Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Nuchter blijven mannen, letterlijk en figuurlijk. Hold your horses.

De spanning, de woede, de frustratie hier aanwezig; ik begrijp ze.

Aan de echte slachtoffers hier aanwezig, de nabestaanden en de mensen die dit overleefd hebben maar er letterlijk tussen stonden ....ik bied  jullie mijn excuses aan  in naam van iedereen hier aanwezig die niet beseft dat woorden ook kogels kunnen zijn.

Maar er zijn ook "slachtoffers" hier aanwezig die verdomd hard gewerkt hebben of nog werken om alsnog de waarheid die jullie zo graag kennen boven te halen.

Zij werden gedwarsboomd , opzij gezet, verwijderd, oneervol ontslagen en zelfs vermoord indien ze te dicht bij de waarheid kwamen.

Ook aan hen; respect en sorry voor alles.

Anderen hier aanwezig beseffen blijkbaar niet dat dit forum geen spelletje is.

Zij schieten met hun woorden in het rond , even medogenloos als de echte daders.

Aan iedereen hier aanwezig die het echt goed meent, dank u voor alles,

72

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Volgens mijn interpretatie zijn al die frustraties hier op het forum gewoon te wijten aan het feit dat er veel vermoedens van manipulatie zijn (deels bijna letterlijk aantoonbaar) in het dossier maar dat we er niet in slagen (zullen slagen) om dat zwart op wit te bewijzen.  Er zijn pv’s-bewijsmateriaal vervalst, verdwenen en vernietigd.  Vele betrokkenen zijn ondertussen al gaan hemelen.  Bultot, Beijer, De Staerke … weten waarschijnlijk meer maar hebben er de dag van vandaag geen enkel voordeel bij om nog te praten.
Een tweede punt dat voor irritatie zorgt is dat er op het forum eigenlijk 2 groepen zijn met een verschillende interesse in het dossier.  Slachtoffers en nabestaanden willen vooral weten wie de ‘plegers’ waren van hun smart.  Dat is voor hen belangrijk voor het verwerkinsproces.  Een tweede groep zijn forumgangers die vooral willen spitten naar de manipulaties binnen politiek en justitie tijdens de loden jaren.

73

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

zeno wrote:

Volgens mijn interpretatie zijn al die frustraties hier op het forum gewoon te wijten aan het feit dat er veel vermoedens van manipulatie zijn (deels bijna letterlijk aantoonbaar) in het dossier maar dat we er niet in slagen (zullen slagen) om dat zwart op wit te bewijzen.  Er zijn pv’s-bewijsmateriaal vervalst, verdwenen en vernietigd.  Vele betrokkenen zijn ondertussen al gaan hemelen.  Bultot, Beijer, De Staerke … weten waarschijnlijk meer maar hebben er de dag van vandaag geen enkel voordeel bij om nog te praten.
Een tweede punt dat voor irritatie zorgt is dat er op het forum eigenlijk 2 groepen zijn met een verschillende interesse in het dossier.  Slachtoffers en nabestaanden willen vooral weten wie de ‘plegers’ waren van hun smart.  Dat is voor hen belangrijk voor het verwerkinsproces.  Een tweede groep zijn forumgangers die vooral willen spitten naar de manipulaties binnen politiek en justitie tijdens de loden jaren.

Wie gelooft er nog in dat de daders , de moordenaars dus , kunnen opgepakt worden ? Ik niet meer ! Maar er is en wordt gemanipuleerd , zelfs vandaag nog ! Als de manipulators kunnen aangeduid worden en ter verantwoording geroepen is er de kans om klaarheid in dit drama te bekomen . Andere bronnen zijn uitgeput , verdwenen of verbrand .

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

@Leo
please doe mij een sms je, je mail is een ramp.

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

@Zeno

zeno wrote

"Volgens mijn interpretatie zijn al die frustraties hier op het forum gewoon te wijten aan het feit dat er veel vermoedens van manipulatie zijn (deels bijna letterlijk aantoonbaar) in het dossier maar dat we er niet in slagen (zullen slagen) om dat zwart op wit te bewijzen."
Het is of was erger Zeno, het is bewezen dat er manipulatie was, er werd pv opgemaakt in dat verband, naast dat bewijs wit op zwart kon dit bevestigd worden door verschillende getuigen (geen gangsters maar mensen uit het onderzoek). Ook de commissie is gestoten op ronduit leugenachtige verklaringen van magistraten,

En wat was het resultaat??? 0,00000000000

Kunnen we de doden nog straffen, neen, had men hen destijds kunnen of moeten straffen ,ja.
Zeker als dergelijke individuen bepalend en zelfs cruciaal waren voor het verdere verloop van het onderzoek en niet alleen voor dit onderzoek tenzij je de roze baletten .....

Mogen we nog zeggen hoe fout bepaalde magistraten bezig waren en in mijn ogen misdadig bezig, neen blijkbaar. Mensen nemen dit niet en vinden dat we rekening moeten houden met de nabestaanden van ....
Nogmaals, ik heb begrip voor voor iedereen, maar het is kiezen of delen he.

En dan is er nog de zwijgende groep, de groep die meer weet maar die angstvallig zwijgt in het kader van het onderzoek. Deze groep is er wellicht van overtuigd , en dat is meer dan hun goed recht, dat er nog mensen kunnen gestraft worden.

Denkende aan al die groepen met verschillende en soms tegenstrijdige belangen is het verdomd moeilijk iets te doen, laat staan goed te doen.

Ondertussen staan we een stap verder maar hebben we de eerste trede van de trap nog niet beklommen.

Reden, te weinig mensen willen verantwoordelijkheid nemen.

Hallo, iemand thuis om daar iets zinnigs over te zeggen???

Kom nu aub niet af met ja maar, wat was het doel ook alweer etc....Daar dient namelijk een eerste vergadering voor, doel definieren, verfijnen, vernauwen of uitbreiden, concencus vinden.....
Pak de eerste de beste vzw en lees wat het doel is.
Ik zal je helpen.

VZW  hupeldepup heeft als doel de ondersteuning van personen die de gevolgen dragen van onopgeloste moorden , ze aan te moedigen in hun zoektocht naar waarheid. Dit doet de vereniging inzonderheid door haar leden of andere belanghebbenden van dienst te zijn door het ontwikkelen van een aanbod op maat.
De onderzoekscentra en de universiteiten steunen ivm onderzoek

76

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Toch nog even meegeven dat je met diplomatisch optreden veel meer bereikt dan met het afblaffen van mensen die het hoogstwaarschijnlijk ook goed bedoelen en waarvan de steun hoe gering ook een noodzaak is.

77

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Tru Dat wrote:

Toch nog even meegeven dat je met diplomatisch optreden veel meer bereikt dan met het afblaffen van mensen

Dat heb ik gemerkt de laatste dagen. Het gaat aan enkele personen voorbij welk gevolg mijn schrijven heeft gehad ivm met Procureur Generaal Christian De Valkeneer zijn ontoelaatbaar optreden. Men kan alvast noteren dat enkele forumgebruikers een zware slag hebben toegebracht aan een collega. In plaats van zich te bezinnen over hun daden, regelrecht de aanval aan te wenden.

Prijs hebben gegeven van hun onmenselijke interventie en grote ondankbaarheid. Waar enkel een misprijzen ongefundeerd en verre van onderbouwd is. Of kan het de bedoeling zijn, teneinde echter al onze rechten en andere mogelijke nadelige gevolgen die uit sommige feiten zouden kunnen voortspruiten, te waarborgen, zonder enige nadelige erkentennis van onzentwege, doch in tegendeel, onder alle voorbehoud, in rechte en in feite, ons verplicht moeten zien daartegenover ook drastisch te moeten optreden? Wat toch volledig ondergeschikt is om resultaatgericht het uiteindelijk doel te bereiken.

Weinigen lijken er bij stil te staan, welke weerslag men heeft gevormd om nog twee andere personen, thans op rust gesteld, hun wantrouwen op te wekken en te bestendigen. Uit de verschillende berichten alhier, uiteindelijk hebben bedankt om de zaak mee te helpen dienen en op te lossen.  Waarborgen te geven voor de toekomst maar weliswaar door woorden en zinnebeelden op een hoogte gebracht met het maaiveld.

Ook mijn zienswijze, standvastigheid, ijver, wil en inzet op zeer losse schroeven hebben geplaatst.

Mochten ze nu ook nog het lef en de durf hebben zoals met de pen achter het scherm, kunnen ze van mij alvast een visie en taalgebruik verwachten dat iets scherper zal zijn dan mijn geschrift bij een eventuele persoonlijke ontmoeting. Het ware blijkbaar beter geweest de raad en het advies op te volgen dat collega's me sommeerden om dit topic onbestaand te beschouwen.

Zoals het topic van juju....

78

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Coconut ik begrijp dat het dossier je frusteert maar ik kan toch niet helemaal akkoord gaan met wat je daar allemaal stelt.
1/ PDK Jean Deprêtre (voorbeeld) heeft gemanipuleerd maar zijn nabestaanden moet je niet mee in het bad trekken tenzij jij kan bewijzen dat ze daar ook een rol in gespeeld hebben.  Dat betwijfel ik.
2/ Mensen die iets weten maar niet (durven) praten mag je niet allemaal over dezelfe kam scheren.  Ieder heeft zijn eigen verhaal en pas als je dat kent kan je een mening vormen.
3/ Jouw punt drie is verantwoording nemen.  Kijk, Ieder doet wat hij/zij kan in zijn/haar situatie (overtuiging).  Iemand verantwoordelijkheid verwijten omdat hij/zij niet in de vzw stapt lijkt me wat kort door de bocht  smile

79

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

De VZW draait niet om ledenaantal ! De VZW draait om info !! Concrete bewijsbare info die in een vorm kan gegoten worden waar men verder kan mee werken . Wij allen samen rakelen reeds een X-aantal jaren feiten op . Feiten die ons worden toegeworpen als zijnde de waarheid ! Vele van ons lezen ook tussen de regels van de feitenlawine en stellen zich daar vragen bij . Er werd en word gemanipuleerd als dat het een ' must ' is . Zij die manipuleren hebben een verborgen agenda en dat moet openbaar gemaakt worden . Eindelijk is er iemand die zijn nek uitsteekt om alles wettelijk en in goede banen te leiden en het eerste probleem is het wantrouwen van de eigen achterban ! Komaan zeg !!

80

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Een forum is wat het is en ook niet meer dan dat. De afstand tussen wat hier meegedeeld wordt en wat juridisch haalbaar is, valt in geen  kwantitatieve termen uit te drukken. Zo wel, dan had dit de afgelopen 30+ jaren al duidelijk geweest moeten zijn. Niet dus, maar laat dat vooral geen barrière vormen voor diegenen die zich alsnog wel willen engageren voor het goede doel .... wat dat ook moge zijn.