331

Re: Jezus-Eik: Loods

Ik zit ook niet bij een onderzoeksteam, toch niet dat ik weet. En net als club_le-happy-few probeer ik gewoon logisch te denken. Probeer. Maar als in het echte onderzoeksteam dezelfde mentaliteit heerste als bij sommigen hier op het forum, dan verbaast het mij niet dat ze niet verder geraakt zijn. En ik vrees zelfs dat het zo was. Dat virus zit blijkbaar overal. Is het dan zo abnormaal dat je spontaan "bubbels" begint te maken. Ik dacht het niet

332

Re: Jezus-Eik: Loods

coconut wrote:

Maar als in het echte onderzoeksteam dezelfde mentaliteit heerste als bij sommigen hier op het forum, dan verbaast het mij niet dat ze niet verder geraakt zijn.

Wait and see.

The truth nothing but the truth

333

Re: Jezus-Eik: Loods

coconut wrote:

Indien ik goed ben ingelicht was dit net de activiteit of hoofdactiviteit die in die loods plaatsgreep. Het demonteren van wagens en zelfs uitvoer van stukken naar het buitenland. Er is zelfs sprake van een dubbeldekker vol motoren. (Ik leg er wel de nadruk op dat ik dit gehoord heb via een man die een aantal mensen uit de buurt is gaan ondervragen. Het was een man die beweerde een dader te kennen. Een totaal onbekende naam trouwens. En de man wenste totaal anoniem te blijven. Al vermoeden wij dat hij op het forum zit.)

Finn, indien ik me niet vergis heb je hier ooit gezegd dat je een deel van je jeugd vlak in de buurt van de loods zat. Jij moet dus beslist een aantal mensen kennen die dit zouden kunnen bevestigen of ontkennen. Heb jij al ooit rondvraag gedaan in de buurt ivm de activiteiten die mogelijks in de garage gebeurden en die dus zichtbaar waren voor de buurt.

Nog iets. Zijn de mensen uit de buurt van de loods ooit ondervraagd? En indien ja, door wie. Dendermonde of ... Ik heb het al benadrukt, het zijn alleen de mensen uit Overijse zelf die ons kunnen helpen bij deze vragen.

Ik heb lang getwijfeld of ik hierop zou reageren omdat de persoon die ik zeer goed ken, de zaak van zijn vader heeft overgenomen die wat verderop gelegen is en die er verder niets mee te maken wenst te hebben. Ik heb hem vorige zaterdag in een bericht de vraag gesteld of hij iets weet over 'een loods' die als mogelijke schuilplaats door de Bende van Nijvel gebruikt geweest zou kunnen zijn, en/of er een caravan 100 meter in de buurt gestaan zou hebben. Hij antwoordde mij: "Die caravan dat weet ik niet, maar dat van die Bende van Nijvel klopt wel: die hebben daar zelfs eens hun GTI uit elkaar gehaald en herspoten. De rijkswacht was toen zelfs op de hoogte!' Dit weet hij van zijn vader. Ikzelf ben ook al 46 jaar een inwoner van Overijse

334

Re: Jezus-Eik: Loods

Error74, dat klopt dan volledig met hetgeen de eigenaar van de loods wist te vertellen (die hier ook werd afgeschilderd als een halve zot). Wel, dan ben jij de zoveelste die zijn verhaal ivm de rijkswacht bevestigde. Hetgeen ook vaak naar boven komt zijn verhalen ivm "La Planète". Iemand?

335

Re: Jezus-Eik: Loods

Nogmaals over de hoofdactiviteit vd loods. Op een gegeven moment zijn de speurders uit Dendermonde ook in de loods geraakt.
Maar een reconstructie ivm Overijse heeft nooit plaats gehad ook al was ze voorzien ( ze waren hun dossier kwijt nog voor de reconstructie)Met reconstructie bedoel ik, de rit van de Delhaize tot bij de loods.

Zou dit aan de loods kunnen gekoppeld worden?

https://www.bendevannijvel.com/forum/se … 1333115931

In ieder geval, deze post van Boemerang is het herlezen waard. Ook de allesbepalende rol van de ( gechanteerde) Deprètere is hier duidelijk uit af te leiden.

336

Re: Jezus-Eik: Loods

@ coconut:

Uw linkje doet het niet.

337

Re: Jezus-Eik: Loods

Als ik op de link klik wel

Mss kan ik je zo helpen:

Boemerang
26-01-2012 00:18

338

Re: Jezus-Eik: Loods

Nee sorry coconut, daar kom ik helaas ook niet veel mee verder.

339

Re: Jezus-Eik: Loods

Mincky wrote:

Nee sorry coconut, daar kom ik helaas ook niet veel mee verder.

Pfff, wat een kluwen af en toe... Volgens mij is de ontmantelde wagen met kogelgaten die werd gevonden bij kasteel Gaasbeek in 1983 uiteindelijk van het onbekende bedrijf uit Elsene en de wagen die aan de Molenweg werd gevonden in 1985 is van iemand uit Ukkel. Waarom zeg ik dit? Omdat hieronder een artikel is dat er wat uitgebreider op in gaat. Omdat er toch een loos wit vlak op het krantenartikel zat plakte ik voor het gemak de andere twee foto's van de wagen er even bij.

Le Soir, oktober(?) 1985. (klik rechts en "afbeelding bekijken" voor een iets grotere versie.)

https://lh6.googleusercontent.com/-mYGl … 20foto.jpg

Vrije vertaling:

Afgelopen vrijdag, drie gewapende mannen en hun chauffeur in een VW Golf GTI, vallen in minder dan 45 minuten de supermarkten van Eigenbrakel en Overijse aan. Zij vermoorden daarbij acht mensen. Op zondagochtend ontdekt een wandelaar in Lennik de resten van een in een dozijn aan stukken gesneden Golf GTI. Is dit de Golf van de moordenaars ? Tot maandag in de namiddag geloofden veel onderzoekers dit en brachten dit naar buiten. Op dinsdagochtend echter, verkondigt de Procureur des Konings van Nijvel officieel dat hij er van is overtuigd dat de wagen niet is gebruikt bij de moorden van vrijdagavond. Toen begon de verwarring.

Afgelopen zondag, de politie van Gooik (bij Ninove) vindt op een van de stukken van de wagen het registratie-nummer dat de fabrikanten her en der aanbrengen op onderdelen. Het registratie-nummer -WVW222172DW210880- werd direct naar de " voertuig-registratiedienst" gestuurd die de kenmerken van het voertuig en de naam van de eigenaar achterhaalden. Op basis van het kenteken van de Golf meende de politie er vrijwel zeker van te zijn (90%) dat het hier het dadervoertuig betrof. Het kenteken kwam namelijk grof overeen met delen van het kenteken (FPF-8...) dat was opgemerkt door getuigen van de overvallen. Wat dit dan ook mocht betekenen, toch is er de geleidelijk twijfel gekomen in de hoofden van de onderzoekers.

Ten eerste omdat de in stukken gezaagde Golf uit Lennik een 3-deurs was terwijl getuigen ervan overtuigd zijn dat zij een 5-deurs zagen. Ten tweede omdat de eigenaar van de gestolen Golf werd verhoord door de politie, hij stelt dat het voertuig moet zijn gestolen ergens tussen vrijdag 23:00uur en zondagochtend (dus na de aanslagen). Zijn uitspraken werden door de politie na getrokken.

Maar hoe en waarom deze in Ukkel gestolen Golf in stukken gezaagd wordt en dan die zaterdagnacht in Lennik terecht komt, blijft een open vraag. Is het echt nodig om voor slechts enkele onderdelen een wagen op deze wijze zo aan stukken te snijden ? En waaruit blijkt dat het onderdeel waarop het registratienummer stond van hetzelfde voertuig is als de rest van de gevonden onderdelen? Dit zijn de onbeantwoorde vragen die een tweede hypothese rechtvaardigen ! Zo kan men zich voorstellen dat de Bende van Nijvel bewust een dwaalspoor leggen met dit voertuig om de onderzoekers op unieke wijze te misleiden). Een hypothese die zo "Machiavellistisch" is dat de Nijvelse onderzoekers hem afwijzen.

In feite kan een antwoord op dit mysterie wel eens uit Dendermonde komen. Daar is de rijkswacht bezig met het ontmantelen van een bende autodieven die Golf GTI`s stalen. Dit onderzoek werd gestart nadat er in de regio regelmatig autowrakken werden ontdekt. Twee aan stukken gesneden GTI`s vond men in Gijzegem, twee andere GTI`s werden brandend achtergelaten in Vlassenbroek. Meerdere verdachten werden geobserveerd en uiteindelijk gearresteerd. Zij komen uit Merchtem, Zaventhem, Vilvoorde, Asse, Opwijk, Grimbergen en Wemmel. Het stelen (vooral langs de kust) van twintig Golf GTI`s werden opgebiecht en zij lieten de rijkswachters zien dat zij in staat waren om in 20 seconden een Golf te stelen, zonder schade te veroorzaken. De dieven demonteerden de wagens en voedde zo een ondergrondse handel in reserve-onderdelen. Sommige van de gebruikte onderdelen kunnen terecht zijn gekomen op herstelde, bijna nieuwe voertuigen die werden verkocht op een "parallelle markt" . Op dit punt is dit onderzoek nog gaande en wijst richting het Brusselse.

Onderschrift bij de foto: Op dinsdagmorgen verklaarde de Nijvelse Procureur des Konings dat het in Lennik gevonden GTI-wrak niet heeft gediend bij de dubbele aanslag. Depretre ging nog niet zover dat hij verklaarde dat het wrak helemaal niets met de bende van moordenaars te maken heeft.

Patricia Finné liet in 2007 de foto van de wagen die was gevonden in St.Martens-Lennik, aan de onderzoekers zien. Het antwoord was dat de foto geen verband had met de zaak. Op dat moment was er op het Tueries-forum ook niet veel bekend over het voertuig. In 2009 plaatste Michel het bovenstaande krantenstuk.

Het verhaal van die bende autodieven staat verder helemaal los van deze zaak, zij stalen hun wagens aan de kust, zij dumpen hun wagens rond Dendermonde en zij kwamen van ten noorden van Brussel. Het geeft wat inkijk in de werkwijze van die bende maar er is ook nooit aangetoond dat de wagen(s) die werden gevonden in Lennik ook maar iets met hun van doen hebben. Sterker nog, in de wagen bij kasteel Gaasbeek zitten ook kogelgaten. En laten we niet vergeten dat de Bende van Nijvel de Golf Rabbit uit Plancenoit ook in stukken gezaagd achterliet.

Of alles over deze wagen tot de bodem is uitgezocht valt zeer te betwijfelen, immers Depretre dirigeert de theorie over een dwaalspoorwagen naar de vuilnisbak. Toch acht ik die hypothese goed mogelijk. Ik bedoel, er worden gedemonteerde Golf GTI's gevonden direct na de overvallen in Beersel, Braine/Overijse en Aalst. Drie keer is scheepsrecht ! Zolang we niet meer info hebben heeft het er alle schijn van dat die wagens wat ermee te maken hebben. Bij mijn weten is geen enkele van de zaken rondom die mogelijke dwaalspoorwagens uiteindelijk ooit opgelost.

Het verhaal van een donkere (mogelijk blauwe) Golf mk1 met 5 deuren en kenteken FPF 8.... als het gebruikte bendevoertuig van Overijse/Braine wordt hier bekrachtigt. Deze wagen wordt ook genoemd in het CBO-document maar nieuw (voor mij) is dat het dus een 5-deurs was. Het verhaal van de groene Golf MK2 met 3 deuren, gestolen te Erps-Kwerps wordt hiermee ook voor Overijse en Braine ontkracht. Dit was ook al het geval bij Aalst maar daar geeft CBW/Eddy tenminste zelf argumenten waarom het niet de gebruikte wagen kan zijn.

Waarom is die originele daderwagen geheel uit het onderzoek verdwenen?

340

Re: Jezus-Eik: Loods

Deze link werkt wel
https://www.bendevannijvel.com/forum/se … 6&p=25