51

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Een simpele vaststelling. De fora worden de laatste dagen erg onoverzichtelijk en er zullen wel zaken achter de schermen spelen ( dat weten de lezers niet). Probeer een duidelijke structuur te brengen want alles wordt wel heel amateuristisch en ongeloofwaardig op deze manier. Het is maar een goede raad met de beste bedoelingen.

52

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

De bedoeling van de VZW is om waardevolle info te verzamelen en dit te bundelen tot iets bruikbaars. Iets waarmee in de toekomst verdere stappen kunnen ondernomen worden. That's all! Er is veel info te vinden op dit forum en nieuwe info wordt steeds aangevuld. Maar wie hierin niet geïnteresseerd is of aan de haalbaarheid ervan twijfelt is niet verplicht om mee te dansen.

53

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Beste Leo, weet dat ik je respecteer en zelfs verdedigde op het forum. Maar met azijn vang je geen vliegen. Niemand is verplicht maar als je leden en steun wil voor een vzw moet je positiever communiceren. Je laatste zin zou ik dan anders formuleren. Namelijk: Wie meer info wenst of nog twijfels heeft kan ons via forum mail contacteren. We hebben jullie steun nodig waarvoor dank.

Dit is positieve kritiek, ik denk enkel mee en mijn steun hebben jullie.

54

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Bedankt voor de correctie Tru Dat. Je hebt gelijk hoor. bij nalezing van mijn post zal ik inderdaad mijn woorden beter kiezen.

55

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Merci Leo. Ik heb vertrouwen in jou. Tijd en boterhammen brengen raad zeg ik altijd. Zoiets als de aanhouder wint ...

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Ik was gisteren blijkbaar met de verkeerde been uit het bed gestapt en erna door iets te lezen nog lange tenen gekregen ook aan de verkeerde voet. Die laatste post hier in dit topic had ik niet moeten doen.

Toch wil ik iets duidelijk maken. Dit is een forum over de bende van Nijvel, er is het geheim van het onderzoek, het zijn de speurders die resultaat moeten boeken. Over mezelf; voor mijn eerste post heb ik me voorgesteld aan Ben in een mail, hij weet wie ik ben en waarom ik op het forum zit. Ik schrijf niet zomaar anoniem. Dit forum gaat over de bende, je moet ze maar tegen gekomen hebben en je moet maar eens mensen gekend hebben die het leven gelaten hebben. En je moet maar weten dat zij weten wie je bent maar dat je zelf niet duidelijk weet wie er achter zit en dat ze bij herhaling duidelijk maken.

Ik kan je verzekeren, David is een heel moedig man, ook de andere slachtoffers hebben door een hel gegaan. Voor sommigen is dit dossier net iets echter dan voor anderen.

Het is in die context dat dat ik hamer op dossierkennis, er is al veel meer geweten dan op het forum staat. Maar het grote probleem is met het dossier dat de kennis erover aan het verloren gaan is. Uit die veelheid van gegevens moet concrete informatie komen die naar de daders leid voor een gerechtelijk dossier. Het probleem is weer dat zonder dossier kennis de veelheid aan info het dossier juist doet verzanden.

En bossi, moest je de context weten waarin ik dit schrijf je zou aardig verschieten ook velen die in het dossier voorkomen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

57

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

the end, wat houd je dan tegen? Hetzelfde als wat Cobra momenteel overkomt? Het valt me op dat de grote tenoren op dit forum zich vooral in stilzwijgen hullen ... Silence may be golden maar als de waarheid zilver zou kunnen krijgen: graag! Al denk ik dat er niemand in staat is om ook maar in de buurt van Cobra te komen wat de kadering van het Bende van Nijvel-dossier betreft.

58

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

zeno wrote:

Coco als je graag een vzw wil oprichten doe dat dan off-forum. Wissel jullie communicatiegegevens uit, spreek af met elkaar en zie of je elkaar kunt vinden in een bepaalde aanpak. Door al dat gehakketak op het forum (iedereen wil het laatste woord) schiet je uw vzw constant in de eigen voet als ik het zo mag uitdrukken. Op deze manier ga je (bedoel niet op u persoonlijk) mogelijk geïnteresseerden alleen maar afschrikken.

Een advies waarbij ik mij volledig aansluit, zeno.

zeno wrote:

Volgens mij moet vzw cocoleobos eerst zelf een stevig fundament leggen en pas dan bv. cobra erbij betrekken als je daar interesse in hebt. Nu lijkt het steeds meer dat jullie eerst een vzw willen oprichten om pas daarna te gaan nadenken wat je daar eigenlijk mee wil bereiken …

Onderling overleg achter de schermen is al een vereiste om geen overbodige commentaren te trotseren die de zienswijze van gelijkgestemden enkel maar negatief kunnen beïnvloeden. Zoals ik als reeds beschreef, is onderling overleg een absolute must zonder dat er met haast en spoed tewerk wordt gegaan. Langs mijn zijde onderneem ik pogingen om enkele personen in de vzw op te nemen met beroepsmatige ervaring in zulke dossiers. Dit vergt tijd. Ook de taakverdelingen dienen besproken te worden zowel voor het administratieve en welke medewerkers die zich op het terrein zullen begeven. Dat iedereen zijn inspraak heeft maar zich ook bewust is om zijn/haar taak ordentelijk uit te voeren waarvoor men de verantwoordelijkheid wil opnemen. Vervolgens de opmaak van de statuten. Bij voorbaat kan ik al meedelen dat deze vzw, bestaande uit maximum vier personen, totaal onwerkbaar zal zijn. En nog een heel belangrijk punt dat binnen de vzw niet mag ontbreken. Dit voorstel wens ik enkel en alleen intern te bespreken.

Ten einde af te sluiten rond dit onderwerp, ben ik voorstander tot een algemene informatiestop op het forum. Om redenen zoals u o.a. meedeelde. Uiteraard, ligt deze keuze niet enkel en alleen in mijn handen, doch in groepsverband der kandidaat oprichters.

59

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

LEO wrote:

De bedoeling van de VZW is om waardevolle info te verzamelen en dit te bundelen tot iets bruikbaars. Iets waarmee in de toekomst verdere stappen kunnen ondernomen worden.

Zoiets als een website dus? smile

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

60

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

De bedoeling zal wel goed zijn van jullie VZW maar volgens mij gaan jullie hier niets mee bereiken. Wat ministers, burgemeesters,, advocaten, slachtoffers, journalisten, ... nog niet gelukt is waarom zou je dan met een VZW het onmogelijke kunnen realiseren? Volgens mij is de enige mogelijkheid alles openbaar maken en zo politieke druk uitoefenen, ook al maak ik mij niet veel illusies want zolang er een partij met een C in de partijnaam aan de macht is gaat er van gans het Bende van Nijvel-verhaal nul komma nul uitkomen of we vinden een getuigen die wil spreken of bv. iets materieel zoals wapens of de wagens.