Re: Xavier Sliman

Ik corrigeer: Xavier Sliman zou volgens Gilbert Dupont vanaf 26 oktober 1982 zijn ondervraagd.

Re: Xavier Sliman

Ze hebben geen bewijs tegen niemand. Lionel Ruth zei dat hij moest de politiek naleven. Ik begrijp dat het parket heeft het onderzoek verpest.

Re: Xavier Sliman

Etienne1420 wrote:

Ze hebben geen bewijs tegen niemand.

Maar wat doe je dan met de PV opgesteld na Aalst mbt herkenning van enkele hoofdverdachten? Waaronder toevallig dezelfde naam die genoemd wordt als moordenaar van de 14-jarige Stefaan Noté in Eigenbrakel?

Losstaand van de Slimans die volgens mij onbeduidend zijn mbt de Bende van Nijvel moet je vaststellen dat in dit dossier bewijs nooit daadkrachtig genoeg lijkt om over te gaan tot vervolging.

Bekentenissen, getuigen, belastende verklaringen, belastend materiaal enz enz; in elk ander dossier zouden mensen zijn voorgebracht en veroordeeld; zelfs voor veel minder dan wat in dit dossier aanwezig is tegenover bepaalde lui.

De conclusies die je daaruit kan trekken zijn eens te meer dezelfde; de domino steentjes mogen niet vallen.

Re: Xavier Sliman

Ik heb al bij mezelf gedacht dat dit dossier meer bewijs nodig heeft dan in andere.

165

Re: Xavier Sliman

pyrénéen wrote:

In 1983 werd een onderzoek ingesteld, maar de conclusie beviel J-P Adam niet. Zie het artikel van Gilbert Dupont van 9-6-2021: "Daniel Dekaise noemde me  krullend".

Xavier Sliman werd geïnterviewd op de door Gilbert Dupont verstrekte datum. Hij zei dat hij op het moment van Dekaise's aanval aan het lunchen was met zijn vader en moeder. Hij werd onmiddellijk vrijgelaten ...

Re: Xavier Sliman

Xavier Sliman werd door de onderzoekers gevonden op de plaats waar hij D.D meermaals had ontmoet, op een militaire uitwisseling in Aarlen. Kent u 13 van de criminelen die terugkeren naar een plek waar hun slachtoffer hen zou kunnen herkennen? En jij denkt dat minder Slimans meer dan 2 jaar hete wapens zouden hebben bewaard?

Re: Xavier Sliman

Er lopen nog andere Franse en Brusselse crimminelen rond met homo-achtige trekken. En dan is er ook nog Toumaniantz die terug uit de doden zou opgestaan zijn, en misschien wel gereïncarneerd als vrouw... zou nu ook al eind de 70 zijn. Nog even wachten en niemand kan nog praten. Ze hebben zich geen moment zorgen moeten maken dat ze vroeg of laat tegen de lamp gingen lopen. En iedereen die de andere kant op keek heeft een mooie promotie gekregen

Re: Xavier Sliman

Iemand heeft besloten dat Jean-Pierre Adam ongelijk had. Hiërarchie heeft altijd gelijk. De korps moet verdedigd worden zelfs na zijn ontmanteling. Niet alleen maar rijkswachters denken zo. De magistraten deelen deze zicht.

Re: Xavier Sliman

Ik heb bepaald niet de indruk dat mijn informatie, in commissie met de producent daarvan, Jean-Pierre Adam, op de waarde die er aan toedicht wordt geschat. Dat ervaar ik als een van de grootste teleurstellingen in mijn leven, terwijl ik toch echt dacht dat ik ‘goed bezig’ was. Dat doet mij denken aan mijn godsdienstleraar die mij ooit een 6 (op de schaal van 10 gaf) voor mijn - vond ik zelf - meest mooie, in zijn opdracht gemaakte versieringen in het godsdienstschriftje. Ik wenste hem als straf toe, 666 maal kruipen door een brandend braambos, maar hij stierf kort daarna om een reden die mij onbekend is gebleven.

Etienne1420 wrote:

Iemand heeft besloten dat Jean-Pierre Adam ongelijk had. Hiërarchie heeft altijd gelijk. De korps moet verdedigd worden zelfs na zijn ontmanteling. Niet alleen maar rijkswachters denken zo. De magistraten deelen deze zicht.

Fijn dat u er ook zo in staat. Dank u wel.

Re: Xavier Sliman

Als men de rijkswacht wilt herbouwen, zullen we niet het proces ervan vermijden. De huidige politie functioneert niet goed. P-Comitee zijn ambtenaren. Er ontbreekt iets op het terrain.

weetjewel wrote:

Fijn dat u er ook zo in staat. Dank u wel.

Mijn mening is van geen belang. Mijn hele leven wordt mij gevraagd te zwijgen.

pyrénéen wrote:

Ik heb al bij mezelf gedacht dat dit dossier meer bewijs nodig heeft dan in andere.

Ze zijn voorzichtig geworden. Ze willen vermoedelijk niet een tweede keer belachelijk zijn. Ze hebben al een proces verloren. Ze toonen veel interesse voor de bestrijding van extreem-rechts. Jammer genoeg zijn ze niet klaar om deze verdachten voor het hof te brengen. Wat zal met deze magistraten gebeuren als de Vlaams belang aan de macht komt? Heden zijn getuigenissen, bekentenissen niet meer genoeg. We hebben nood aan wetenschappelijke bewijzen zoals DNA.