201

Re: een mening: niks meer niks minder

coconut wrote:

@Bossi

Charly had een punt ivm het doel. Jouw zinnen zijn nogal,hoe zal ik het noemen, advocatees,
(vogeltje,bekje). Ik heb daar geen probleem mee maar anderen dan weer wel.

Ik zal voortaan pogingen ondernemen om zangzaad van de witte producten op te pikken.

coconut wrote:

Ondertussen zijn we ook al bezig in verschillende topics . Indien je dat wil  kan je mijn emailadres krijgen en kunnen we een paar noodzakelijke basisafspraken maken die we dan hier publiceren.

Geen enkel probleem. Ik overweeg verder om jou mijn dnst gsm nummer eventueel te bezorgen via Ben.

coconut wrote:

Ik neem initiatief en doe een mail naar Ben later op de dag.
En nu maar hopen dat je Bouhouche niet bent want ik ben er nog niet zo zeker van dat hij effectief dood is.

Ik kan u geruststellen dat ik ook niet BR ben. Kijk jij maar uit u binnenkort niet verplicht te voelen tot het pertinent dragen van een Bourka om uit veiligheidsoverweging uw anonimiteit te bewaren. smile

202

Re: een mening: niks meer niks minder

LEO wrote:

Een topic openen onder de voorlopige benaming VZW zou een min of meer besloten topic moeten zijn . Een topic waar de deelnemers kunnen brainstormen zonder een overvloed aan ' ruis ' . Ik had graag de toestemming van Ben , als initiatiefnemer van dit forum , want het VZW topic zal zich ongetwijfeld uitbreiden tot een besloten sub-forum !

Mooi voorstel!

203

Re: een mening: niks meer niks minder

Om te starten kunnen jullie misschien beter een feitelijke vereniging oprichten. Voordelen: Het is gratis en er moet niets gepubliceerd worden. Daardoor kennen enkel de leden mekaar en blijf je verder anoniem. Je kan dan in een later stadium als alles goed verloopt alsnog een vzw oprichten met behoud van dezelfde structuur. Dat kost om te starten geen centen en veel minder rompslomp.

204

Re: een mening: niks meer niks minder

Bossi, heb jij de veiligheidsdiensten op mij losgelaten, wat doet jou vermoeden dat ik een vrouw ben? Of dragen mannen dan ook een bourka tegenwoordig? Goed dat je ook een beetje humor in jou hebt, ik kan je verzekeren dat na het lezen van die 46 bladzijden van de documenten van Walter De Bock er een dikke baksteen op mijn maag ligt. Natuurlijk kwam ik weer Deprêtre tegen. Ik kan niet geloven dat ze die man niet opgesloten hebben. Of juist wel. Waarschijnlijk had niemand goesting om gezelfmoord te worden. Wat een Bende.

Tru Dat, de feitelijke vereniging heeft geen juridische grond dus afwezigheid van rechtspersoonlijkheid, m.a.w. zij bestaat juridisch niet en ik vermoed dat we die wel nodig hebben. Stel dat iemand ons ooit een schadevergoeding vraagt dan kan ieder lid afzonderlijk veroordeeld worden een deel van de schade te betalen.

Maar goed, zo ver zijn we nog niet. Voer voor juristen.

Re: een mening: niks meer niks minder

CleverTrevor wrote:
vleermuisje1971 wrote:

Akkoord, maar hoe kan het dan dat de door u genoemde feiten gekoppeld zijn?

Om in dit topic gewoon een vraag te beantwoorden, in plaats van anderen de les te spellen:

De feiten zijn in eerste instantie natuurlijk gekoppeld door de gebruikte wapens. We mogen, nee, moeten aannemen dat het ballistisch onderzoek op dit punt niet gefaald heeft, want als het ballistisch onderzoek niet deugde is er amper sprake van een Bende van Nijvel.

De aard van de misdrijven zijn verschillend (een moord, een inbraak, een roofoverval etc.), maar dat is niet uitzonderlijk. De gevangenissen zitten vol met criminelen die zeer uiteenlopende feiten hebben gepleegd. Haast niemand start zijn criminele loopbaan met een zware hold-up.

Dat ik in het bovenstaande suggereer dat de daders zowel in of nabij Bergen als Beersel woonden, klinkt allicht vreemd omdat Bergen en Beersel een heel eind van elkaar vandaag liggen, maar het sluit niet uit dat er een lid in Bergen woonde en een ander bendelid nabij Beersel.

En als we dan bedenken dat een persoon die in Temse werd gezien door twee getuigen werd geïdentificeerd als een man uit de omgeving van Bergen die aangetrouwde familie had op een boogscheut van het kasteel in Beersel, familie die onder meer de kost verdiende op het Vossenplein en waarvan één telg officieel verdacht was van zowel Van Camp als Aalst, dan kun je redelijk wat koppelingen leggen tussen al deze feiten.

Komt bij dat de Franse profilers vijftien jaar geleden al een beeld schetsten van precies dit milieu als zijnde mogelijk betrokken bij de bende. Profilers laten zich niet afleiden door alle verhalen in de media en trekken louter conclusies op basis van de feiten.

Ik zeg niet dat het zo is, maar het is een van de weinige opties die door feiten wordt ondersteund en waar nauwelijks onwaarschijnlijkheden aan kleven.

Dit is mijn insziens een weg die zeker kan bewandeld/behandeld worden...kwa uitspitten bedoel ik dan! En ik zag een tijd geleden ook een filmpje van een uitzending waarin iemand (Adam...Adams of zoiets...speurder met pensioen) die ook in die zin sprak en zelfs meer bepaald het had over Franse gangsters.
Ik heb hier achteraf verder niks meer over vernomen maar, ik denk (en niet alleen ik) wel in die richting (zwaar banditisme)...voor een deel althans! (die gefrustreerde RW'ers zie ik toch met een rol er bij)

206

Re: een mening: niks meer niks minder

Onderschat het risico niet van een feitelijke vereniging, Tru Dat. Een vzw heeft rechtspersoonlijkheid. Het Hof van Beroep te Gent heeft een arrest geveld ivm een feitelijke vereniging. Met een feitelijke vereniging stort je u meteen in een avontuur. Dit wens ik toch wel even te onderstrepen.

Ten tweede zou ik al het voorstel willen formuleren om eventueel eerst te overleggen met enkele bereidwillige forumgebruikers ivm hun visie en standpunten. Vervolgens dan eventueel een vergadering te beleggen met enkele advocaten van de burgerlijke partijen van de slachtoffers en nabestaanden. Hun advies in te winnen en in welke mate de vzw naar hun mening en oordeel ondersteunend de activiteiten optimaal kunnen ontplooien. Met haast en spoed een vzw oprichten wens ik wel de nodige voorzichtigheid in acht te nemen. Niet alleen voor mezelf, ook naar derden toe.

207

Re: een mening: niks meer niks minder

Tru Dat, Bossi verwijst denk ik naar het vonnis betreffende de carnavalisten van Aalst ......en zo komen wij weer bij het thema.

208

Re: een mening: niks meer niks minder

Bossi wrote:

Onderschat het risico niet van een feitelijke vereniging, Tru Dat. Een vzw heeft rechtspersoonlijkheid. Het Hof van Beroep te Gent heeft een arrest geveld ivm een feitelijke vereniging. Met een feitelijke vereniging stort je u meteen in een avontuur. Dit wens ik toch wel even te onderstrepen.

Ten tweede zou ik al het voorstel willen formuleren om eventueel eerst te overleggen met enkele bereidwillige forumgebruikers ivm hun visie en standpunten. Vervolgens dan eventueel een vergadering te beleggen met enkele advocaten van de burgerlijke partijen van de slachtoffers en nabestaanden. Hun advies in te winnen en in welke mate de vzw naar hun mening en oordeel ondersteunend de activiteiten optimaal kunnen ontplooien. Met haast en spoed een vzw oprichten wens ik wel de nodige voorzichtigheid in acht te nemen. Niet alleen voor mezelf, ook naar derden toe.

Net daarom zou het best zijn alles eerst te toetsen en nog even te wachten met officieel iets op te richten.
Maar te starten via een besloten groep en zo zonder kosten te maken een degelijke structuur uit te bouwen die je dan als het loopt in een officiële vzw kan gieten.
Het is uiteraard extreem belangrijk vanaf je officieel gaat jezelf en de leden maximaal in te dekken.

209

Re: een mening: niks meer niks minder

coconut wrote:

Bossi, heb jij de veiligheidsdiensten op mij losgelaten? Wat doet jou vermoeden dat ik een vrouw ben?

Voor jou een vraag, voor mij een weet. Maar zeker niet de staatsveiligheid. Die moeten eerst ons vertrouwen zien terug te winnen.

coconut wrote:

Of dragen mannen dan ook een bourka tegenwoordig?

Sinds het Bende van Nijvel-dossier acht ik echt alles mogelijk en durf zelfs niets meer uit te sluiten.

coconut wrote:

Goed dat je ook een beetje humor in jou hebt,ik kan je verzekeren dat na het lezen van die 46 bladzijden van de documenten van Walter De Bock er een dikke baksteen op mijn maag ligt. Natuurlijk kwam ik weer Deprêtre tegen. Ik kan niet geloven dat ze die man niet opgesloten hebben. Of juist wel . Waarschijnlijk had niemand goesting om gezelfmoord te worden. Wat een Bende.

Het is echter uitgesloten om hem nog aan een kruisverhoor te onderwerpen, wat kletsen te geven, en de waarheid te bekomen. Goed mogelijk dat we een klooster moeten afhuren om het aantal aangehouden in onder te brengen. "Als men ons laat doen" zou Bourlet zeggen.

210

Re: een mening: niks meer niks minder

Vanaf heden kan er in de sectie ' Hypotheses ' geantwoord worden betreffende Vereniging Zonder Winstoogmerk ! Ik heb van Ben hierover geen reactie of toelating ontvangen . Ik wil dit niet zonder zijn inspraak doen ! Indien Ben niet akkoord is kan hij het nog steeds verwijderen .