31

Re: een mening: niks meer niks minder

Hoeveel wilde Men betalen om bepaalde mensen uit de weg te ruimen?
Doe daar de opbrengst van de overvallen bij.
Kleine gechanteerde criminelen deden in de jaren 80 voor 2500€ overvallen zelfs met groot geweld en moorden .
Ik hoor en lees het graag het was niet voor de buit ... Maar de realiteit is anders.
Als ik Me niet vergis zeggen speurders en procureurs die zever.
Met 2500€ konden de overvallers 1 maand rijkelijk op vakantie in de jaren 80.
Vertelde een overvaller mij zelf .
Ze deden een overval gingen op vakantie en als het geld op was deden ze opnieuw een overval.

32

Re: een mening: niks meer niks minder

Er zijn zelfs marginalen die misdaden plegen voor 1 bak bier .
Klinkt belachelijk maar het is realiteit.
Chantage en manipulatie... Dat doet veel met een mens... Heel veel. !!!
En daarna er nog over opscheppen ook.
De slachtoffers blijven in het ongewisse maar de hele omgeving weet het en iedereen zwijgt .
Want anders ....
Moet daar geen tekening bij maken zeker ?

33

Re: een mening: niks meer niks minder

Ben de beheerder van deze site heeft daar een mooi onderschrift over in zijn posts.
Namelijk:
De wereld is gevaarlijk om te Leven.
Niet door diegene die het kwaad aanrichten .
Maar door diegenen die het zien en laten gebeuren.

34

Re: een mening: niks meer niks minder

Stel nu :
Jij bent de overste van een in het criminele milieu afgedwaalde rijkswachter.
En je weet dat die persoon je carrière kan vernietigen en je vele jaren hard werken kan reduceren tot nul.
Zou jij het dan niet toedekken. Want NIEMAND is 100% onschuldig...
Volgens mij is heel het bende gedoe 1 of enkele rotte appels . Maar de hele mand gaat eraan ....
Mensen zien graag complotten maar de realiteit is meestal veel eenvoudiger.

Re: een mening: niks meer niks minder

Thru Dat: zo is dit inderdaad...zowel wat je over de buit stelt als de chanteerbaarheid!
En dat het inderdaad zo veel meer realistischer is dan het grote complot!

Re: een mening: niks meer niks minder

CleverTrevor wrote:

Er zijn redenen om te denken dat Bouhouche bij de Bende van Nijvel betrokken was. Ik denk dan aan de racketeeringplannen die hij en Beijer zouden hebben gehad, zijn (bewezen) vermogen om als meedogenloze doder op te treden, zijn contacten binnen de politiediensten...

Maar er zijn ook redenen om te denken dat Bouhouche wellicht niks met de bende te maken had. Het is nooit bewezen dat de wapens van de Bende van Nijvel uit de rijkswachtkazerne van Etterbeek kwamen. Een riotgun kon je destijds zonder vergunning in de winkel kopen, dus kon de bende ook gewoon naar de wapenhandel op de hoek zijn geweest.

Zou Bouhouche, wapenfreak en geoefend schutter, trouwens een bende organiseren die werkte met lompe jachtwapens? Zou hij niet kiezen voor meer gesofistikeerd materiaal? En dat Bouhouche misschien het psychologisch profiel had om bendelid te zijn, wil niet zeggen dat er niet meer mensen kunnen zijn met een dergelijke profiel.

Tot slot, er is inderdaad niks bewezen. Dat maakt hem niet automatisch onschuldig, maar evenmin schuldig. We weten het gewoon niet.

Volledig akkoord.

Re: een mening: niks meer niks minder

CleverTrevor wrote:

Er zijn redenen om te denken dat Bouhouche bij de Bende van Nijvel betrokken was. Ik denk dan aan de racketeeringplannen die hij en Beijer zouden hebben gehad, zijn (bewezen) vermogen om als meedogenloze doder op te treden, zijn contacten binnen de politiediensten...

Maar er zijn ook redenen om te denken dat Bouhouche wellicht niks met de bende te maken had. Het is nooit bewezen dat de wapens van de Bende van Nijvel uit de rijkswachtkazerne van Etterbeek kwamen. Een riotgun kon je destijds zonder vergunning in de winkel kopen, dus kon de bende ook gewoon naar de wapenhandel op de hoek zijn geweest.

Zou Bouhouche, wapenfreak en geoefend schutter, trouwens een bende organiseren die werkte met lompe jachtwapens? Zou hij niet kiezen voor meer gesofistikeerd materiaal? En dat Bouhouche misschien het psychologisch profiel had om bendelid te zijn, wil niet zeggen dat er niet meer mensen kunnen zijn met een dergelijke profiel.

Tot slot, er is inderdaad niks bewezen. Dat maakt hem niet automatisch onschuldig, maar evenmin schuldig. We weten het gewoon niet.

Dat klopt inderdaad Clevor Trevor! Echter we doen hier allemaal een beetje aan " analyse maken" en in de mijne die enkel voor mezelf kan spreken uiteraard kan ik hen wel een rol toebedelen MAAR neen dit zegt verder helemaal niets! We weten enkel dat het tot op vandaag danig koffiedik kijken is!

Kan iemand mij een tip geven bij welk topic ik info vind over de "OUDE"...van de Bende van Nijvel?

38

Re: een mening: niks meer niks minder

luk paard wrote:

Kan iemand mij een tip geven bij welk topic ik info vind over de " OUDE"...van deBvN ??

Kijk bij robotfoto's de oude

39

Re: een mening: niks meer niks minder

luk paard wrote:

ik geef je gelijk hoor Bossi maar om eerlijk te zijn ik ben niet foutloos en ik bedoelde dus dat ze de streek kenden in die zin van ofwel in de streek vaak vertoevend en/of inderdaad de streek grondig verkend want dat is echt een noodzaak hoor!
En dus is de vlucht en/of het schuilen ook grondig voorbereid...overigens net zoals de auto's en de wapens en de doelen ook.../...En het moet dus echt heel veel tijd gekost hebben want alles met kaart en kompas bij wijze van spreken!Immers een GPS bestond nog helemaal niet!

No hard feelings, luk paard. Een vergissing of een kleine vergissing is menselijk. Wie zijn laatste fout heeft gemaakt leeft niet lang meer. Er is alvast geen betwisting over een grondige kennis van de streek. Helaas was er inderdaad nog geen GPS. Dit zou het onderzoek al een positieve richting kunnen uitsturen.

zeno wrote:

Bossi je hebt gelijk, verkeerde woordkeuze. MB was een wapenfreak en geen wapendeskundige

No problem.

Leo wrote:

En om het beleefd te vragen: Willen sommige forumleden eens stoppen met afkortingen van de ons reeds bekende namen te gebruiken. Dat werkt verwarrend, ook voor nieuwkomers! Dank U!

We zullen er rekening mee houden. Hoewel Pdk en Or toch wel zeer gebruikelijke afkortingen zijn, Leo.

40

Re: een mening: niks meer niks minder

Clevor Trevor wrote:

Een riotgun kon je destijds zonder vergunning in de winkel kopen, dus kon de bende ook gewoon naar de wapenhandel op de hoek zijn geweest.

Dat klopt, maar men was wel onderworpen aan de verplichting om het formulier Model 2 in te vullen.