11

Re: Zoekactie Lessines

Als er nu geen doorbraak komt, dan komt er nooit een.

Re: Zoekactie Lessines

In Lessines een overvloed aan woestenij om voorwerpen te dumpen. Ik ken de taalgrens regio vrij goed van kinds af aan omdat ik er enkele grote vakanties op 'verlof' ging bij mijn grootouders (nog net aan Vlaamse kant). Daarna op latere leeftijd herontdekt owv sportactiviteiten. Ook grens Deux-Acren Overboelare interessant.

Tussen Deux-Acren en Bois de Lessines is er ook merkwaardige boerderij. Ligt afgelegen en omgeven door struiken en bomen. Mischien zoeken we te ver maar spreekt tot verbeelding.

Naast parking Colruyt/Lison was er ook huis waar er telkens tumult zou geweest zijn wat hoorbaar was tot op de parking. Ruzie, agressie en volgens sommigen ook sleutelen aan auto's.

13

Re: Zoekactie Lessines

HIPA wrote:

De bende oefende in Lessines.

Daar is geen enkel bewijs van!

14

Re: Zoekactie Lessines

De Mercedes is in Lessines gezien en de nummerplaat is genoteerd en doorgegeven aan de CWB en er is onlangs bewijsmateriaal gevonden. Dus klopte de tip uit 1985, wat wil zeggen dat ze volgens mij een spoor hebben.

Re: Zoekactie Lessines

Neen kenza. Je schrijft "De Mercedes is in Lessines gezien".

Vermist er nog geen communicatie is van de CWB hierover is tot op heden de waarheid - en let op de nuance (maar ik weet dat dat voor jou moeilijk is) - er zou een Mercedes gezien zijn in Lessines.

Ik verklaar mij nader:

  • 'zou': Een getuige verklaart een Mercedes gezien te hebben. Dat wil niet zeggen dat die Mercedes er effectief was. Het is maar een verklaring van één persoon.

  • 'een': Niets bewijst dat het dezelfde Mercedes was als deze die opgemerkt werd bij de feiten in Aalst. En bovendien, niets bewijst, dat de Mercedes die opgemerkt werd in Aalst iets met de Bende van Nijvel te maken heeft.

kenza wrote:

De nummerplaat is genoteerd en doorgegeven aan de CWB.

OK, wel op basis daarvan zal de CWB kunnen uitmaken of het om dezelfde wagen gaat of niet, al kan er natuurlijk aan dezelfde wagen ook een andere nummerplaat gehangen hebben.

Er moeten dus geen voorbarige conclusies getrokken worden over deze Mercedes. Men moet altijd elementen à charge en à décharge in gedachten houden totdat iets onherroepelijk is bewezen. Dan pas wordt het een vaststaand feit.

16

Re: Zoekactie Lessines

Merovinger, ik begrijp wat je wil zeggen maar het zou om de Mercedes gaan. En er zal nog wel iets liggen. smile Wordt vervolgd.

17

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

Merovinger, ik begrijp wat je wil zeggen maar het zou om de Mercedes gaan.

Enig idee op basis van wat er van uit gegaan wordt dat het om "de" Mercedes gaat? Kentekenplaten die overeenkomsten hebben of hetzelfde zijn of een ander specifiek kenmerk waardoor je 2 verschillende Mercedessen van hetzelfde type en kleur kan onderscheiden? (Zoals bijvoorbeeld een bluts op een bepaalde plaats?)

Non semper ea sunt quae videntur

18

Re: Zoekactie Lessines

Het zou om een Mercedes gaan ... Tja daar ben je niks mee. Welke Mercedes? Via welke getuige(n)? Waar exact is de auto gezien? Wanneer exact is de auto gezien? Wie was eigenaar van de Mercedes? Stonden er valse nummerplaten op? Zijn er personen in of rond de wagen gezien? Zijn er in dit verband nog andere zaken te melden?

19

Re: Zoekactie Lessines

Ik denk dat de duiker van de RTBF wel degelijk verschillende auto's van de Bende van Nijvel heeft gevonden in de steengroeve van Lessines en dat ze verbonden zijn aan een zwijgplicht van de RTBF en de CWB omdat het onderzoek volop loopt en ze als dank voor hun stilzwijgen heel binnenkort een exclusiviteit een ondervoed gaan krijgen ivm hun stilzwijgen.

20

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

Ik denk dat de duiker van de RTBF wel degelijk verschillende auto's van de Bende van Nijvel heeft gevonden in de steengroeve van Lessines en dat ze verbonden zijn aan een zwijgplicht van de RTBF en de CWB omdat het onderzoek volop loopt en ze als dank voor hun stilzwijgen heel binnenkort een exclusiviteit een ondervoed gaan krijgen ivm hun stilzwijgen.

Ik heb geen mening over je theorie, maar een simpele vraag die ik mij stel: waarom zouden ze auto's dumpen in een steengroeve met de kans dat ze worden teruggevonden ipv ze in brand te steken zoals reeds eerder gedaan hebben?