281

Re: Thierry Sliman

Geduld Xeno, Youssou zal bezig zijn met de 27e of was het de 26e ... waar blijft trouwens dat antwoord van de minister die de 25e moest antwoorden op de vraag van een zekere Anja.

Ik ben niet overtuigd van het daderschap van Thierry en Xavier Sliman. Wel zijn zij voor mij stevige verdachten in de zaak-Dekaise. In de zaak-Van Lidth de Jeude is Thierry Sliman voor mij een gewone verdachte.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

283

Morgen gaan we het weten. Ik ben benieuwd

284

Dat we iets gaan horen wil ik aannemen. Of het én waar én relevant gaat zijn is een andere kwestie. We'll see. Ik ga er mijn slaap niet voor laten.

285

Django68 wrote:

Morgen gaan we het weten. Ik ben benieuwd

Ik ook! De vraag is alleen waar gaan we dit zien of horen.

286

Ik mag hopen dat het niet deze onzin is die verscheen op het Franstalig forum, waar Youssou en een paar acolieten (als het niet de heilige drievuldigheid is...) ook driftig aan het posten waren » tueriesdubrabant.1fr1.net

Youssou N'Dour, ik hoop dat je hotel internet heeft. Afgelopen weken was je hier niet weg te branden. Hoe zit het?

287

Youssou N'Dour wrote:

De Sliman-hypothese is de sterkst onderbouwde hypothese in de Bendezaak, voor zover die ziet op (een deel van de) aan de Bende van Nijvel toegeschreven feiten in de periode 1982-1983.

Er komt echt een hele interessante ontwikkeling aan. Ik heb mijn hotel al geboekt en kijk reikhalzend naar die ontwikkeling uit. Gelukkig kan niemand mij daar de mantel over uitvegen.

Wel, het enigste dat er tot nu toe uit de bus gekomen is hieromtrent is dat er een beroemde Parijse advocaat in de zaak van de Bende van Nijvel naar Charleroi is gekomen: "Ik kom helpen", zegt Patrick Ramaël.

De zestigjarige advocaat werd ingehuurd door een familie van slachtoffers en hij heeft deze zware taak op zich genomen met nog een jaar te gaan voordat de verjaringstermijn verstrijkt in wat het belangrijkste criminele enigma uit de Belgische geschiedenis blijft. "Ik ben gekomen om te zien wat er nog gedaan kan worden," vertelde hij ons.

Bron » www.sudinfo.be

Links: Patrick Ramaël, rechts Martine Michel:
https://spgeng.rosselcdn.net/sites/default/files/dpistyles_v2/sp_16_9_864w/2024/01/27/node_783064/55346728/public/2024/01/27/11357405.jpeg?itok=C4P0FXUL1706332958

Ongetwijfeld is dit niet de belangrijke ontwikkeling die Youssou N'Dour ons voor hield en komt er vandaag wel nog iets degelijk onderbouwd (!) aan die zijn 'piste van de Slimans' met de 'Roze Baletten' en de 'afpersing van Delhaize', zoals hij laatst nog schreef, kan koppelen aan de zogeheten 'Bende van Nijvel'.

288

Tiens wrote:

"Ik ben gekomen om te zien wat er nog gedaan kan worden," vertelde hij ons.

Dat hij dan maar dringend begint te lezen. Tegen dat hij daar mee klaar is, zijn we 10 jaar verder.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

289

Misschien is hij al 10 jaar aan 't lezen he Ben. Ik hoop dat "ingehuurd" in deze uit een contract bestaat dat een resultaatgerichte verloning voorziet. Misschien is het geen slecht idee dat een aantal buitenlandse advocaten in de pap gaan roeren.

Dossier Bende van Nijvel: Fransman denkt slimmer te zijn dan wij » p-magazine.com

Dat vind ik dan weer een domme benadering. Zo negatief. Zo van "Ha, meneer denkt slimmer te zijn dan wij". Misschien dringt zich een andere vraag op; was Debels aanwezig op die persconferentie? Zodat hij zelf kon aan die Fransman kon vragen waarom hij dacht slimmer te zijn dan wij Belgen. Ik dacht van niet. Volgende vraag, was er één Nederlandstalige journalist aanwezig? Ik dacht van niet.

Wie wel aanwezig was, was Martine Michel. Ik stel dus voor dat alle slachtoffers ook een persconferentie geven en Martine Michel uitnodigen. Krijgen ze misschien eindelijk een antwoord op hun vragen. Hoe zit het met het onderzoek Mevrouw? Gebeuren er nog onderzoeken? Gaat u afsluiten etc. ... etc. ...

Naar 't schijnt is ze komen zeggen dat de piste Sliman voldoende onderzocht is en dat het de Slimans niet waren. OK. Dan hebben we twee mogelijke verdachten die het niet waren. Sliman en Bono. Ik heb het ook maar van horen zeggen. Net zoals Debels dus. Dat was het dan wat betreft de 27e. Spoedig verslag van Youssou die wel aanwezig was zal wellicht meer klaarheid brengen. Denken we, hopen we.

Iemand het artikel van Debels? Of de andere artikels die hierover verschenen zijn?

290

En waar hebben we nu op zitten wachten?