Re: een mening: niks meer niks minder

Sorry, vorige post gaat verder op de uitleg van lukpaard ivm de uitgebrande Golf.

Re: een mening: niks meer niks minder

club_le-happy-few wrote:

Zou het de landweg die links van het Colomnakasteel loopt kunnen zijn.

Aan de overkant iets verder heb je ook kasteel van Gaasbeek.

Als klein kind hebben we tijdens bezoek in park van Huizingen ook keer twee zigeunertypes hevig zien staan discussiëren onder een boom. De ene vrij groot en nerveus type, de ander een klein mannetje.

Ik weet nog dat mijn ouders zich weggemaakt hebben en gezegd om niet die richting uit te kijken want dat er iets niet pluis was.
Met de jaren ben ik mij beginnen afvragen of het Philippe en Léon waren. Het moet tussen '85-'89 geweest zijn, maar was toen erg klein.

Desondanks was mijn blik echt gefixeerd op die mannen. Het waren zo'n vreemde figuren en heb nog dagen met vooral dat vreemde kleine manneke in mijn kop rondgelopen.

Het was nog vrij aan benedenkant vh park naast het baantje. Ik vermoed dat ze ook op familie-uitstap waren en even afgezonderd hadden om te discussiëren. Wat ik vooral vreemd vond was dat de kleine man met zijn beide handen de grond raakte net als bij het turnen.

Als klein, nieuwsgierig kind kon ik het moeilijk vatten. Ik wist niet of ik het nu grappig of angstaanjagend moest  vinden. In zekere zin had het ook iets slapstick-achtigs.


Wat de landweg betref ben ik niet zeker hoor...zo lange tijd al geleden en ik reed er zowat door elke landweg wel eens.
Wat domein Huizingen betreft geloof ik jou zeker en ik ging daar wel eens vaker met vrienden en vriendinnetjes heen en ja daar liepen soms wel mensen rond die een boeventronie hadden en geheimzinnig deden maar dat kan allerlei redenen hebben maar, nee niks verwonderd mij. Het domein was eigenlijk ideel...nauwelijks inkomprijs en vele plekken om rustig te zijn en niemand die je wat vraagt.
Overigens hingen in de buurt veel "zigeuners" rond en op een vd parkings vh domein hebben een tijdlang vele zigeuners met hun wagens en caravans gehuisd.
De frituur op de weg naar het domein is ook eens beschoten geweest meen ik mij te herinneren en dus ja speciale buurt zeg maar

83

Re: een mening: niks meer niks minder

LEO wrote:

De enige juiste analyse die ik de laatste dagen gelezen heb ! Klopt volledig met mijn ideeën !

We leggen verder het verband met de verklaringen uitgaande wachtmeester François Raes. Dit ingevolge de bedreigingen uitgaande Kol. Lhost. Vervolgens deed een beheerder van de Delhaize zijn beklag ivm het uitzonderlijk gedrag rond stalking vanwege Kol. Lhost. En nog meer elementen om de strop van de lasso rond L'Host onverbiddelijk aan te trekken. Eén der belangrijkste tussentreden van de ladder om de top te bereiken tot het ontmaskeren van de daders. Zijn beschermende tussenkomsten inzake de wapendiefstal bij de groep Dyane. Voor mij persoonlijk duikt hier de ernstige vraag op die velen zich stellen. Wie was de opdrachtgever van hogerhand binnen de Rijkswacht? Dat men deze eens lekker en zeer gevoelig aan de tand voelt. Liefst door doorwinterde ervaren leden van de FGP. Geen ex Rijkswachters of ex Rijkswachters dewelke nu deel uitmaken van het Comité P. In dit gerechtelijk onderzoek is het meer dan wenselijk om de volledige neutraliteit te bekomen. Temeer de inlichtingen en verklaringen die nu toekomen vanwege ex Rijkswachters die zich aansluiten bij andere getuigenissen die weliswaar een belangrijke aanzet hebben gegeven tot het doorbreken van de jaren zwijgzaamheid.

84

Re: een mening: niks meer niks minder

Wie was de opdrachtgever van hogerhand binnen de rijkswacht ? Ik denk dat je dan vlug bij ene Luitenant Generaal gaat terechtkomen ! En in een web van chantagemogelijkheden !

85

Re: een mening: niks meer niks minder

Leo ,, Generaal beernaerd was toen opperbevelhebber van de rijkswacht en overleden in Nieuwpoort aan zee

Een generaal wordt of werd aangesteld door een politieke partij

86

Re: een mening: niks meer niks minder

LEO wrote:

Wie was de opdrachtgever van hogerhand binnen de rijkswacht ? Ik denk dat je dan vlug bij ene Luitenant Generaal gaat terechtkomen ! En in een web van chantagemogelijkheden !

Een Luitenant Generaal laat zijn bevelen uitvoeren. De directe opdrachten worden door de hogere officieren bevolen en uitgevoerd door de lagere officieren naar de onderofficieren toe. Momenteel lijkt het me evident om te werken en op te bouwen van laag naar hoog. Op dinsdag 31 maart 1981 was er een suïcide die we toch wel als verdacht kunnen beschouwen dewelke een collega kort voordien informeerde. Betreft wm of owm VANDEN DAELE Luc bij het Centraal Bureau Opsporingen. Zijn dossier bleek later spoorloos. Met verdachte namen in de verderzetting van het onderzoek.

Kenza wrote:

Leo ,, Generaal beernaerd was toen opperbevelhebber van de rijkswacht

Betreft Generaal Robert Bernaert. ;-)

87

Re: een mening: niks meer niks minder

Fernand Beaurir tot z'n pensioen in 1983, Robert "Bob" Bernaert volgde hem op van 1984 tot 1988. Beaurir is in 1996 (1921-1996) overleden, Bernaert in 2014 (1926-2014) overleden.  Deze "aan de tand voelen" zal dus niet meer lukken.

Non semper ea sunt quae videntur

88

Re: een mening: niks meer niks minder

Robert Bernaert woonde aan de kust. Ik herinner mij een krantenartikel dat tittelde: "Er is een vermoeden dat de Bende van Nijvel van de kust opereerde."

89

Re: een mening: niks meer niks minder

Het is niet omdat er een mijnenveger in Zeebrugge aanmeerde dat de Bende van Nijvel vanuit de Noordzee opereerde. En de Seaking-ploegen gaan we nu ook even niet in aanmerking nemen of de Special Air Forces aan de kust.

90

Re: een mening: niks meer niks minder

Bossi, deze info was enkel informatief. Linken of verbanden leggen op het forum wordt heel veel gedaan. En inderdaad, niets wijst dat Bernaert een link heeft met de Bende van Nijvel. Maar hij was wel big Boss van de rijkswacht en met wat er nu aan het ligt komt is het overduidelijk dat er bescherming was van heel hogerhand. Een uitspraak die de laatste tijd in de mond wordt genomen is: "We zoeken niet de soldaten maar de generaals". Nogmaals, niets linkt deze persoon aan de Bende van Nijvel, was enkel informatief.