Re: Zoekactie Lessines

Het kan toch zijn dat er op meerdere terreinen werd geoefend?

Heb altijd gedacht dat er twee uitvoercommando's waren... eentje als backup dat pas opduikt tegen dat overval op zijn einde loopt om eventueel de vlucht te vergemakelijken + personen in burger op het terrein.

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

En er is een verschil tussen zandputten en steengroeves.

kenza, tenzij je zelfmoord wil plegen raad ik je aan om nooit te gaan schieten in een steengroeve. Voor het je het beseft zou je wel eens je geschoten kogel of munitie in je eigen kop kunnen krijgen. In een zandgroeve blijft je kogel echter in het zand steken wat toch behoorlijk veiliger is. Vandaar dat er in zandgroeves en niet in steengroeves werd geschoten. Een wereld van verschil.

83

Re: Zoekactie Lessines

Merovinger, het siert je dat je u inzet voor het Bende van Nijvel-verhaal maar het is geweten dat schutters oefenen op siebels. En siebels plaats je meestal op een dikke houten plank. En wie beweert trouwens dat ze van in de steengroeve oefenden? Je hebt in Lessines aan de steengroeve ook een bos en spoorlijn 87 buiten gebruik, allemaal ver weg achter een hek. Niet alles gebeurt zoals in een cowboyfilm. Bos van Aa zou kunnen maar mijn nr blijft de steengroeve van Lessines.

Ik ben het bos van Aa eens gaan verkennen en de zandput. Hij gelijkt als 2 druppels water op de zandput in Oostakker. (Zou kunnen, ik was er niet bij maar ik denk nog altijd dat er auto's van de Bende van Nijvel in de steengroeve van Lessines zijn gedumpt en dat is bijna onmogelijk in een zandput omdat deze putten constant in beweging zijn door boten die regelmatig terug op dezelfde plek komen zand uitzuigen en deze boten zijn ook voorzien van sonar die constant de bodem scant ook al in 1985. Ik heb mij bevraagd.) Maar wie weet was het toch het bos van Aa.

Re: Zoekactie Lessines

Het een sluit het ander niet uit. Er liepen in beide regio's wel mensen rond die opduiken in het bende-onderzoek. Waarom worden deze personen niet ondervraagd? Vroeg of laat zal er eentje zich wel eens verspreken. Volgens mij is er nog steeds de wil om het niet te laten uitkomen door de politiek.

85

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

Het is geweten dat schutters oefenen op siebels

Het is geweten dat schutters oefenen op andere-dingen-dan-siebels ook.

kenza wrote:

En siebels plaats je meestal op een dikke houten plank

Meestal: niet altijd dus. Zijn er daar "siebels op dikke houten planken" gevonden? Ik dacht het niet.

kenza wrote:

En wie beweert trouwens dat ze van in de steengroeve oefenden

kenza wrote:

Sorry Tru Dat maar er is ondertussen wel bewijs dat de Bende van Nijvel in de steengroeve van Lessines actief was.

Jij, behalve als je met "in de steengroeve actief" bedoelde dat ze daar de zondagnamiddag gingen gaan picknicken.

Ga naar Google Maps, en klik met je rechter muisknop exact op de plaats waar ze oefenden volgens u, en klik je op "wat is hier?" Dan verschijnt een kadertje met de exacte lengte en breedte-coördinaten. Geef die hier eens mee, kwestie van een beetje duidelijk te zijn met wat je bedoelt van locatie op den duur en geen 10 verschillende plaatsen te zeggen.

kenza wrote:

Ik ben het bos van Aa eens gaan verkennen en de zandput

Ah, is dat zo? Wanneer?

kenza wrote:

Ik denk nog altijd dat er auto's van de Bende van Nijvel in de steengroeve van Lessines zijn gedumpt en dat is bijna onmogelijk in een zandput

Er is hier niemand die zegt dat ze auto's in een zandput hebben gedaan.

kenza wrote:

dat is bijna onmogelijk in een zandput omdat deze putten constand in beweging zijn door boten die regelmatig terug op dezelfde plek komen zand uitzuigen

Om te oefenen (niet om wagens te dumpen) speelt dat niet veel rol. Verder even vermelden dat de putten in Bos van Aa niet door het constant uitzuigen met boten gebeurde.

Non semper ea sunt quae videntur

86

Re: Zoekactie Lessines

FreCR, zo'n moeite? In het bos van Aa oefende ze toch ook op een paaltje? En wie zegt dat het wel degelijk de Bende van Nijvel was in het bos van Aa?

87

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

FreCR, zo'n moeite?

Waarom ik zo'n moeite doe: omdat ik vind dat de bezoekers en leden van dit forum, die zich proberen te informeren over een bepaald iets, recht hebben op juiste informatie.

kenza wrote:

En wie zegt dat het wel degelijk de Bende van Nijvel was in het bos van Aa?

Ik schrijf nergens dat de Bende van Nijvel in het Bos van Aa oefende. Dit topic gaat trouwens over Lessines als locatie.

Verder krijg ik geen antwoord op mijn vraag (wellicht heb je er over gelezen) dus stel ik ze nog eens opnieuw:

kenza wrote:

Ik ben het bos van Aa eens gaan verkennen en de zandput

Wanneer ben je dat gaan "verkennen"?

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Zoekactie Lessines

Merovinger wrote:
Merovinger wrote:

Maar bon, binnen een paar dagen wordt het hier misschien voor iedereen duidelijk. Heb wat geduld.

Zie » Forum

Beste Mero, deze getuigenis is me reeds al een tijd bekend. Die man is niet de enige getuige die in aanraking gekomen is met mogelijks Bende-leden. Er is trouwens nog een veel interessantere getuige i.v.m. de bende, plus dat er ook getuigen zijn van de omgeving van Lessines. Tussen de verschillende getuigen zijn er hele sterke gelijkenissen waardoor verwarring mogelijk is.

Merovinger wrote:
kenza wrote:

En er is een verschil tussen zandputten en steengroeves.

kenza, tenzij je zelfmoord wil plegen raad ik je aan om nooit te gaan schieten in een steengroeve. Voor het je het beseft zou je wel eens  je geschoten kogel of munitie in je eigen kop kunnen krijgen.

Van waar je zoiets haalt weet ik niet. Maar ik kan je gerust zeggen dat ik nooit een kogel heb zien terug ketsen naar de schutter bij het schieten in een steengroeve, oefenen in steengroeves werd veel gedaan in de jaren tachtig. Erbij kan ik je nog zeggen dat we soms zelfs op staalplaat schoten vanop 10m, zelfs toen is er nooit een kogel terug gekomen.

FreCR wrote:
kenza wrote:

Sorry Tru Dat maar er is ondertussen wel bewijs dat de Bende van Nijvel in de steengroeve van Lessines actief was.

Jij, behalve als je met "in de steengroeve actief" bedoelde dat ze daar de zondagnamiddag gingen gaan picknicken.

FreCR, je vergeet blijkbaar dat het de bende speurders zijn die Lessines belangrijk vinden. Ze hebben al behoorlijke wat moeite gedaan daar op die plaats om sporen te vinden. Het zal dus zijn dat de speurders vermoeden dat ze daar gingen picknicken daarom dat ze duikers inzetten?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

89

Re: Zoekactie Lessines

Merovinger  wrote:

kenza, tenzij je zelfmoord wil plegen raad ik je aan om nooit te gaan schieten in een steengroeve. Voor het je het beseft zou je wel eens  je geschoten kogel of munitie in je eigen kop kunnen krijgen.

Merovinger, ik ga the end bijtreden ivm repliek op bovenstaande opmerking. Oefenden ze niet ook in een steengroeve bij Dinant? Merovinger, ik denk dat desinformatie is.

Re: Zoekactie Lessines

Kenza: Post jij eerst eens precies wanneer je de groeve bent wezen verkennen en de coördinaten waar je geweest erbij op Google Maps, zoals hier al eerder gevraagd? Kunnen de andere forumleden zoals ik ook eens meekijken naar het hoe en waar...