161

Re: Zoekactie Lessines

Als men opnieuw de duiken aanvat weet men pas of de zoeking negatief of positief is. Ik heb dat reeds eind juni kenbaar gemaakt aan de CWB.

162

Re: Zoekactie Lessines

Aan het mooie weer zal het niet gelegen hebben om niet te kunnen duiken, wat houd ze eigenlijk tegen? Goede wil?

163

Re: Zoekactie Lessines

De eindbeslissing ligt altijd in handen van het Fed. Parket of in dit geval, de onderzoeksrechter. Het is erg om te zeggen maar onderzoekers wachten soms tot een andere onderzoeksrechter van dienst is om positief resultaat te krijgen op hun voorstel. In het dossier Bende van Nijvel heeft men te maken met één onderzoeksrechter. Indien zij negatief beslist hoeft men als onderzoeker zich daarbij neer te leggen. Dat geeft dikwijls aanleiding tot frustraties. Het is echter niet omdat de wil sterk aanwezig is bij de onderzoekers dat magistraten daarin gewillig meegaan.

164

Re: Zoekactie Lessines

Ik maak mij geen illusies meer. Delhaize Aalst is afgebroken. Kester is totaal afgebroken en vernieuwd, Lessines zijn ze aan het dicht gooien. Adinkerke is mooi opgekuist. En zij die iets wisten zijn naar de eeuwige jachtvelden. Op een paar na dat hun dood heel waarschijnlijk in scène gezet hebben uit schrik maar daar hebben we ook niets aan. En bepaalde dossiers blijven achter slot en grendel. Het enige wat er nog gebeurd is wat teksten citeren uit bepaalde boeken.

165

Re: Zoekactie Lessines

Inderdaad kenza, ik vrees dat je hier dichter bij de waarheid bent dan het eigenlijke dossier zelf ... jammer maar helaas.

166

Re: Zoekactie Lessines

Voor mij is het vrij bizar. Het is niet omdat een duiker pech heeft met zijn luchtslang dat de opsporingen dienen gestaakt te worden. Ofwel zoekt men in alle ijver verder of kan men beter het dossier afsluiten. Het selecteren van inkomende informatie geeft absoluut ook geen positieve invloed op een opsporing of gerechtelijk dossier om tot resultaten te komen.

167

Re: Zoekactie Lessines

Als ze in Lessines iets vinden bv. meerdere auto’s en oa de Golf GTI van Aalst, dan is de Bende van Nijvel opgelost.

168

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

Als ze in Lessines iets vinden bv. meerdere auto’s en oa de Golf GTI van Aalst, dan is de Bende van Nijvel opgelost.

Nee, het enige wat ze dan weten is dat daar een auto is gedumpt (als - met hoofdletter A - daar al een auto is gedumpt natuurlijk). Dat brengt ons geen stap dichter bij de wie er achter de Bende van Nijvel zit.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

169

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

Als ze in Lessines iets vinden bv. meerdere auto’s en oa de Golf GTI van Aalst, dan is de Bende van Nijvel opgelost.

Ben wrote:

Nee, het enige wat ze dan weten is dat daar een auto is gedumpt (als - met hoofdletter A - daar al een auto is gedumpt natuurlijk). Dat brengt ons geen stap dichter bij de wie er achter de Bende van Nijvel zit.

Ik moet uw mening tegenspreken, Ben. Elke aanwijzing of plaats dient onderzocht. Een voorwerp dat diende om het misdrijf of misdaden te vergemakkelijken is m.a.w. een belangrijk overtuigingsstuk dat vatbaar is voor inbeslagname. Maar in dit onderzoek naar de Bende van Nijvel werpt of verbrandt de ene het weg en hechten andere onderzoekers veel belang aan het vinden van overtuigingsstukken. In het geval van Kenza heeft hij wel grondige redenen om Lessines op te werpen.

170

Re: Zoekactie Lessines

Ben wrote:

Nee, het enige wat ze dan weten is dat daar een auto is gedumpt (als - met hoofdletter A - daar al een auto is gedumpt natuurlijk). Dat brengt ons geen stap dichter bij de wie er achter de Bende van Nijvel zit

Ben ik ga u nogmaals protesteren. Als ze de (meerdere auto’s) van de Bende van Nijvel vinden in Lessines dan klopte de tip uit het milieu dat daar wagens zijn gedumpt. Dan kunnen ze zich de vraag stellen waarom onderzoeksrechter Schlicker 2 dagen (zaterdag) voor de zoekactie dat maandag begon van het onderzoek hebben gehaald en vergeet niet dat hij donderdag de vriendin van autodief van de bende Vandeuren heeft ondervraagd. Waarom is er in de verkeerde put gezocht? Toevallig heeft iemand na de tip een olievlek gezien in de put Cosyns en een drijvend deurpaneel van een Golf GTI. Maar ze hebben niets gevonden. Vanwaar komt die olievlek dan? En deurpaneel? Pilarski is daar gezien. Er zijn kogels gevonden die aan Aalst kunnen gelinkt worden. Overal gaan ze zoeken maar hier niet?