171

Re: een mening: niks meer niks minder

Na lezing weeg ik de waarde van ieder ingezonden post af met het nut voor het topic ! En ik moet eerlijk bekennen dat ik me meer vindt in de neergeschreven posts van Bossi en anderen dan in die van Luk Paard . Langdradigheid kan soms vermoeiend werken en aanzetten tot oppervlakkige aandacht . Ik twijfel niet aan de welgemeende betrokkenheid van de meeste leden hier , maar laat ons a.u.b. handelen als een team in deze onverkwikkelijke zaak ! Mijn mening hoor .

Ik stel me dus ook ter beschikking om bij te dragen tot ongewone initiatieven die dienen genomen te worden !

Re: een mening: niks meer niks minder

zeno wrote:

Poehh wat een zootje hebben ze er hier vanmiddag weer van gemaakt en dan bedoel ik zeker niet Luc paard ! Los van zijn ideeën, welke in grote mate ook de mijne zijn, is hij niet iemand die zijn mening absoluut wil opdringen.  Dat is net hetgene wat andersdenkenden er hier van willen maken omdat hun hypotheses van jaren en jaren maar geen vaste grond vinden.  Zielige vertoning.  Luc brengt misschien niet het liedje dat jullie willen horen –dat is zijn goed recht- maar niemand is verplicht om dat als verplichte lectuur te aanzien.
@ Insider
Wat jij schrijft is zo kinderachtig :
Dat “wij” niet meedenken,
Dat “wij” ons niet verdiepen,
Dat “wij” schofferen,
Dat “wij” niet meegaan in jouw hele WNP verhaaltje tot in den treure toe hier herhaald,
Dat “wij” niet blablabla
Je hebt een kort lontje Insider maar dat is niet verwonderlijk voor uiterst rechts georiënteerde lui (mijn mening !)
Het stopt hier.

@ Bossi
Het spijt me dit nu te schrijven want in vond je stukken maarmaals de moeite waard maar wat je nu doet met Luc is rampzalig voor de vrije mening van iedereen.  Je jaagt iedereen weg die met een andere kijk naar deze overvallen kijkt met de woorden : triest, geloofwaardigheid missend, rammelende analyse enz. terwijl het helemaal niet zielig is om je eigen mening te herzien en ze bij te stellen.  Van hoogmoedigheid gesproken. En dan nog een dodelijke zinnetje om je boven Luc te verheffen : “Beste, ik doe al jaren strafrechtelijk onderzoek en nog wel in een bijzondere afdeling. Ik hoef daar niet verder over uit te wijden.” Onder de gordel kerel.

@ Luc
Laat je niet wegwaaien door deze heren ! Je mening wordt wel gewaardeerd !


Kijk, dit is een reactie die getuigt van volwassenheid en ik zeg dan ook dankjewel en ja respect hier voor!
En ja dan zeg ik met graagte dat ik blijf!

En dat staat los vh feit dat zeno al dan niet deels of meer dezelfde kijk op de zaak heeft  want dat is nu eenmaal aan iedereen vrij doch het is de wijze waarop een en ander gebeurt. Dit heeft zeno hier erg goed duidelijk gemaakt

173

Re: een mening: niks meer niks minder

zeno wrote:

Je jaagt iedereen weg die met een andere kijk naar deze overvallen kijkt met de woorden : triest, geloofwaardigheid missend, rammelende analyse enz. terwijl het helemaal niet zielig is om je eigen mening te herzien en ze bij te stellen.  Van hoogmoedigheid gesproken. En dan nog een dodelijke zinnetje om je boven Luc te verheffen : “Beste, ik doe al jaren strafrechtelijk onderzoek en nog wel in een bijzondere afdeling. Ik hoef daar niet verder over uit te wijden.” Onder de gordel kerel.

luk paard wrote:

Of bent u aan uw conclusie nog niet toegekomen na uw jarenlang onderzoek?

Dit is de zin en de aanleiding onder andere dat bij mij de reactie heeft ontlokt. Niet meer en niet minder, zeno. Voor het overige hoef ik mijn eigen mening niet te herzien of bij te stellen. Dat u mijn bericht onder de gordel noemt, daarvoor heb ik alle respect en kan ik momenteel waarderen zonder enige betwisting. Het siert u zelfs om voor iemand de verdediging op te nemen. Hebt u er zich ondertussen ook van vergewist wat de aanleiding is geweest wat niet alleen bij mij de kruik te water heeft doen barsten?

1 : Dat Luk paard in eerste instantie graag kolen op het vuur werpt bij een spontane discussie waarbij FreCr zich in verdediging diende te stellen voor woorden die hem ten onrechte in de mond werden gelegd. Daarvoor nog tot in den treurige toe de verdediging voor zichzelf diende op te nemen waarvoor hem geen enkele fout kon toegeworpen worden. Waarvoor ik mij een tussenkomst veroorloofde om FreCr in verdediging te nemen voor het onrecht dat hem op dat ogenblik overduidelijk toekwam. Helaas kan ik het bewijs hiervan niet meer aantonen omdat de berichten ondertussen zijn verwijderd.

2: De berichtgeving uitgaande Luk paard in datus van donderdag  21 december 2017 om 02.35 uur :

luk paard wrote:

En ter aanvulling nog maar niet perse in het geval van de Bende van Nijvel edoch om te duiden hoe gek het er aan toe kan gaan: Een verkeerd tijdstip, vaak enkele minuutjes. Een verkeerdelijk geformuleerde of niet genoeg verduidelijkte opdracht (bv. huiszoeking). Een handtekeningetje dat ontbreekt (alhoewel meerdere personen moeten een handtekening plaatsen en er dus toch wel iemand zou moeten merken dat er eentje ontbreekt). Enzoverder. Dit alles leidt tot vrijspraak en dergelijke meer.

Kortom: op vlak van justitie en co (de hele reutemeteut) is Belgie echt wel een apenland.

Indien mijnheer Luk dan over een apenland spreekt, verwacht ik op zijn minst dat hij voldoet aan zijn burgerplichten. Om redenen dat hij doodleuk verkondigde, ten tijde van de bendeaanslagen, een brandend smeulend voertuig opmerkte tijdens een wandeling met zijn paard,  het vervolgens daarop op een lopen heeft gezet. Zonder enige verwittiging van politie of andere hulpdiensten uit angst. Dit ontlokte bij mij de navolgende reactie als gevolg van nog andere door hem onzinnige berichten :

Bossi wrote:

Beste Luk, ik heb het ook moeilijk met burgers die verzaken om aan hun burgerplicht te voldoen. Die iets opmerken waarvan ze ooggetuigen zijn, het op een lopen zetten en vervolgens hiermee een bijdrage leveren dat de zaak niet voorruit wordt geholpen. Dat er hierdoor zelfs geen vaststelling op heterdaad kan gebeuren. Burgers die als getuige een totaal andere versie geven van de feiten die nadien met hun eigen leugens worden geconfronteerd. Burgers die zich aanmelden als getuige die de feiten zelfs helemaal niet hebben waargenomen. Enkel om een 'vriendendienst' te bewijzen. Dan spreken we niet waarover justitie klungelt of waartoe fouten aanleiding geven tot vrijspraken maar over feiten waar men de uiteindelijke slachtoffers werkelijk in de kou zet. Vervolgens spreek ik me nog niet uit over de talloze nutteloze klachten waarmee men politiediensten en justitie tergt.
Als ik dan ook nog bekijk hoe de verstandhouding tussen sommige forumgebruikers dikwijls héél ver zoek is dat geen enkele bijdrage levert aan een gezonde open dialoog. Waarbij het onderwerp totaal verloren gaat door de zéér lange tenen.

174

Re: een mening: niks meer niks minder

LEO wrote:

Na lezing weeg ik de waarde van ieder ingezonden post af met het nut voor het topic ! En ik moet eerlijk bekennen dat ik me meer vindt in de neergeschreven posts van Bossi en anderen dan in die van Luk Paard . Langdradigheid kan soms vermoeiend werken en aanzetten tot oppervlakkige aandacht . Ik twijfel niet aan de welgemeende betrokkenheid van de meeste leden hier , maar laat ons a.u.b. handelen als een team in deze onverkwikkelijke zaak ! Mijn mening hoor .

Ik stel me dus ook ter beschikking om bij te dragen tot ongewone initiatieven die dienen genomen te worden !

Hartelijk dank en mijn respect, Leo !

175

Re: een mening: niks meer niks minder

@ Bossi
Vanuit je professioneel leven zal ik je zeker niet tegenspreken (t.o.v. burgerplicht etc.)  Ook het akkefieteje met FreCr kan ik me niet meer letterlijk voor de geest halen maar ga er vanuit dat het is zoals je schrijft.  Tegen beter weten in kan ik mij echter ook niet van de indruk ontdoen dat België op het gebied van ordediensten-justitie-politiek een apenland is.  Daar kan ik hele verhalen over schrijven maar soit dat doet niet terzake.  En natuurlijk moeten de goede krachten het ook hier met de slechte bekopen.  Waar het volgens mij hier in essentie om gaat is dat jouw schrijfsels correct en sec geschreven zijn en dat Luc meer schrijft op de manier dat er gepraat wordt.  Met wat meer toeters en bellen dus.  Dan kom je weleens in ervaring zoals met LEO; daar had hij wellicht beter geschreven over ‘een sterk verankerd idee’ dan over ‘een vastgeroest idee’.  Ik maak die fout ook wel eens moet ik toegeven.  In elk geval naar jou toe : ‘no hard feelings’.

176

Re: een mening: niks meer niks minder

Niemand is vrij van zonden, zeno. Elke vogel zingt zoals hij gebekt is. Indien ik vandaag mijn laatste fout heb gemaakt dan leef ik niet lang meer. That's it. wink

Re: een mening: niks meer niks minder

Bossie gezien u professioneel leven, zou u enige druk ervaren als u zou posten onder u eigen naam?

178

Re: een mening: niks meer niks minder

zeno wrote:
Poehh wat een zootje hebben ze er hier vanmiddag weer van gemaakt en dan bedoel ik zeker niet Luc paard ! Los van zijn ideeën, welke in grote mate ook de mijne zijn, is hij niet iemand die zijn mening absoluut wil opdringen. Dat is net hetgene wat andersdenkenden er hier van willen maken omdat hun hypotheses van jaren en jaren maar geen vaste grond vinden. Zielige vertoning. Luc brengt misschien niet het liedje dat jullie willen horen –dat is zijn goed recht- maar niemand is verplicht om dat als verplichte lectuur te aanzien.


Het is fijn dat jullie het zo eens zijn met elkaar. Jammer is dat jullie niet begrepen hebben wat ik bedoelde. Het lijkt nu op een spelletje, ik weet alles beter dan jij en mijn informatie is juist en die van jullie niet. Het gaat niet om jullie of mijn ego, maar om het doel, onderzoek naar de gebeurtenissen door of rond de Bende van Nijvel en aanverwante gebeurtenissen en indien mogelijk dat samen te doen. Dat kan alleen door verder te borduren op voorgaande onderzoeken en deze aan te vullen en/of te ontkrachten.

Een van die methoden is inderdaad om een hypothese te formuleren, wat anders is dan een mening of nog erger, een analyse. Een analyse? Van wat? Hetgeen er op het forum gepubliceerd is? Hoe wil je dat analyseren? Hoeveel pagina's met onderzoeksfeiten staan er reeds op het forum? Maar erger nog, hoeveel onzinpagina's moet je dan onderzoeken en hoe interpreteer je die?
Voorbeeld: Christiaan Bonkoffsky, hij zou gezegd hebben tegen zijn broer dat hij de reus was van de bende? Vanuit eigen ervaring wist ik dat er minimaal sprake was van drie reuzen en daar was Bonkoffsky niet eens bij. Hoe moet je dan zo'n bericht plaatsen en wat doe je ermee in een onderzoek? Het resultaat heb je kunnen zien, binnen de kortste keren staan er 45 pagina's met zijwegen en dwaalsporen op het net. Hoe ga je zoiets analyseren?

Dat was de reden dat ik Luc Paard het advies gaf om zich eerst eens in het dossier te verdiepen en gelet op zijn reactie, geldt voor Zeno hetzelfde, voel je iets minder aangevallen en kijk ook eens naar de mening van anderen, anders dan, “wie niet voor mij is is tegen mij.”

Stel je dan een gekozen doel en ga dat zo intensief mogelijk onderzoeken en houd je vast aan dat gekozen doel, dit lijkt gemakkelijker dan het is, want terwijl jij aan het onderzoeken bent, komen steeds andere mogelijkheden naar voren of ideeën van anderen, die waarschijnlijk ook interessant zijn, maar die zijn waarschijnlijk gericht zijn op een ander doel of een andere mogelijkheid. Hierdoor krijg je een resultaat dat ook zeer interessant kan zijn, maar is eigenlijk het het resultaat van onderzoek van anderen en zo gaan jouw onderzoeksideeën verloren of komen niet naar voren zoals jij ze in eerste instantie bedoeld had. Je gaat dan iets vinden wat je niet zocht, dat hoeft niet verkeerd te zijn maar  dat is niet je echte doel.

Je eerste doel zou dus moeten zijn: je doel duidelijk formuleren. Wat is de invalshoek? Wat willen we precies uitzoeken?  Hoe kunnen we daar achter komen? Wat is ons onderzoeksschema? En hoe brengen we dat alles in kaart?

Je ziet, een onderzoek is snel te openen. Hiermee kun je een hypothese opstellen in plaats van een analyse en je gaat hier mee door totdat blijkt dat het echt anders in elkaar zit. Als het goed is krijg je door het onderzoek antwoorden zonder teveel dwaalsporen waar het onderzoek op kan stranden. Al snel zal blijken hoeveel er van je ontwikkelde hypothese waar is en bewezen kan worden.

Hierbij komt de oude garde van pas, die zullen je daar graag mee helpen.

179

Re: een mening: niks meer niks minder

vleermuisje1971 wrote:

Bossie gezien u professioneel leven, zou u enige druk ervaren als u zou posten onder u eigen naam?

Om welke reden die vraag?

Re: een mening: niks meer niks minder

Bossi wrote:
vleermuisje1971 wrote:

Bossie gezien u professioneel leven, zou u enige druk ervaren als u zou posten onder u eigen naam?

Om welke reden die vraag?

Om te polsen of er een cultuuromslag aan het plaats vinden is of nog steeds horen zien zwijgen. Want dat heeft toch plaats gevonden de laatste decennia?