Re: een mening: niks meer niks minder

Tru Dat wrote:
the end wrote:

Ik kan je verzekeren ik maak geen denkfout. Het onderzoek is lopend dus er is het geheim van het onderzoek. Niet alles is openbaar of gekend. Het ruis komt vooral van meningen zonder inhoudelijke kennis.

Amen ga allen in vrede.


Ik zeg in koor: Amen ga allen in vrede!

Want inderdaad het op de man spelen is niet mooi integendeel zelfs!
Een andere mening afdoen als zonder inhoud of kennis is nu niet bepaald een hoogstaande reactie ook.
Maar het mag hoor we leven in een vrij en democratisch landje dus... .

Em dat er veel ruis is is ook een feit maar ik ben de mening toegedaan dat er veel ruis voortkomt uit net dat gehele gedoe van complotten her en der. En ja toegegeven, dat is slechts mijn mening en niks meer niks minder.
Dus de ruis mag bestaan wat mij betreft. Maar ieders mening recht geven van/op bestaan moet ook wel kunnen!

132

Re: een mening: niks meer niks minder

Maar dit is niet op de man spelen. Het is gewoon het gegeven waar rekening moet mee gehouden worden dat niet alles openbaar is. En dat er personen zijn die veel meer weten dan wat hier op het forum staat. Zo simpel als dat niets meer en niets minder ;-)

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: een mening: niks meer niks minder

the end wrote:

Maar dit is niet op de man spelen. Het is gewoon het gegeven waar rekening moet mee gehouden worden dat niet alles openbaar is. En dat er personen zijn die veel meer weten dan wat hier op het forum staat. Zo simpel als dat niets meer en niets minder ;-)

Dat geloof ik wel meteen en blindelings zelfs.
Het op de man spelen ging/gaat over een andere uitlating maar ok ook dat mag hoor want het brengt mij alleszins niet van mijn stuk

134

Re: een mening: niks meer niks minder

the end wrote:

Maar dit is niet op de man spelen. Het is gewoon het gegeven waar rekening moet mee gehouden worden dat niet alles openbaar is. En dat er personen zijn die veel meer weten dan wat hier op het forum staat. Zo simpel als dat niets meer en niets minder ;-)

Veel geblaat en weinig wol .
Zoveel comments om je gedrag te verantwoorden .
Het is gewoon jammer en totaal overbodig .
Succes .

135

Re: een mening: niks meer niks minder

Volgende zin zal dan onder de noemer "toneelspelen" moeten ondergebracht worden in de visie van Luc Paard. Luc, ik denk dat uw paard zich een beetje vergallopeerd

"Vervolgens bleek dat een commissaris van de Belgische Staatsveiligheid aan leden van WNP cursussen had gegeven over het organiseren van een geheime fichier en het schaduwen van personen. De uitleg was naderhand dat de commissaris op die manier WNP penetreerde en informatie kon verzamelen. "

Extreem rechts en extreem links........

Allebei even gevaarlijk lijkt me. Het is het blinde geloof in hun gelijk en de het doel-heiligt-de-middelen-menatiliteit die ervoor zorgen dat ze uit naam van hun ideologie de meest verschrikkelijke dingen gaan doen en elk gevoel voor de werkelijkheid kwijt schijnen te raken. Het zijn beiden uitvloeisels van totalitaire regimes.

Re: een mening: niks meer niks minder

En weeral moet er een beetje op het paard (u begrijpt wat ik bedoel) gespeeld worden maar dat mag hoor u als coconut weet allicht dat dit wat u aanhaalt de werkelijke waarheid is?

En bij het complot en dus uitvoerders in dienst van...wordt ook wel eens geopperd dat er geld werd betaald aan de uitvoerders toch?
De Staatsveiligheid strooide/gooide dus met miljoentjes alsof het niks is en zij het geld maar voor het oprapen hebben/hadden?
En wie werd er dan rijk van? Welke hier vaak opgevoerde crimineel is rijkelijk gaan leven>
Ik heb er nog geen gevonden.

Maar ok, dit geheel terzijde uiteraard

Re: een mening: niks meer niks minder

CleverTrevor wrote:

Ik denk ook dat de motieven van de bende vaak veel simpeler waren dan menigeen denkt. In je fantasie kun je van alles een afrekening of een misdaad-in-het-kader-van-een-hoger-doel maken, maar de wereld zit anders in elkaar dan een Netflix-feuilleton. Kijk eerst eens wat er werkelijk gebeurde. Neem nu de moord op Van Camp. Over die man zijn de meest krankzinnige verhalen verteld die aantoonbaar niet klopten. Als je dan leest wat getuigen van die avond vertelden, dan lijkt het niets anders dan een uit de hand gelopen carjacking. Kijk af en toe naar Faroek of iets dergelijks. Zo worden ze nog gepleegd, al vallen er gelukkig meestal geen doden bij.

En weten we werkelijk wat er in Temse gebeurde? Die zeilmakerij adverteerde in de Gouden Gids dat ze kogelvrije vesten produceerde. Als ik als crimineel zo'n vest wil, weet ik waar ik moet zijn. Dat ze daar een paar prototypes meepakten, kan ook komen omdat dit toevallig de eerste vesten waren die ze bij hun inbraak tegenkwamen. Ze wisten zelf misschien niet eens dat het prototypes waren.

Waarom werd Angelou vermoord? Waarschijnlijk om dezelfde reden als waarom er zo vaak taxichauffeurs zijn vermoord: een gemakkelijke prooi met altijd geld op zak. Interessanter is waarom ze met een lijk in de kofferbak naar Bergen reden. Midden in de nacht, in een tijd zonder gsm. Ze zullen er in de buurt hebben gewoond, denk ik dan. Zoals er ook aanwijzingen zijn dat de moordenaars van Vanden Eynde in de buurt van Beersel woonden. Een man die, gingen de speurders eerst van uit, waarschijnlijk werd gedood omdat hij inbrekers betrapte en probeerde alarm te slaan. En wie steelt er kitscherige borden en waarom? Bijvoorbeeld, iemand die zijn rommel op het Vossenplein pleegt te verkopen. Maar ook van de moorden op Angelou en Vanden Eynde zijn waanzinnige complotten gemaakt.

De waarheid ligt vaak direct onder onze neus. Juist daarom zien we ze meestal niet.

Akkoord, maar hoe kan het dan dat de door u genoemde feiten gekoppeld zijn?

138

Re: een mening: niks meer niks minder

Het is mijn mening Luc en ik heb nog nooit geclaimd de waarheid in pacht te hebben. Sorry van dat paard en dat galloperen maar natuurlijk lok je dat een beetje uit met je naam he.
Weet je wat Luc, spring op je paard en ga een wandelingetje maken en vergeet deze bende en Bende. Nogmaals sorry

139

Re: een mening: niks meer niks minder

Dat men leden van WNP en Staatsveiligheid onderschat is overduidelijk. Ik zou voorstellen dat men zich verdiept en ten gronde informeert in deze materie. Het vergt alvast geen diagonale lezing. De kennis zal dan verder niet het voorwerp uitmaken tot zinloze en nutteloze discussies.

140

Re: een mening: niks meer niks minder

luk paard wrote:
CleverTrevor wrote:

Ik denk ook dat de motieven van de bende vaak veel simpeler waren dan menigeen denkt. In je fantasie kun je van alles een afrekening of een misdaad-in-het-kader-van-een-hoger-doel maken, maar de wereld zit anders in elkaar dan een Netflix-feuilleton. Kijk eerst eens wat er werkelijk gebeurde. Neem nu de moord op Van Camp. Over die man zijn de meest krankzinnige verhalen verteld die aantoonbaar niet klopten. Als je dan leest wat getuigen van die avond vertelden, dan lijkt het niets anders dan een uit de hand gelopen carjacking. Kijk af en toe naar Faroek of iets dergelijks. Zo worden ze nog gepleegd, al vallen er gelukkig meestal geen doden bij.

En weten we werkelijk wat er in Temse gebeurde? Die zeilmakerij adverteerde in de Gouden Gids dat ze kogelvrije vesten produceerde. Als ik als crimineel zo'n vest wil, weet ik waar ik moet zijn. Dat ze daar een paar prototypes meepakten, kan ook komen omdat dit toevallig de eerste vesten waren die ze bij hun inbraak tegenkwamen. Ze wisten zelf misschien niet eens dat het prototypes waren.

Waarom werd Angelou vermoord? Waarschijnlijk om dezelfde reden als waarom er zo vaak taxichauffeurs zijn vermoord: een gemakkelijke prooi met altijd geld op zak. Interessanter is waarom ze met een lijk in de kofferbak naar Bergen reden. Midden in de nacht, in een tijd zonder gsm. Ze zullen er in de buurt hebben gewoond, denk ik dan. Zoals er ook aanwijzingen zijn dat de moordenaars van Vanden Eynde in de buurt van Beersel woonden. Een man die, gingen de speurders eerst van uit, waarschijnlijk werd gedood omdat hij inbrekers betrapte en probeerde alarm te slaan. En wie steelt er kitscherige borden en waarom? Bijvoorbeeld, iemand die zijn rommel op het Vossenplein pleegt te verkopen. Maar ook van de moorden op Angelou en Vanden Eynde zijn waanzinnige complotten gemaakt.

De waarheid ligt vaak direct onder onze neus. Juist daarom zien we ze meestal niet.


Zo is dat en ik ben blij hier ook toch meerdere van die gedachtengang te kunnen lezen!

En bijkomend: al die ronkende verklaringen van enkele mensen (we kennen de namen) die zeggen "ik werk(te)voor de staatsveiligheid etc...ik ben benaderd door hen etc"...ik geloof dat het echt fantasten zijn! Immers welke staatsveiligheid wherever gaat zo een dubieuze figuren in loondienst nemen? Kijk, de SV houdt een aantal groeperingen in de gaten, enkele mensen ook maar dat is om te zien wat en hoe en dan de maatregelen te treffen maar niet om er mee samen te werken hoor! Mocht dit zo zijn dan zegt dit alles over het "intellect" van zo een dienst en dat lijkt me toch wel ongelofelijk! En we mogen denken over de SV wat men wenst maar slimmer dan dat zijn ze echt wel! Al kan ik begrijpen dat dit graag anders wordt gezien.

En taxichauffeurs...vaak slachtoffer en ook wel eens dader!
Toen ik in die jaren voor een vergadering naar de Hoogstraat in Bxl moest parkeerde ik op een klein verdoken parkingetje in die buurt. Toen ik er aankwam stond een taxi in een hoek...toen ik terug kwam was mijn jeep opengebroken en het handschoenkastje stuk...zonnebril en wat spulletjes verdwenen en de radio stukgebroken (ik had hem danig vastgeschroefd)...en ik ben zeker dat die taximan dat heeft gedaan. Dit terzijde

Maar inderdaad: het is allemaal eenvoudiger dan die complotgedachte. Overigens heeft die complotgedachte tot nog geen nadere stap tot oplossing geleid doorheen de vele jaren al!

Ik wil ook wel even op het paard spelen. Misschien is het goed om je samen met Tru Dat, eerst in de geschiedenis van het forum en zijn leden te verdiepen, naar alles waar reeds onderzoek naar is gedaan. Jij komt het forum opgestapt met een ongezouten mening zonder je maar iets verdiept te hebben in eerdere onderzoeken, meningen en hypotheses,en wel met een stelling van 'ík heb de wijsheid in pacht', en daarbij alle bijdragen van leden uit eerdere jaren aan de kant zet.In eerste instantie was je al beledigd als iemand je antwoord gaf, laat staan je bekritiseerde.

Het resultaat is te zien. Oude leden posten niet meer of slechts nog incidenteel. Waarom zouden zij ook? Zodra iemand met een gefundeerde stelling of mening komt, verwachten ze dat iemand mee gaat denken, mee gaat werken aan dat item, precies zoals in een echt onderzoek zou gebeuren, in plaats van tegenwerken, je eigen mening proberen door te drukken, zijwegen inslaan die niets met het onderwerp te maken hebben. Dat jij niet gelooft in complotgedachten is je goed recht net zoals het een goed recht is van iemand om die gedachten wel te hebben. En dat die gedachte nog niet tot een oplossing geleid heeft, heeft misschien alles met een complot te maken. Kortom, gun ieder zijn mening en probeer samen tot een oplossing te komen.

Een kleine hint, richting complot. Wat je had kunnen lezen in eerdere postings, is de link tussen Angelou en Vanden Eynde, beiden zijn met hetzelfde wapen vermoord, toeval?