291

Re: Jezus-Eik: Loods

Neen dat klopt Reneke, maar had ik zijn naam willen geven dan had ik dat in de vorige post gedaan. Het heeft ook weinig zin dat ik zijn naam geef want via het internet is er niets van die man te vinden. Dat is na Bonkoffski en Beuckels de derde naam uit het dossier die naar buiten komt. Vermassen zal wel gelijk gehad hebben zeker toen hij zei dat alle namen in het dossier staan.

292

Re: Jezus-Eik: Loods

OK, bedankt. Andere vraag: over welke robotfoto gaat het?

293

Re: Jezus-Eik: Loods

Ze schreven niet altijd alles op omdat het vertrouwen ging als iemand iets anoniem kwijt wou. Maar door de jaren heen praten die personen tegen bv. familie of met een pintje teveel tegen vrienden. Iets vertellen of wroeging en ze gaan o.a. met Vermassen praten. Wat de robotfoto betreft, gaat het om iemand die zogezegd overleden is?

294

Re: Jezus-Eik: Loods

Neen Kenza, hij leeft nog. En is nog in zeer goede fysieke conditie. Sportief type. 3 jaar leger maar buiten gesmeten. Wij twijfelen of hij al dan niet huurling geweest is. Zijn naam komt voor op huurlingenlijsten maar kan een naamgenoot zijn. Bevriend met een WNP'er. Geen "normale" levensstijl. Aangezien hij als mogelijke verdachte in het dossier staat zal hij waarschijnlijk opgeroepen worden voor een DNA staal maar de vraag is, werd er veel DNA gevonden? Er is in het verleden wel een huiszoeking bij hem geweest.

Reneke wrote:

OK, bedankt. Andere vraag: over welke robotfoto gaat het?

Robotfoto nr 7 en Nr 20.

295

Re: Jezus-Eik: Loods

Dan moet het gaan om iemand die nu al van een hoge leeftijd moet zijn.

296

Re: Jezus-Eik: Loods

Wanneer juist werd X met (de gewapende) Y geconfronteerd? Dat moet dan toch relatief recent gebeurd zijn vermits hij of zij (ex- ?) leden van het forum gecontacteerd heeft. In hoeverre kan die herkenning dan nog accuraat zijn, zoveel jaren na de feiten? Veel appreciatie voor jouw werk, Coconut, maar kun je - wat je hierboven aanhaalt - +/- in een timeframe plakken?

297

Re: Jezus-Eik: Loods

Dat was inderdaad relatief recent, heb de PV's gezien maar ben de exacte datum vergeten omdat dit niet relevant was, ik schat een viertal jaren geleden. Ondertussen hebben een 5-tal forumleden de foto gekregen en ze vinden de gelijkenis frappant. Ikzelf niet. Maar ik ben heel slecht in gezichten en heb mij nooit met robotfoto's bezig gehouden.

298

Re: Jezus-Eik: Loods

Zou het bij de onderzoeksrechter echt niet doordringen welk verband kan gelegd worden?

299

Re: Jezus-Eik: Loods

't is natuurlijk ook geen gemakkelijk dossier. Heb vorige week uitspraken van speurders gelezen. Het was in dit dossier blijkbaar veel gemakkelijker de "boeven" te ondervragen en na te trekken dan tegen het "systeem" in te gaan. Lees, we werden zwaar tegengewerkt.
Ik ben bijna 2 jaar intensief aan het lezen etc... en kwam gisteren te weten dat Latinus Haemers blijkbaar zeer goed kende. Wist ik het en ben ik het vergeten of wist ik het niet? Ik denk dat veel speurders met hetzelfde probleem zaten. Het is bijna onmogelijk al die linken te onthouden.

De te volgen piste is inmiddels vrij duidelijk voor mij (ik pretendeer niet dat het de juiste is) maar ik heb nog altijd problemen met de drugs/wapenhandel die er tussen en bij zit. Wat bijvoorbeeld de loods betreft. Er zijn daar met zekerheid wapens gezien. Maar hoeveel?
Elk nieuw antwoord geeft ons een hoop nieuwe vragen.

Zo was het mij bijvoorbeeld opgevallen dat bij de overval in Braine een jongen als gijzelaar moest dienen en mocht blijven leven terwijl diezelfde dag in Overijse een jongen zomaar gedood werd. Stel dat X effectief deel nam aan de overval in Overijse, dan had hij mss een reden om die jongen onmiddellijk te doden aangezien hij op 300 meter van die jongen woonde. De kans is mss klein maar ze is niet onbestaande. Dat is dus nooit onderzocht. Zeker weten.

300

Re: Jezus-Eik: Loods

Mss was het wel "Y" die deelnam aan de overval. smile "X" lijkt mij eerder een goeie te zijn, kwestie van cowboys van apachen te onderscheiden, nietwaar. Zo was het toen, nu nog enkel in politiek opzicht. sad