Re: Prullenmand

Ze hadden zeker "warme vriendjes", en heilig waren ze zekers niet.
De bende van Nijvel opereerde in de jaren tachtig, de moord op de Hilgers en de brand NICC is jaar 2016, mijn inziens nergens gelinkt aan bende van Nijvel, (wel een link naar Haemers via het pistool).

92

Re: Prullenmand

witisgeengrijs wrote:

Ze hadden zeker "warme vriendjes", en heilig waren ze zekers niet.
De bende van Nijvel opereerde in de jaren tachtig, de moord op de Hilgers en de brand NICC is jaar 2016, mijn inziens nergens gelinkt aan bende van Nijvel, (wel een link naar Haemers via het pistool).


"In een huis van Frédéric Hilger werd in 1987 ook het wapen gevonden van een politieman die gegijzeld was door de bekende gangster Patrick Haemers"

Dus ze waren al in 1987 crimineel, toen waren ze begin 20.

Re: Prullenmand

Coconut, uit niets tot nog toe is duidelijk gebleken en dus bewezen dat de bende zotten militair getraind zijn. Nu ja, voor de complotdenkers is het uiteraard allemaal heel erg duidelijk en staat het alles als een paal boven water. Niks is echter bewezen en als je goed leest over hoe de overvallen werden uitgevoerd dan durf ik blindelings heel erg twijfelen aan de mate van het getraind zijn! Roekeloos en van niks bang en dolgedraaid bloedlustig is wat anders en is helemaal niet op een militaire leest geschoeid integendeel zelfs! Iemand die zot is en met het leven lacht...met dat van anderen en ook met het zijn dàt is wat anders. Maar militair getraind?? Die gaan echt wel anders te werk hoor, believe me!
Maar ok zoals Zeno het zegt: de omelet is gebakken!

Re: Prullenmand

Misschien is er van straffeloosheid ook geen sprake? Misschien is een van de redenen waarom dit allemaal zo duister blijft wel dat het zich onaantastbaar wanende voetvolk achteraf vakkundig is opgeruimd?

Re: Prullenmand

Ter plaatse gaan kijken kan nooit kwaad. Ikzelf ben ooit erg geschrokken toen ik op de parking van de Delhaize in Aalst aankwam. Er werd immers gezegd en geschreven dat de Bende op die parking als ratten in een val zaten. Dat was mss waar voor hun auto maar zeker niet voor personen. Er was potverdorie een heel bos achter. Achter iedere struik op die parking kon bij wijze van spreken hulp aanwezig geweest zijn. En bij mijn weten werd die strook vlak na de overval niet uitgekamd. Ik schrijf, bij mijn weten, want ik ben absoluut geen kenner wat Aalst betreft. Contacten leggen met de locals kan ook helpen. Wij weten vaak bepaalde dingen niet die ter plaatse "publiek geheim" zijn.

Re: Prullenmand

Inderdaad coconut, "ter plaatse kijken kan nooit kwaad". Ik ben twee jaar geleden eens gaan zien in welke straat wapenhandel Dekaise destijds gevestigd was in het centrum van Waver. Ik was heel geschrokken hoe SMAL die straat was...

97

Re: Prullenmand

coconut wrote:

Ter plaatse gaan kijken kan nooit kwaad. Ikzelf ben ooit erg geschrokken toen ik op de parking van de Delhaize in Aalst aankwam. Er werd immers gezegd en geschreven dat de Bende op die parking als ratten in een val zaten. Dat was mss waar voor hun auto maar zeker niet voor personen. Er was potverdorie een heel bos achter . Achter iedere struik op die parking kon bij wijze van spreken hulp aanwezig geweest zijn. En bij mijn weten werd die strook vlak na de overval niet uitgekamd. Ik schrijf, bij mijn weten , want ik ben absoluut geen kenner wat Aalst betreft. Contacten leggen met de locals kan ook helpen. Wij weten vaak bepaalde dingen niet die ter plaatse "publiek geheim " zijn.

Ge moogt gerust zijn dat daar mogelijkheden zat zijn in Aalst.
Het is altijd een van mijn denkpistes geweest dat er van daar hulp kwam of kon komen.
Je moet weten dat je perfect van de parking in Aalst binnen enkele ogenblikken naar ongezien naar de omgeving van het houten hand kan lopen, of naar de osbroekdreef (of desgevallend van daaruit kan komen helpen op de parking)

Re: Prullenmand

We zijn weer "off topic" he mannen, daarom dat ik ooit aan Ben het voorstel gedaan had een soort "chat" in te bouwen, dat zag hij niet zitten. Nochthans ben ik er nog steeds van overtuigd dat uit dit soort chat vrij belangrijke dingen kunnen naar boven komen.
Maar bon, als ons kat uiers had konden we haar melken.

Re: Prullenmand

Voor wie nog steeds twijfelt aan nazisymboliek bij extreemrechts terrorisme:

“Twee verdachten aangehouden voor brandstichting in asielcentrum Bilzen. Volgens Het Belang van Limburg is één van de verdachten een zestiger uit Zutendaal, die in september nog het nieuws haalde omdat hij met een pick-uptruck deelnam aan een betoging van Vlaams Belang op de Heizel in Brussel. Op de auto waren een adelaar, een SS-symbool en een nazislogan te zien.”

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11/14 … pyromanen/

De letter H (van Hitler) is op het spandoek dat is afgebeeld in dit artikel dubbel geschreven. (HH) De kleuren van het spandoek zijn rood, wit en zwart, net zoals de kleuren van de nazivlag. Prof. Herman Van Goethem merkt in dit artikel op: ‘De brand in het asielcentrum vond dag op dag plaats op de verjaardag van de politiek zo nabije Reichskristallnacht.’

Herlees de lange lijst aan argumenten die ik eerder hierboven heb opgesomd.

100

Re: Prullenmand

Wat heeft dit met de Bvn of ML te maken ?