11

B38. Zijn dit de skai lapjes die overeenkomen met de skai zakjes van Bougerol waar zijn vrouw nog foto's van stuurde aan de speurders?

12

Merovinger wrote:

Zou de veer (B21) afkomstig kunnen zijn van het pompsysteem van een FN Auto 5 riot gun? Op onderstaande foto is zulke veer te zien.

Nogmaals, het had handiger geweest als er een schaalaanduiding was geweest, maar de veer die u bedoelt van de FN Auto is constructief veel zwaarder.

13

Aangezien ik vermoed dat de Bende van Nijvel-daders/leden geen brave huismoedertjes waren, denk ik dat er vooral wapen-onderdelen op staan en geen stofzuiger-onderdelen. wink

Mijn kennis van vuurwapens is beperkt, maar deze van sommige vuurwapen-experten en ballistisch-experten in de jaren '80 ook naar het schijnt. Daarom een gokje voor sommige onderdelen:

• B21: een magazijnveer

• B30: ding om riem aan te hangen (terug te vinden op google met "sling swivel" als kernwoorden)

• B32: zien we verschillende onderdelen, de ring in het midden:  slide arm cap

• B33: buttplate, achterkant van een geweer

Sommige onderdelen kan je ook zien op onderstaande foto die forumlid Boemerang ooit plaatste in een bericht:

https://lh6.googleusercontent.com/-rMr4e4Ngc2I/VEzR8hUnIVI/AAAAAAAAEZ0/4vF89iIOFCY/s622/Ronq%252030.png

Non semper ea sunt quae videntur

14

FreCr, heb je zo nog foto's, want deze zijn veel interessanter dan de overzichtsfoto waar alles plat op een tafel ligt?

Merovinger wrote:

Volgende voorwerpen werden tijdens de duik in 1986 gevonden in de zwaaikom van Ronquières.

https://nsm09.casimages.com/img/2018/11/13//18111302393614738715993803.jpg

Veel van deze voorwerpen of metalen onderdelen zijn mij onbekend. Vooral B27 (M-teken) vind ik intrigerend. Wat zou dit zijn en waarvoor dient het? Is het een insigne?

Kan er iemand onderstaand lijstje verder aanvullen:

• B21: een veer?

• B22: ?

• B23: ?

• B24: medische spatel, lepel?

• B25: ? (metalen U-vorm)

• B26: ?

• B27: ? (M-vorm)

• B28: klink?

• B29: ?

• B30: ring?

• B31: huls?

• B32: ?

• B33: ?

• B34: ?

• B35: holster

• B36: karton munitiedoos?

• B37: flesje met blauwe vloeistof

• B38: leren lapjes munitiegordel

• B39: kraag kogelwerende vest

• B2A: Magazijnveer .22 fabrikaat 'Krico'

• B22: Afgesneden loop van een KK geweer (Krico)

• B23: Verroeste afgesneden loop KK geweer, er werd een buitenschroefdraad aangebracht, die voorzien is om er een geluidsdemper op te vijzen

• B24: ?

• B25: Deel van een neerklapbare schoudersteun MAC Ingram model 11 9mm kort

• B26: Onderdeel van een schoudersteun van een MAC Inrgam 11 9 mm kort

• B27: Magazijnveer vermoedelijk repeteergeweer 'Mauser - 98'

• B28: Voorste lade dubbelloop (Faul?)

• B29: Kunststof van de voorste handgreep van een 'Beratta' model Pm 12 of PM 12 S 9 MM Luger

• B30: Verroeste 'Unterring' met riembeugel van een karabijn '98 K' 7.92 mm

• B31: Verroest deel van de kamerhuis van een KK-geweer 'Krico' .22 bouwreeks 260, 300 og 400

• B32: A. een aanbrengveer voor magazijn MAC Ingram. B. sluitdop kk-geweer 'Krico' .22. C. 2 verroeste patroonkaders voor patronen 7.92 mm. D. verroeste schroef repeterrgeweer 'Winchester' model 1300, wapen bestaat in de kalibers 12/70 12/76 en 20. E. onbekend voorwerp

• B33: Terugstootopvanger voor 'Winchester'

• B34: Terugstootopvanger met de aanduiding 'white line de luxe' voor 'Winchester'

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

B24: Ik twijfel tussen een kwast (om iets af te stoffen) of een lepel (kan die gebruikt zijn voor het prepareren van heroïne, maar dat is meestal een kleine geplooide lepel gebaseerd op wat je in documentaires/films ziet)?

17

Wat de letter M betreft   

Denk ik : vroeger had je oa in het leger camions van het merk Magirus-deuz. . Ik meen mij te herinneren dat de M van het embleem in een ander metaal was en appart in het embleem zat