61

Re: Michel Piro

Wie de premie opeist, hangt. Daarom zal er nooit iemand die premie claimen. Ik heb afgelopen weekend de verhalen van Kuros, Murcielago en ook Hipa gelezen: mensen die van heel dichtbij geconfronteerd geweest zijn met bepaalde feiten maar die niet bepaald au sérieux genomen zijn en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Ik ken die mensen niet, maar hun verhalen vertonen wel duidelijke en vooral pijnlijke parallellen.

Enkel insiders (uitvoerders, opdrachtgevers, geldschieters, ... noem ze maar op) kunnen die premie claimen maar dan tekenen ze gelijk hun doodvonnis (figuurlijk dan) of ze worden monddood gemaakt. Ook nu nog, vrees ik.

Los van alle theorieën, pistes, namen, historische kaderingen etc. vind ik dit het meest confronterende element in heel het Bende van Nijvel-verhaal: het al dan niet bewust negeren van eerstelijnsgetuigen. En dan heb ik het nog niet eens over mensen die zelfs nooit gehoord geweest zijn ... een pure schande.

Hopelijk vinden ze op één of andere manier toch nog de moed om te spreken.

62

Re: Michel Piro

P-51 wrote:

Los van alle theorieën, pistes, namen, historische kaderingen etc. vind ik dit het meest confronterende element in heel het Bende van Nijvel-verhaal: het al dan niet bewust negeren van eerstelijnsgetuigen.

Toch ook opletten met eerstelijnsgetuigen. Na de overval op Dekaise waren er een resem mensen ter plaatse en die spraken elkaar tegen. Waarmee ik je statement zeker niet wil ondergraven.

Re: Michel Piro

Wat schreef je over mist creëren i.v.m. een robotfoto van '85? Zie:

Merovinger wrote:

Zijn we weer vertrokken voor het zoveelste rondje?

https://i62.servimg.com/u/f62/15/00/61/71/tu10.jpg

Van welke feiten zijn de foto's in het artikel? Mist?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

64

Re: Michel Piro

zeno wrote:

Toch ook opletten met eerstelijnsgetuigen. Na de overval op Dekaise waren er een resem mensen ter plaatse en die spraken elkaar tegen. Waarmee ik je statement zeker niet wil ondergraven.

Dat begrijp ik wel. Maar het discrediteren van bepaalde getuigen (niet allen zijn ongeloofwaardig) is wel een pijnlijke vaststelling. Past allicht in 'het systeem' van misleiding, desinformatie etc. ... de modus operandi die al meer dan 35 jaren stand blijkt te houden.

65

Re: Michel Piro

the end wrote:

Van welke feiten zijn de foto's in het artikel? Mist?

Et alors?

66

Re: Michel Piro

Dekaise ... Vous êtes d'accord, tous les deux?

Re: Michel Piro

Neen, zeker niet!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

68

Re: Michel Piro

Vecht het dan onderling uit, hé. Of ga samen een pint drinken, kan ook. smile

Re: Michel Piro

Die ene heeft scheve mond, ik zou dan toch geneigd zijn te denken dat men zich dit het eerste zou herinneren bij opstellen robotfoto. Terwijl hij daar gewone mond heeft.

70

Re: Michel Piro

the end wrote:

De robotfoto nr. 18 heeft niets met een Bende-misdaad te maken, trouwens dit is iemand die in een wagen zit.

Robotfoto nr. 18 is een tekening van één van de daders van de schietpartij aan de Diable Amoureux en heeft dus wel degelijk betrekking op een feit van de Bende van Nijvel.

the end wrote:

Dan heb jij en Adam waarschijnlijk een verklaring waarom de premie van de supermarkten die ongeveer dubbel zoveel is dan de totale buit van de bende over de jaren nog niet is uitbetaald voor de gouden tip.

Als je betrokken bent bij de Bende van Nijvel heb je geen recht op de premie. Het heeft dus weinig zin om als medeplichtige je kompanen te verraden voor de premie.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube