391

Re: Jezus-Eik: Loods

In bericht 208 staat inderdaad onderstaande passus die ook in het pv stond dat ik vanochtend zag:

(...) Selon moi, les auteurs auraient utilisé une Renault Turbo pour commette les fait d’Overijse. Cela ressemble à une Golf GTI mais pour moi, c’était une Renault Turbo.

Je connais un témoin qui a reconnu cette Renault Turbo et quand cette personne dont je ne connais pas le nom et qui est mort, a appris par la presse qu’on avait retrouvé une Golf GTI incendiée et des chèques d’Overijse brûlés dans le Bois de la Houssière, - et que dès lors on faisait un lien entre les deux - il s’est manifesté auprès de la Gendarmerie d’Overijse et on a refusé de prendre sa déposition.

In het PV dat we nu dus niet meer zien stelt betrokkene ook nog dat hij ooit gedurende 4 uur gepraat heeft met Eddy Vos over de zaak maar dat Vos niets op papier zou hebben willen zetten. Ik zeg wat ik gelezen heb, neem er geen standpunt over in.

392

Re: Jezus-Eik: Loods

Op 28 april 2014 om 15h34 en dus welgeteld 3 jaar en 1 dag nadat Lucien Desmet zijn verklaring had afgelegd bij onderzoeksrechter Martine Michel heeft Lucien Desmet klacht ingediend tegen diezelfde onderzoeksrechter Martine Michel. Ik weet dat heel zeker want het PV ligt hier voor mij, welk PV ik trouwens op legale wijze in mijn bezit is gekomen.

393

Re: Jezus-Eik: Loods

Laat me raden: klacht omdat ze niets deed met zijn info?

394

Re: Jezus-Eik: Loods

Zo moeilijk was dat nu ook weer niet, hé. Maar denken de andere forumleden nu echt dat ik dat PV in mijn bezit zou hebben mocht de onderzoekscel er ook maar een half moment aan denken dat die loods iets te maken zou kunnen hebben met de Bende van Nijvel.

395

Re: Jezus-Eik: Loods

Dat weet ik niet, ik weet immers niet wie u bent. Het is perfect mogelijk dat u via Lucien zijn kopie van de afgelegde verklaringen hebt bekomen. Dus van de oorspronkelijke info + van zijn latere klacht. Daar heeft de OR geen controle over.

In elk geval denk ik dat de piste schuur/link Bouhouche/Bende van Nijvel bij deze ten grave mag worden gedragen.

396

Re: Jezus-Eik: Loods

Indien jullie het beter weten dan de mensen uit Overijse (buiten Lucien), so be it. Misschien kunnen jullie eens beginnen met al de bekende inwoners in een straal van 5 km rond de loods in kaart te brengen. In ieder geval weten we zelfs wie waar zijn hond uit liet. En wat Bouhouche betreft is er ook nog werk aan de winkel want al zijn effectieve woon- of verblijfplaatsen zijn hier blijkbaar ook niet gekend. Alsook de gehuurde appartementen door de staatsveiligheid.

Re: Jezus-Eik: Loods

Er staan vele verhalen op dit forum, het staat eenieder vrij deze te geloven of niet. Uiteindelijk valt bijna elke discuissie tot hetzelfde punt te herleiden; werkten Bouhouche & Beijer op eigen houtje of waren ze slechts een tussenschakel in een groter geheel.

398

Re: Jezus-Eik: Loods

edd wrote:

Hoe bedoel je dat Ben? Had Lucien ruzie met 1 van zijn buren?

fenix wrote:

Ja Ben. Leg eens uit wat jij een burenruzie noemde.

Forumlid De Ronne heeft de link naar de bewuste post al gedeeld. Zie » Forum

Ik zou nog veel meer kunnen posten over de burenruzie en de strijd die Lucien Desmet voerde tegen de gemeente, de staat, justitie, ... Maar ik denk dat het punt ondertussen wel duidelijk is.

fenix wrote:

Indien jullie het beter weten dan de mensen uit Overijse (buiten Lucien), so be it.

Ik pretendeer de zaken niet beter te weten. Ik stel alleen maar vast op basis van de voor mij beschikbare informatie. Maar het is niet omdat je in Overijse woont dat je daarom de de zaken beter weet.

fenix wrote:

Misschien kunnen jullie eens beginnen met al de bekende inwoners in een straal van 5 km rond de loods in kaart te brengen.

Ik doe niet graag dubbel werk dus als iemand dit al gedaan heeft, mag je dat gerust delen. Maar stel dat er veel bekende inwoners in een straal van 5 km rond die loods wonen, dan zegt dat niets. Je zou veel punten kunnen plaatsen in België waar binnen een straal van 5 km veel "bekende mensen" wonen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

399

Re: Jezus-Eik: Loods

Ik doe ook niet graag dubbel werk Ben. Zal een voorzetje geven.

"Waarom zou ik [Bouhouche] hem vermoorden? Ik ben de eerste geweest om zijn vrouw te gaan troosten. Maar stel dat ik Mendez dood wilde, dan doe ik dat toch niet in de ochtendspits, langs een razend dukke autosnelweg? Dat is toch waanzin! Juan woonde op amper driehonderd meter van mijn huis. Ik heb een geluiddichte schietstand in mijn kelder. Daar maak je iemand af en je stopt hem in een kist zonder dat iemand iets hoort of ziet.”

Bron: Bende-tapes |  Danny Ilegems, Raf Sauviller, Jan Willems

400

Re: Jezus-Eik: Loods

Xenophon wrote:

Tja, als de links dood zijn... ik heb geen screenshot genomen van het document. Maar de inhoud was hetgeen ik hierboven postte, ik vrees dat jullie me op dat punt zullen moeten geloven als de links nu niet meer werken. Er wordt niet in gerept over een burenruzie, btw.

Je ziet in het PV dat Lucien Desmet begint over een gesprek met Görtz op 5 januari 1987 en dat Görtz het dossier Overijse gekregen heeft naar aanleiding van een cassatieprocedure rond het proces van de Borains. Dat laatste is gewoon onmogelijk want het proces van de Borains heeft pas in 1988 plaatsgevonden. En bij mijn weten werd er ook geen beroepsprocedure bij Cassatie ingediend door het openbaar ministerie tegen de uitspraak van dat proces. Volgens Lucien Desmet heeft Cassatie opgemerkt in dat dossier dat de broers Poilvache bekentenissen hadden afgelegd over de feiten in Overijse. Een hele mix aan fantasie en verschillende nieuwsfeiten door elkaar dus.

Hieronder kan je het PV lezen:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/verkla11.jpg
https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/verkla10.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube