381

Re: Jezus-Eik: Loods

Ben wrote:

Voor mij is heel dit verhaal niet meer dan een uit de hand gelopen burenruzie.

Hoe bedoel je dat Ben? Had Lucien ruzie met 1 van zijn buren?

382

Re: Jezus-Eik: Loods

Ja Ben. Leg eens uit wat jij een burenruzie noemde.

383

Re: Jezus-Eik: Loods

Na lezing van dat PV: betrokkene is dus zelf en op zijn aandringen gehoord door de O.R. De 'link' met de Bende zou (voorwaardelijke wijs) aangedragen geweest zijn door Görtz en daarna is hij met zijn verhaal op de boer gegaan maar niemand wil luisteren en de enige die zijn these over de Renault Turbo kon bevestigen is een getuige wiens naam hij niet kent maar waarvan hij wel weet dat hij inmiddels overleden is.

Ik zie nog steeds geen link met bendefeiten laat staan met geregeld bezoek van Bouhouche. Kan best zijn dat er andere criminelen in die loods zaten.

Als ik het pv lees krijg ik de indruk dat het een stuk is dat werd geacteerd 'om van het gezaag af te zijn': het betreft een loutere verklaring van betrokkene, er worden geen vragen gesteld, niets.

384

Re: Jezus-Eik: Loods

Kunnen jullie de linken openen na "wat een klucht is dat hier"? Xeno, over welk pv heb jij het nu? Het zoveelste dossierstuk dat hier op het forum gesmeten is? Iemand schreef hier: "ik hoop dat jullie goed weten waar jullie mee bezig zijn". Awel, ik hoop dat ook.

385

Re: Jezus-Eik: Loods

Wat maakt het allemaal nog uit? Straffen zullen er toch niet meer volgen. Wij willen gewoon de waarheid weten, en dan kunnen we nog zien wat we daar mee gaan doen.

386

Re: Jezus-Eik: Loods

fenix wrote:

Kunnen jullie de linken openen na "wat een klucht is dat hier"? Xeno, over welk pv heb jij het nu?

Jawel, tenminste vanochtend van bij mij thuis kon ik die links openen. Ze leiden naar 2 pagina's die een pv weergeven waarin Lucien een verklaring aflegt bij OR Michel. Nu krijg ik ze niet open maar dat ligt er vermoedelijk aan dat ik op kantoor zit en daar zijn allerhande veiligheidsrestricties op welke websites ik kan bezoeken.

387

Re: Jezus-Eik: Loods

Xenophon, nee daar ligt het niet aan. Ik kan ze nu thuis ook niet openen. De linkjes zijn dood.

388

Re: Jezus-Eik: Loods

Bedankt Xeno. ctrix, ik wil ook de waarheid kennen. En die mag van iedereen komen. En mag om het even welke piste zijn. Verschillende oud-magistraten hebben zich uitgelaten over België als schurkenstaat. Anderen stelden dat het steeds opnieuw verlengen van de verjaring niet mag dienen als doofpotoperatie. Ik ga volledig akkoord met dit laatste. En ook ik geloof niet meer in het onderzoek. En ook niet in gerechtigheid. Maar er zijn grenzen waar we niet kunnen over gaan. Zelfs niet in onze grootste wanhoop want anders werken we mee aan die schurkenstaat.

En wat die burenruzie betreft, er staat nog "iets" van op het forum. Te vinden onder Nespak. Heel die "burenruzie" werd zeer grondig uitgezocht door een aantal forumleden. Het betrof de uitbreiding van een plastiek fabriek zonder wettelijke bouwaanvraag en opslagplaats van vinylchloride (een paar ton) naast de serre en/of loods van Lucien. Lucien was trouwens niet de enige die bezwaar aantekende bij de commodo/incommodo. Lucien heeft in eerste instantie zelf 2 zaken vermengd. Hij dacht immers dat zijn buren hem wilden "pakken" door hem te beschuldigen i.v.m. de Bende. Achteraf bekeken was dat nog niet eens een zotte gedachte. Gezien de manier en de valse PV's waarmee men de Bonvoisin klein wou krijgen. En ja, ook Claude Leroy zou hier in een rol gespeeld hebben.

In ieder geval was het de strijd van een kleine druiventeler tegen het grote kapitaal. Om nog te zwijgen van de familie en kennissenkring van zijn buren. Ook de Bonvoisin was in die tijd zo wanhopig dat hij een forumlid bij hem thuis uitnodigde om zijn versie van het verhaal over te brengen. Waarmee ik absoluut niet de verdediging van de Bonvoisin wil opnemen he. Geen idee wie er gelijk had, de Bonvoisin of Staatsveiligheid.

Slotconclusie, het werd een burenruzie met grote gevolgen. Niet alleen voor Lucien. Dat wil ik nogmaals benadrukken. Nogal wiedes dat ook de tongen van andere buren en vrienden los kwamen. Meestal "ondergronds", niemand die in die tijd iets durfde zeggen in het openbaar ivm de Bende. Zelfs als hun vriend voor hun ogen neergeschoten werd durfden sommigen geen namen noemen van mensen die zij dachten te herkennen.

389

Re: Jezus-Eik: Loods

Tja, als de links dood zijn... ik heb geen screenshot genomen van het document. Maar de inhoud was hetgeen ik hierboven postte, ik vrees dat jullie me op dat punt zullen moeten geloven als de links nu niet meer werken. Er wordt niet in gerept over een burenruzie, btw.

Het PV was m.i. authentiek (of anders nagemaakt door iemand die zéér goed weet hoe het geacht wordt eruit te zien). De datum was 2010 of 2011. Taalgebruik klopte (Frans), geen fouten... soit... wat je zou verwachten. Het enige wat me zoals gezegd vreemd leek: het ging over een loutere verklaring van die Lucien, er werden geen vragen gesteld. Hij heeft blijkbaar 18 bijlagen overhandigd (stonden er niet bij).

Meer kan ik niet zeggen.

390

Re: Jezus-Eik: Loods

De links werken inderdaad niet (meer). Maar ik heb het ganse topic eens overlopen en zowel de verklaring van Lucien Desmet als de "burenruzie" werd hier eerder als aangehaald » Forum