uitspraak " In beide gevallen is er chantage etc en dus doofpot/bescherming van toepassing" dit in samenspraak met het niet geloven in een complot theorie. Grt.


WEL:

+
De zwendel en fraude en afrekeningen in de politiek/zakenwereld: omdat er belangrijke/machtige/personen met aanzien bij betrokken zijn ligt de chantage op de loer om de hoek! Net zoals de doofpot etc. . Ik kan nu niet meteen een vb geven hier maar het ligt toch voor de hand dat dit gebeurde/gebeurt.


+

De chantage en doofpot bij Bende v Nijvel overvallen: omdat er weliswaar uitgerangeerde en gefrustreerde Rijkswachters (ik haalde dat aan in de eerste post hier denk ik) bij betrokken zijn en grote criminelen...en daardoor wel info hebben over oversten/politici/etc die wel eens op gezamenlijke activiteiten (de lijn tussen louche/crimineel is dun) verschijnen enzoverder. Dan behoeft het geen tekening dat hier ook chantage en doofpot om de hoek staan!

MAAR
dit gezegd zijnde bedoel ik niet dat er een COMPLOT is....staatsgreep/ruk naar rechts...en dit in samenwerking met allerlei diensten zus en zo en georganiseerd uit groter/hogere machten

114

Re: een mening: niks meer niks minder

Maar dat is manifest onjuist. Dit is van een heel ander kaliber en juist WEL internationaal en hogere machten zijn WEL betrokken. Waarom denk je dat elke poging, letterlijk, bijna wordt doodgeknepen?

Zoals vleermuisje zegt; de wereld is groter dan België en de goede informatie is daar te krijgen. Die navelstaarderij hier is om ziek van te worden.  We zijn het centrum van het universum niet, die tijd is al lang voorbij

115

Re: een mening: niks meer niks minder

We moeten proberen van elke overval het motief te zoeken. We moeten niet zoeken naar complotten of staatsgrepen. Welk doel / motief had Dinant, Maubeuge, Nijvel, Halle enz... Bij elke overval het doel zoeken en pas daarna het grotere verband zoeken als dat er is .

116

Re: een mening: niks meer niks minder

luk paard wrote:

En ik weet echt niet waarom die zogenaamde getuigenissen in allerlei magazines en op lokale radio's en jawel zelfs verklaringen aan de politie van die grote WNP-denkers/oprichters zo ernstig worden genomen terwijl een kind al van mijlenver kan zien dat het hier om idioten gaat die bol staan van fantasie en hun grootse-rijk-dromen.
De fantasie is oeverloos me dunkt.

De groep bestaat zeker niet uit fantasierijke idioten.

Er komen namen in voor die wel degelijk in staat worden geacht tot moord.

117

Re: een mening: niks meer niks minder

Er is maar 1 motief achter elke overval, dat is het net.

Door in cirkels te blijven draaien in het zoeken naar lokale motieven en de constant nieuwe hypotheses gaat het net geen meter vooruit.

De post van Herman Vernaillen spreekt wat dat betreft boekdelen.  Vooral de PV die eindigt op 79.

Met geld is alles te koop, alles.

118

Re: een mening: niks meer niks minder

luk paard wrote:

En bij het grote complot...het coordineren vd bende...de verkenningen...het actieplan uitstippelen en afstemmen op elkaar...het elkaar ontmoeten her en der...de mensen (die volgens complot moesten omgelegd) naar de winkel lokken en die herkennen en doden...

Kijk vandaag is heel veel meer mogelijk en leggen we probleemloos kontacten met de gehele wereld en wisselen er gegevens uit binnen seconden!
Maar in die jaren zestig zeventig en tachtig??

Laten we gewoon al eens nagaan hoe wij in die tijd onze plan moesten trekken om een en ander af te spreken en af te stemmen op elkaar?

Ik denk dat de complotdenkers veel te veel uitgaan van de tijd van nu waarin communicatie en informatiedeling geen grenzen kent maar, ik blijf het zien als een bende (uit frustratre begonnen door enkele uitgerangeerde politiemensen en hand in hand met enkele "gewone" gangsters en uit de hand gelopen...en bescherming en chantage erbij zeker wel...zie analyse) die moorddadig is en buitensporig gewelddadig doch verder handelde zoals elke criminele bende...

Volledig akkoord; met de communicatiemiddelen van toen staan al die buitenlandse complot-therorieën meteen buitenspel.
Omdat de overvallen niet opgehelderd zijn zoekt men naar ingewikkelde projecten maar het ligt allemaal veel simpeler.
Alleen het verstrijken van de tijd speelt meer en meer in ons nadeel.  Er zijn al belangrijke schakels weggevallen.

Re: een mening: niks meer niks minder

Ik denk ook dat de motieven van de bende vaak veel simpeler waren dan menigeen denkt. In je fantasie kun je van alles een afrekening of een misdaad-in-het-kader-van-een-hoger-doel maken, maar de wereld zit anders in elkaar dan een Netflix-feuilleton. Kijk eerst eens wat er werkelijk gebeurde. Neem nu de moord op Van Camp. Over die man zijn de meest krankzinnige verhalen verteld die aantoonbaar niet klopten. Als je dan leest wat getuigen van die avond vertelden, dan lijkt het niets anders dan een uit de hand gelopen carjacking. Kijk af en toe naar Faroek of iets dergelijks. Zo worden ze nog gepleegd, al vallen er gelukkig meestal geen doden bij.

En weten we werkelijk wat er in Temse gebeurde? Die zeilmakerij adverteerde in de Gouden Gids dat ze kogelvrije vesten produceerde. Als ik als crimineel zo'n vest wil, weet ik waar ik moet zijn. Dat ze daar een paar prototypes meepakten, kan ook komen omdat dit toevallig de eerste vesten waren die ze bij hun inbraak tegenkwamen. Ze wisten zelf misschien niet eens dat het prototypes waren.

Waarom werd Angelou vermoord? Waarschijnlijk om dezelfde reden als waarom er zo vaak taxichauffeurs zijn vermoord: een gemakkelijke prooi met altijd geld op zak. Interessanter is waarom ze met een lijk in de kofferbak naar Bergen reden. Midden in de nacht, in een tijd zonder gsm. Ze zullen er in de buurt hebben gewoond, denk ik dan. Zoals er ook aanwijzingen zijn dat de moordenaars van Vanden Eynde in de buurt van Beersel woonden. Een man die, gingen de speurders eerst van uit, waarschijnlijk werd gedood omdat hij inbrekers betrapte en probeerde alarm te slaan. En wie steelt er kitscherige borden en waarom? Bijvoorbeeld, iemand die zijn rommel op het Vossenplein pleegt te verkopen. Maar ook van de moorden op Angelou en Vanden Eynde zijn waanzinnige complotten gemaakt.

De waarheid ligt vaak direct onder onze neus. Juist daarom zien we ze meestal niet.

120

Re: een mening: niks meer niks minder

Het is door een te weinig aan dossierkennis en elementen uit de context te halen dat men tot zulke onlogische conclusies komt.

Je schrijft: de waarheid ligt vaak direct onder onze neus. Wel waar is de waarheid?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.