131

Re: Xavier Sliman

Vraag Jean Pierre Adam by mail. His mail is on Google.

Re: Xavier Sliman

Ik heb het boek gekocht en gelezen, voor mij een fijne true crime over een Franse misdaadbende uit de jaren '80, maar de link met de bende van Nijvel ontgaat me. De argumenten van de schrijver zijn te pover; bijvoorbeeld dat die gasten een moord konden plegen zoals iemand anders een appel schilt (zo liepen er heus wel meer rond) of dat de overvallen gelijktijdig verlopen met het op vrije voet lopen van deze gangsters (dit geldt voor zo ongeveer 50% van de Bende verdachten). Voorts nog een aantal van deze generaliseerbare dingen die ik me niet meer voor de geest kan halen, het is ook reeds even geleden dat ik het boek las. Voor mij was de conclusie dat het te weinig relevant was mbt Bende van Nijvel.

133

Re: Xavier Sliman

Spectator Of Life wrote:

Voor mij was de conclusie dat het te weinig relevant was mbt Bende van Nijvel.

We gaan het waarschijnlijk wel vernemen als men Xavier heeft opgegraven en DNA heeft afgenomen, hetgeen de onderzoekscel nu van plan is.

134

Re: Xavier Sliman

Jean-Pierre Adam geeft het eigenlijk zelf al enigszins aan in zijn boek (p. 13 - NL-versie) : tijdens zijn opleiding bij de RW heeft hij volgende principes geleerd (schrijven van verslag of PV) : duidelijkheid, precisie en beknoptheid. Vooral dat laatste zit me wat dwars want dat is ook de leidraad doorheen zijn boek. Maar goed, 't is en blijft een interessante piste, zij het voor een klein deel van het verhaal.

135

Re: Xavier Sliman

Xavier kan worden opgegraven. Thierry Sliman werd gecremeerd na zijn dood.

136

Re: Xavier Sliman

C.P. wrote:

Wat opmerkbaar is dat Thierry Sliman heeft ten minst een keer  van een scanner-radio gebruik om de politie te vermijden. Dat was in Frankrijk... En die kerel had ook een aantal vrienden in Vlanderen die "bars" in Oostend en Antwerpen beheerd.

Correctie : dat was niet Thierry Sliman maar Xavier Sliman die scanner gebruik, een ook infrarood verrekijker.

Il n’en fallait pas plus pour réveiller le commandant d’escadrille D. B. et son SRPJ de Reims qui était sur mes « andos », en effet, X. S., le frère de Thierry S., avait un capteur, et nous écoutions l’équipe de D. B, j’étais prévenu, il fallait faire attention. Ce qui est intéressant quand tu sais que tu es fliqué, c’est de découvrir leur façon de travailler.

Alors, le soir, le « Gavroche » fermé, avec des jumelles infra-rouges, je m’installais devant les carreaux toute lumière éteinte et je regardais les inspecteurs en train de faire les planques.

137

Re: Xavier Sliman

Wat is de oorsprong van deze passage?

Ik herinner me het feit dat Thierry Sliman in Boussu woonde (data te specificeren). Hij had geen rijbewijs. Twijfel of hij de bestuurder van de Saab was.

138

Re: Xavier Sliman

712 wrote:

Wat is de oorsprong van deze passage?

Verhaal van Patrick Verdin, "25 Ans avec Thierry S."

Re: Xavier Sliman

Thierry Sliman nam vermoedelijk dikwijls een taxi.

140

Re: Xavier Sliman

Zie » tueriesdubrabant.1fr1.net/

https://i89.servimg.com/u/f89/19/86/44/34/xs821110.jpg