Topic: Kunnen slachtoffers eisen dat bepaalde onderzoeken alsnog gebeuren?

Na veel gelezen te hebben over de Bende van Nijvel, ben ik tot het besluit gekomen dat men gelijk hoe vastzit. Bewijzen verdwenen, getuigen en lekken vermoord. Bepaalde zaken nooit onderzocht. Zelfs verbod om te onderzoeken. Manipulatie alom.

Kunnen slachtoffers eisen dat bepaalde pistes toch nog onderzocht worden? Desnoods met druk vanuit de media en de bevolking? Financiële luiken blootleggen. Aandelen en geldtransporten. Zwijgplicht opheffen? Als iedereen zich nu eens daarop zou focussen?

Ik begrijp maar al te goed dat België er niet beter zal van worden. Dat zijn de gevolgen van de veroorzakers en zij moeten het gelag betalen! Anders is deze zaak echt hopeloos.

2

Re: Kunnen slachtoffers eisen dat bepaalde onderzoeken alsnog gebeuren?

sherlock wrote:

Ik begrijp maar al te goed dat België er niet beter zal van worden.

Dat is een vaak aangehaald argument dat ik niet volg. Behalve hier en daar zijn zowat alle prominente figuren van toen niet langer actief/prominent. Ik zie bv. niet in hoe - indien waar - het dossier van de roze balletten België nu nog zou kunnen schaden/doen barsten als het zou worden opgelost - zoals sommigen beweren. Ik denk net dat België er net wel beter van zal worden.

Re: Kunnen slachtoffers eisen dat bepaalde onderzoeken alsnog gebeuren?

Ik heb het niet over het onderdeel de roze balletten. Maar over financiële transacties. Vooral i.v.m. Aalst. Aandelen Delhaize, gronden, makelaars, banken, Aarschotstraat. Afpersing. Van en naar waar geldtransporten? Wie werd er uiteindelijk beter van? Dit is de sleutel van Aalst.

Dit leidt ons naar de hogere connecties waar alles aan elkaar hangt. Die stinken als een beerput waar volgens mij politiek/justitie een poot in heeft. En de beau monde met hun bloedgeld. Dat leidt ons tot de schande van België. Mensen die wij moeten vertrouwen en die ons moeten beschermen. En die België maken of kraken.

4

Re: Kunnen slachtoffers eisen dat bepaalde onderzoeken alsnog gebeuren?

zenga wrote:
sherlock wrote:

Ik begrijp maar al te goed dat België er niet beter zal van worden.

Dat is een vaak aangehaald argument dat ik niet volg. Behalve hier en daar zijn zowat alle prominente figuren van toen niet langer actief/prominent. Ik zie bv. niet in hoe - indien waar - het dossier van de roze balletten België nu nog zou kunnen schaden/doen barsten als het zou worden opgelost - zoals sommigen beweren.

Ik denk net dat België er net wel beter van zal worden.

Dat België in zijn totaliteit er beter of slechter zou van worden is niet het issue! Dat er een bepaalde politieke strekking door verafschuwt zou worden is een feit! Alle vingers beginnen in één richting te wijzen en dat is nefast voor sommige zuilen!

Re: Kunnen slachtoffers eisen dat bepaalde onderzoeken alsnog gebeuren?

Niet alleen dat Leo, de krachten achter de Bende van Nijvel zijn vandaag nog altijd actief. Ze doen alleen geen grootwarenhuisovervallen meer. Als dit zou uitkomen, is het gedaan met België.

6

Re: Kunnen slachtoffers eisen dat bepaalde onderzoeken alsnog gebeuren?

sherlock wrote:

Ik heb het niet over het onderdeel de roze balletten. Maar over financiële transacties. Vooral i.v.m. Aalst. Aandelen Delhaize, gronden, makelaars, banken, Aarschotstraat. Afpersing. Van en naar waar geldtransporten? Wie werd er uiteindelijk beter van? Dit is de sleutel van Aalst.

Dit leidt ons naar de hogere connecties waar alles aan elkaar hangt. Die stinken als een beerput waar volgens mij politiek/justitie een poot in heeft. En de beau monde met hun bloedgeld. Dat leidt ons tot de schande van België. Mensen die wij moeten vertrouwen en die ons moeten beschermen. En die België maken of kraken.

LEO wrote:

Dat België in zijn totaliteit er beter of slechter zou van worden is niet het issue! Dat er een bepaalde politieke strekking door verafschuwt zou worden is een feit! Alle vingers beginnen in één richting te wijzen en dat is nefast voor sommige zuilen!

België heeft al zoveel schandalen doorstaan van de haute finance, net zoals politieke partijen al zoveel schandalen overleefd hebben. Ik kan de voorbeelden allemaal opnoemen, maar we kennen ze allemaal. Ik geloof nooit dat de Bende van Nijvel 30 jaar na de feiten ophelderen ook maar enige invloed zal hebben op het voortbestaan noch op het functioneren van België. Als je bv. de Elite van de Macht van Walter Baeyens leest dan geeft dat enerzijds een idee op welke (criminele) wijze machtige families hun macht en vermogen hebben opgebouwd, en anderzijds dat tig schandalen en processen daar geen jota aan veranderd hebben.

Re: Kunnen slachtoffers eisen dat bepaalde onderzoeken alsnog gebeuren?

Toch denk ik net zoals zenga dat, moest het mysterie ronde Bende van Nijvel onthuld worden en er daarbij een duidelijk link zou aangetoond worden naar de betrokkenheid van staatsinstellingen, politici, politieke partijen of zelfs het koningshuis, er niets wereldschokkends zou gebeuren hier in België. De mensen gaan gewoon blijven voortdoen met wat ze bezig zijn: de was en de plas, gaan werken, de kinderen opvoeden, tuinieren, etc ...

Zoals zenga terecht aanhaalt, zijn er immers al heel wat schandalen losgebarsten in ons land. Het feit dat deze schandalen bekend zijn geworden hebben niets veranderd aan ons land, noch aan onze manier van leven. De Belg is van nature geen roeper. Het moet al zeer zeer ver gaan vooraleer hij zijn gat opheft om uit de zetel te komen en op straat te gaan protesteren. Ook is er het besef bij menig Belgen dat het helemaal niet meer uitmaakt welk je bolletje je ook kleurt bij de verkiezingen. Uiteindelijk is het toch het politieke bestel dat in onze plaats beslist en de resultaten van de verkiezing naar haar hand zet. Zo is bijvoorbeeld geen enkele Belg op straat gekomen tijdens ons Guinness wereldrecord regeringsvorming (maar liefst 541 dagen of 1,5 jaar zonder regering!). Zolang de Belg op tijd en stonds zijn eten en zijn loon krijgt doet de Belg niet moeilijk.

Wat die grote schandalen betreft is er toch wel één heel duidelijk schandaal dat ik wil aanhalen waarin het Koningshuis wel degelijk betrokken is in geweest en internationale miserie en moord heeft veroorzaakt. Zeer weinig mensen kennen dit verhaal en zelfs als dit aan elke Belg zou worden uitgelegd en aan elk Belgisch kind tijdens de les geschiedenis op school zou worden aangeleerd, dan nog zal de monarchie niet omver geduwd worden. Ik heb het over de moord op Patrice Lumumba, de Eerste Minister (!) van de Democratische Republiek Congo. Een moord die met toestemming (of zelfs bevel?) van Koning Boudewijn gepleegd werd. Bovendien werd het lijk van Lumumba door een Belg, Gerard Soete, in stukken gesneden en voorgoed opgeruimd in zwavelzuur. Dit alles omdat Boudewijn en de grote Belgische bedrijfsleiders werkzaam in Congo zich 'gepakt' voelden door de speech van Lumumba tijdens de onafhankelijksverklaring van Congo.

Lees maar eens volgende informatie » artikel van Ludo De Witte in de Standaard van 23 juni 2010 | interview met Godelieve Soete (dochter van Gerard Soete)

En kijk ook maar eens naar de hallucinante reportage en walgelijke bekentenissen van Gerard Soete waarin hij uitlegt hoe hij te werk is gegaan op bevel van hogerhand » www.vpro.nl

Zelfs dat heeft ons land niet doen daveren want we hebben nog altijd voldoende eten en krijgen nog altijd aan het begin van de maand ons salaris uitbetaald.

Re: Kunnen slachtoffers eisen dat bepaalde onderzoeken alsnog gebeuren?

Je kan de Bende van Nijvel zien als een "historisch" in de zin van een afgerond gegeven, omdat er door deze bende sinds 1985 (waarschijnlijk) geen grootwarenhuis meer overvallen is. Maar als je het wat breder bekijkt en als bepaalde vermoedens juist zouden zijn, is de Bende slechts een verschijningsvorm van een diepgeworteld kwaad, dat vandaag de dag nog altijd bestaat. Als je het uittrekt, trek je de Belgische bodem mee.

Mero, Lumumba volledig mee akkoord, helaas is dat nog niks in vergelijking met de naar schatting tussen 1 en 15 miljoen doden, verminkten en mishandelde mensen die Leopold II op zijn geweten heeft en slechts dankzij familieband met deze Leopold II hebben we de huidige koning.

9

Re: Kunnen slachtoffers eisen dat bepaalde onderzoeken alsnog gebeuren?

Mero, Lumumba begin jaren '60 van vorige eeuw! Wat wist de modale Belg toen van de kuiperijen die door de Haute Finance en Koningshuis werden beriddert? Niets, totaal niets buiten wat de kranten mochten schrijven! Vandaag de dag is de modale burger beter geïnformeerd door verschillende binnen handbereik zijnde bronnen. Maar wat me het meest verbaasd in de Bende van Nijvel tragedie, is het feit dat zelfs de "Die Hard's", die roepen om een Republiek, hun mondje dicht houden! Iets of iemand houdt de schrik zit er goed in!

10

Re: Kunnen slachtoffers eisen dat bepaalde onderzoeken alsnog gebeuren?

De monarchie heeft bewezen dat het werkt voor een landje als België. Natuurlijk heb je altijd klagers en zagers en het is zuur te lezen dat een forumlid hier durft te schrijven dat Lumumba is vermoord met toestemming of op bevel van Koning Boudewijn want dat is manifest onwaar. Voor zij die iets van de wereld kennen, kan je niet anders zeggen dat wij hier leven in het paradijs. We hebben alles wat we maar wensen en leven in ongekende vrijheid. En ja, we hebben ons deel van de schandalen gehad maar zeker niet meer dan in andere Europese landen. En de Bende van Nijvel zoals het hier graag genoemd wordt; zo’n straf verhaal is dat nu ook niet hoor. En onze Filip; vervult zijn (opgelegde) representatieve taak toch niet slecht? Tot devolgende en vergeet de glimlach niet!