Re: een mening: niks meer niks minder

Tru Dat wrote:

Om de bende te ontwarren moet je in Elsene zijn .
Er is echter geen complot.
Geen hoger doel.
Enkel geldgewin.
Justitie sleurt er van alles bij om hun incompetentie te verbloemen.


Ik haal deze quote eventjes aan maar ik zou er meer interessante van Thru Dat kunnen aanhalen die ik stuk voor stuk zinvol vind.
Het sluit het meeste aan bij de analyse die ik voor mezelf maakte. Weliswaar met de gedachte er bij dat in oorsprong dus de bende is opgezet wegens de wrok/frustratie/verbittering van enkele ex-RW'ers! Frustratie en verbittering kan tot heelwat leiden hoor en zoals al vele voorbeelden in de geschiedenis aantonen tot heel veel buitensporig geweld en doodslag/moord ook(zie maar de moordaanvallen op scholen en ex-werkgevers in de grote USA om door iedereen gekende vb aan te halen)

De ex-RW'ers die steun voor de plannen en de uitvoering ervan zochten en vonden bij "gangbare" criminelen.
Criminelen die niets ontziend zijn en alles doen voor buit (whatever) en de kick (vanuit de diepste krochten van hun ziel)!!
De leden van zigeunerbendes zijn volgens mij (en ik denk dat ook Thru Dat dit ook bedoelt) tot zo een feiten goed in staat. Zij hebben immers zowat lak aan alles (behalve de eigen " familie") en hebben ook vaak de zware wapens voor handen.
Het gratuite geweld...en buiten proporties...valt zo te verklaren.
Meer dan dat het professioneel uitgevoerde acties zijn...ook al zouden goed opgeleide ex RW'ers betrokken zijn, lijkt het op alles schieten wat beweegt en/of in de weg staat!

Ik bedoel hiermee dat mochten de overvallen enkel en echt alleen door profesionals (lees militair geschoolde/getrainde) gebeurd zijn zij anders zouden zijn verlopen. Dit neemt niet weg dat er wel van enige kennis van die profs uitgegaan werd...de wijze waarop de auto's geprepareerd werden (de achterbank voor een schutter) en de communicatie (allicht) via walki-talki en de vluchtroutes etc.
De uitvoering vd overval zelf lijkt mij minder professioneel (al wordt hier overal anders geschreven)...en lijkt eerder op bruut buitensporig geweld!
Een automatisch (of semi) wapen afvuren kan iedereen...je hoeft maar rond te blaffen.Het professioneel vuren is wat anders (bvb een UZI afvuren kunnen wij allemaal...vrouwen en mannen en grote kinderen want de terugslag is gering om maar een vb te noemen)...een automatisch wapen bvb in series van drie schoten gebruiken is andere koek!
(een uzi schiet je binnen de drie seconden leeg...gecontroleerd gebruik is echter wat anders)
Het salvo's afvuren op alles wat beweegt, zelfs reclamepanelen, duidt eerder op bruut geweld dan op vakkundig vuren.

Daarmee wil ik ook meteen stellen dat voor de complotgelovers die menen dat buitenlandse geheime diensten er achter zitten dit toch niet echt strookt. Werkelijk getrainde en operationele "uitvoerders" hanteren een andere modus operandi bij acties...en geloof me dat die iemand op een andere wijze uitschakelen.
Ook iemand op bestelling uit de weg ruimen gaan zo een diensten of "agenten/commandos" niet op zo een manier doen! Zij slaan toe...erg gericht...en verdwijnen! Zij gaan niet zomaar een aantal andere mense neerknallen en enkele overvallen doen terloops maar werken gericht (zie bvb de mossad die mensen uitschakelde in het verleden)
Het naar een winkel (groot of klein) lokken van mensen is nog zoiets. Dat is immers zoveel gedoe en met nog eens een grote kans dat het niet lukt dat geen enkele "professionele" dienst dit zal doen.

Ook gaan zij niet met wapens liggen zeulen en/of uitlenen/verdelen onder andere gewone criminelen) en rondrijden met autowrakken.  Acties van (georganiseerde) commando's zijn ook op dat vlak (het verdwijnen van de scene zeg maar) totaal anders en zij blijven niet een tijd rondhangen met nog een overval daar en het neerknalen van onschuldige mensen op nog andere plekken) en zij zullen zeker en vast ook de confrontatie willen vermijden met de politiediensten!!
Immers de kans dat bij een treffen een en ander voor hen zelf faliekant af kan lopen en zo dus uitkomen is ten zeerste te vermijden.

De stelling die Thru Dat aanhaalt vind ik dan echt wel veel geloofwaardiger!
En ik geloof zelfs dat de ex RW'ers die wel de kennis/deskundigheid voor een en ander hadden...de controle over de bloeddorstige en uitermate brute geweldenaars die de andere leden zijn, hadden verloren.
Het werd moorden tout court en ook kinderen werden niet gespaard en dat is toch wel ongezien en weinigen zijn tot zulke daden bereid hoor...althans voor relatief weinig buit (en buit/geldgewin was hen wel beloofd voor de hulp bij de overvallen die wel moesten schrikbarend zijn en een hak zetten naar bvb de RW..maar zeker geen slachtpartijen)

Kortom:

+ geen complotten maar wel soort wraak van ex-RW die volledig uit de hand liep door de meedogenloze moorddadige andere bendeleden...en verder zoals ik stelde in mijn analyse (de bescherming naderhand / justitie die blundert/blunderde etc)

+ geen professioneel handelen tijdens de acties maar losgeslagen (de voorbereiding door anderen wel degelijk gebeurd) bruut buitensporig blind geweld

72

Re: een mening: niks meer niks minder

Je zou er nog van versteld staan welke personen verantwoordelijkheid dragen in deze aanslagen. Hoe het onderzoek verloopt en welke tussenkomsten men zich daarbij allemaal veroorloofde, zegt meer dan voldoende. De tussenkomst van de minister van justitie in 1990. De, voor mij althans, bijzonder verdachte tussenkomsten van een goudvink binnen de Rijkswacht, de heer Lhost. Lt. Kol. Lemasson, met zijn verontrustende gegevens. Kol. Vernaillen dewelke verklaarde dat Procureur Generaal Victor Hoste opzettelijk verkeerd werd geïnformeerd  ivm de wapendiefstal bij de groep Dyane. Guy Dussart, BOB Waver, dewelke in 1984 tot een opmerkelijke vaststelling kwam waar de naam Lhost opnieuw werd vernoemd. De gegevens wat er zich afspeelde in het Meerdaelbos, inzonderheid, verwijzend naar een politieke tussenkomst met het verzoek tot overhandiging of vernietiging van een dossier. Wie probeerde Lhost telefonisch te bereiken kort voordat betrokkene door de onderzoekscommissie zou worden ondervraagd? Dat doorwinterde ervaren onderzoekers de pijp vrijwillig aan maarten geven zegt ook meer dan voldoende. Als gevolg van de ongeoorloofde tussenkomsten waartegen je buitengewoon machteloos staat. Om nog op te tornen tegen lekken die uw onderzoek volledig ondermijnen en pulveriseren.

73

Re: een mening: niks meer niks minder

De theorie Six degrees of separation. Ik heb dat eens uitgetest in mijn vrienden kennissen kring en het klopt. Dan verwondert het mij niets dat alles erbij gesleurd wordt en zo de zaak bemoeilijkt. Wij gaan uit van pv's en getuigenverklaringen. Maar kloppen deze wel? Een verdachte mag liegen in zijn verklaringen en hij kan zichzelf niet beschuldigen. Bovendien is er een taalbarrière. Zijn deze documenten wel correct genoteerd? Correct vertaald?

Als je pers erop naleest en de boeken video's enz dan merk je dat er enorm veel fouten zelfs flaters in voorkomen. Op de lange duur klopt er niets meer en is het een wirwar. Maar ik apprecieer ieders mening en misschien komen we ooit tot duidelijkheid.

Re: een mening: niks meer niks minder

Wirwar!! Dat is wat het meer en meer wordt... vooral door verkeerde inschattingen en verkeerde info en tegensprekende getuigenissen en blunders allerlei dit en dat en bijkomend dat iedereen dan gelijk wil hebben en/of het eigen hachje wil redden (blunders verdoezelen)! Naast nog eens wat beschermingsmaatregelen/vertragingsmaneuver/misleidingen wegens chantage etc. Jij stelt hier dus de zinvolle vragen hoor die ik deel!

75

Re: een mening: niks meer niks minder

Bossi wrote:

Je zou er nog van versteld staan welke personen verantwoordelijkheid dragen in deze aanslagen. Hoe het onderzoek verloopt en welke tussenkomsten men zich daarbij allemaal veroorloofde, zegt meer dan voldoende. De tussenkomst van de minister van justitie in 1990. De, voor mij althans, bijzonder verdachte tussenkomsten van een goudvink binnen de Rijkswacht, de heer Lhost. Lt. Kol. Lemasson, met zijn verontrustende gegevens. Kol. Vernaillen dewelke verklaarde dat Procureur Generaal Victor Hoste opzettelijk verkeerd werd geïnformeerd  ivm de wapendiefstal bij de groep Dyane. Guy Dussart, BOB Waver, dewelke in 1984 tot een opmerkelijke vaststelling kwam waar de naam Lhost opnieuw werd vernoemd. De gegevens wat er zich afspeelde in het Meerdaelbos, inzonderheid, verwijzend naar een politieke tussenkomst met het verzoek tot overhandiging of vernietiging van een dossier. Wie probeerde Lhost telefonisch te bereiken kort voordat betrokkene door de onderzoekscommissie zou worden ondervraagd? Dat doorwinterde ervaren onderzoekers de pijp vrijwillig aan maarten geven zegt ook meer dan voldoende. Als gevolg van de ongeoorloofde tussenkomsten waartegen je buitengewoon machteloos staat. Om nog op te tornen tegen lekken die uw onderzoek volledig ondermijnen en pulveriseren.

De enige juiste analyse die ik de laatste dagen gelezen heb ! Klopt volledig met mijn ideeën !

Re: een mening: niks meer niks minder

ctrix wrote:
Tru Dat wrote:

Om de bende te ontwarren moet je in Elsene zijn .
Er is echter geen complot.
Geen hoger doel.
Enkel geldgewin.
Justitie sleurt er van alles bij om hun incompetentie te verbloemen.

Ik ga niet zeggen dat dit niet waar is, maar ik vind het op zijn minst bizar dat er zoveel geweld gebruikt werd voor een habbekrats die je moet verdelen onder x man

Ik zou dan nog eerder geloven dat het gewoon een stel barbaarse moordenaars was, die tijdens hun "hobby" wat geld meegraaiden



En ja buitensporig geweld!
Dit schrikt zeker af en groot wapenvertoon...iets wat de ordediensten niet eens altijd voor handen hadden!

Ah dat is toch niet nieuw en we kijken nog maar 200 jaar terug (eerder mag ook)...het woeste wilde westen met de outlaws...de regulators...de treinovervallers/postkoets enzoverder...een snelle overval en dan "vlammen" op alles wat bewoog om de aftocht te laten slagen zonder al teveel weerstand!!

Dat is een bende die koelbloedig en onverschrokken bleef en helaas ook daardoor erg moorddadig...en daardoor ook nooit kunnen gevat worden ter plekke! En ja...door allerlei dingen die verweven zijn...(lees mijn analyse elders op dit forum) ook nog eens "beschermd/uit de wind gezet" naderhand tijdens het onderzoek naar de bende
(prominenten/officieren/politiekers/etc die op/tijdens bepaalde plekken/evenementen samen feestten en brasten en zo dingen wisten van elkaar dat....en dus chantage)




Kortom: een tactiek die al langer gekend/gebruikt werd doorheen de geschiedenis


EN inderdaad ook een slabakkend en achterophinkend en ook een deels onbekwaam gerechtelijk apparaat...overheid...etc

77

Re: een mening: niks meer niks minder

Het geweld is opzettelijk .

78

Re: een mening: niks meer niks minder

Tactiek ik had vroeger al ergens geschreven hoe opvallender je iets doet hoe minder het opvalt .
Daarmee zaai je verwarring paniek en daardoor zien mensen minder.
Stel je doet een overval en je vraagt beleefd en vriendelijk de kassa dan kan de kassabediende observeren .
Als je binnenkomt trapt de deur in en schiet de boel overhoop dan is er paniek .
Gewoon taktiek .

Re: een mening: niks meer niks minder

Tru Dat wrote:

Tactiek ik had vroeger al ergens geschreven hoe opvallender je iets doet hoe minder het opvalt .
Daarmee zaai je verwarring paniek en daardoor zien mensen minder.
Stel je doet een overval en je vraagt beleefd en vriendelijk de kassa dan kan de kassabediende observeren .
Als je binnenkomt trapt de deur in en schiet de boel overhoop dan is er paniek .
Gewoon taktiek .


dat is gewis en zeker zo!!

en ja ook de voorgaande post van jou klopt hoor
die bendes zijn hard en keihard en nietsontziend...en inderdaad gaan voor elkaar door het vuur!
en een mensenleven is niet zoveel waard als het niet tot de eigen kring behoort

Het zelfde geldt voor de oostblokbendes van vandaag...

Re: een mening: niks meer niks minder

Zou het de landweg die links van het Colomnakasteel loopt kunnen zijn.

Aan de overkant iets verder heb je ook kasteel van Gaasbeek.

Als klein kind hebben we tijdens bezoek in park van Huizingen ook keer twee zigeunertypes hevig zien staan discussiëren onder een boom. De ene vrij groot en nerveus type, de ander een klein mannetje.

Ik weet nog dat mijn ouders zich weggemaakt hebben en gezegd om niet die richting uit te kijken want dat er iets niet pluis was.
Met de jaren ben ik mij beginnen afvragen of het Philippe en Léon waren. Het moet tussen '85-'89 geweest zijn, maar was toen erg klein.

Desondanks was mijn blik echt gefixeerd op die mannen. Het waren zo'n vreemde figuren en heb nog dagen met vooral dat vreemde kleine manneke in mijn kop rondgelopen.

Het was nog vrij aan benedenkant vh park naast het baantje. Ik vermoed dat ze ook op familie-uitstap waren en even afgezonderd hadden om te discussiëren. Wat ik vooral vreemd vond was dat de kleine man met zijn beide handen de grond raakte net als bij het turnen.

Als klein, nieuwsgierig kind kon ik het moeilijk vatten. Ik wist niet of ik het nu grappig of angstaanjagend moest  vinden. In zekere zin had het ook iets slapstick-achtigs.