21

Re: Prullenmand

Robertvandeurnen wrote:

@Zenga, je slaat de nagel op de kop ! En dat is bijzonder verontrustend.
Men zou idd sommige leden van de Delta in vraag kunnen stellen wat, nogmaals, verontrustend is voor sommige mensen.

Over deze zaken zou ik graag wat meer willen lezen op dit bijzonder informatieve forum.

Ga uw gang wink

Ik heb 2x mijn nek uitgestoken (~22 jaar en ~1,5 jaar geleden) en heb de gevolgen daarvan gevoeld. Ik ben niet dapper genoeg om 'en public' in de Delta-saus te roeren. Het eeuwige probleem blijft dat je om een controversiële claim hard te maken je bepaalde bronnen moet prijs geven; bronnen die je om diverse redenen gewoonweg niet publiekelijk kan prijsgeven (i.e. een gedane belofte, privacy, links naar andere subjecten/events waarvoor er enkel indirect bewijs bestaat, etc ...).

coconut wrote:

Ik begrijp wat je bedoelt Zenga en ik kan je geen ongelijk geven MAAR juridisch technisch gezien heeft ook Darty gelijk denk ik. Ik zeg denk ik want ik ben geen jurist. Maar ik heb een aantal juristen horen zeggen dat die "ingreep of staatsgreep" zelfs niet rechtsgeldig was.

Heel goed mogelijk, en eigenlijk - excuses om zo bot te zijn - kan het mij ook weinig schelen of het al dan niet juridisch correct verlopen is. Mijn menig over recht en rechtvaardigheid wijken over het algemeen nogal af van wat gangbaar is. Mijn antwoord aan Darty was dan ook niet corrigerend bedoeld, maar veeleer om hem er op attent te maken dat er ook een andere context/realiteit bestaat, eentje waarin de Delta-cel niet perse heilig is.

22

Re: Prullenmand

Juridisch correct wil niet zeggen de waarheid ...
Justitie zoekt niet naar de waarheid enkel naar hetgene juridisch correct bewezen kan worden .
Ook al zijn de bewijzen vals en vaak door corrupte agenten ambtenaren politici enz aangebracht dan worden eerlijke mensen veroordeeld en criminelen vrijgesproken ..
Justitie is in België nog steeds corrupt .
En als je geld genoeg hebt kan je je veroordeling afkopen in bepaalde zaken ... De waarheid is ver te zoeken en eerlijkheid ook .
Tot zover justitie ...

23

Re: Prullenmand

zenga wrote:
Robertvandeurnen wrote:

@Zenga, je slaat de nagel op de kop ! En dat is bijzonder verontrustend.
Men zou idd sommige leden van de Delta in vraag kunnen stellen wat, nogmaals, verontrustend is voor sommige mensen.

Over deze zaken zou ik graag wat meer willen lezen op dit bijzonder informatieve forum.

Ga uw gang wink

Ik heb 2x mijn nek uitgestoken (~22 jaar en ~1,5 jaar geleden) en heb de gevolgen daarvan gevoeld. Ik ben niet dapper genoeg om 'en public' in de Delta-saus te roeren. Het eeuwige probleem blijft dat je om een controversiële claim hard te maken je bepaalde bronnen moet prijs geven; bronnen die je om diverse redenen gewoonweg niet publiekelijk kan prijsgeven (i.e. een gedane belofte, privacy, links naar andere subjecten/events waarvoor er enkel indirect bewijs bestaat, etc ...).

coconut wrote:

Ik begrijp wat je bedoelt Zenga en ik kan je geen ongelijk geven MAAR juridisch technisch gezien heeft ook Darty gelijk denk ik. Ik zeg denk ik want ik ben geen jurist. Maar ik heb een aantal juristen horen zeggen dat die "ingreep of staatsgreep" zelfs niet rechtsgeldig was.

Heel goed mogelijk, en eigenlijk - excuses om zo bot te zijn - kan het mij ook weinig schelen of het al dan niet juridisch correct verlopen is. Mijn menig over recht en rechtvaardigheid wijken over het algemeen nogal af van wat gangbaar is. Mijn antwoord aan Darty was dan ook niet corrigerend bedoeld, maar veeleer om hem er op attent te maken dat er ook een andere context/realiteit bestaat, eentje waarin de Delta-cel niet perse heilig is.

zenga wrote:
Robertvandeurnen wrote:

@Zenga, je slaat de nagel op de kop ! En dat is bijzonder verontrustend.
Men zou idd sommige leden van de Delta in vraag kunnen stellen wat, nogmaals, verontrustend is voor sommige mensen.

Over deze zaken zou ik graag wat meer willen lezen op dit bijzonder informatieve forum.

Ga uw gang wink

Ik heb 2x mijn nek uitgestoken (~22 jaar en ~1,5 jaar geleden) en heb de gevolgen daarvan gevoeld. Ik ben niet dapper genoeg om 'en public' in de Delta-saus te roeren. Het eeuwige probleem blijft dat je om een controversiële claim hard te maken je bepaalde bronnen moet prijs geven; bronnen die je om diverse redenen gewoonweg niet publiekelijk kan prijsgeven (i.e. een gedane belofte, privacy, links naar andere subjecten/events waarvoor er enkel indirect bewijs bestaat, etc ...).

coconut wrote:

Ik begrijp wat je bedoelt Zenga en ik kan je geen ongelijk geven MAAR juridisch technisch gezien heeft ook Darty gelijk denk ik. Ik zeg denk ik want ik ben geen jurist. Maar ik heb een aantal juristen horen zeggen dat die "ingreep of staatsgreep" zelfs niet rechtsgeldig was.

Heel goed mogelijk, en eigenlijk - excuses om zo bot te zijn - kan het mij ook weinig schelen of het al dan niet juridisch correct verlopen is. Mijn menig over recht en rechtvaardigheid wijken over het algemeen nogal af van wat gangbaar is. Mijn antwoord aan Darty was dan ook niet corrigerend bedoeld, maar veeleer om hem er op attent te maken dat er ook een andere context/realiteit bestaat, eentje waarin de Delta-cel niet perse heilig is.

Beste Zenga, dat de Cel-Delta niet per se heilig was, zou heel goed kunnen en dat de destijds van kracht zijnde Belgische wetgeving (weliswaar in strijd met artikel 6 van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens) het niet verplicht stelde om de (twee) burgerlijke partijen en hun advocaten te laten horen door de kamer van inbeschuldigingstelling aan het Gentse hof van beroep, wil ik wel aannemen, maar dat een zittende magistraat (voorzitter k.i. hof van beroep) zich in de nabijheid van de burgerlijke partijen met een staande magistraat, de advocaat-generaal aan het Gentse hof van beroep in een kamertje terugtrekt voor overleg, slaat veel, zo niet alles en staat gelijk aan het op dat moment overlijden van een rechtsstaat, voor zover die toen al niet overleden was. Waarom de advocaten van de burgerlijke partijen de k.i. toen niet gewraakt hebben, is mij een raadsel, over momentum gesproken...

Dat het door de Cel-Delta te Dendermonde behandelde deel van het Bende-onderzoek, namelijk de overval op de fabriek Wittock-van Landeghem (1983; diefstal kogelvrije vesten) en de overval op de Delhaize in Aalst (1985), naar het Franstalige Charleroi (Cel-Jumet) ging, onder het mom van: daarmee worden alle Bendezaken op een plek samengebracht, is wél wezensvreemd, aangezien het toen voor eenieder duidelijk was dat er daardoor ondere andere sprake zou zijn van een opgeworpen (taal)barrière - Nederlandstalige dossiers, in de handen van Franstalige speurders -, met alle negatieve gevolgen van dien.

Als Troch en de zijnen boeven waren, dan geldt nog steeds het adagium dat je boeven met boeven vangt, hoe ongeloofwaardig dat in eerste instantie ook moge klinken.

Zulks klemt te meer, omdat Troch kort voor zijn verscheiden als onderzoeksrechter, de potjes van de dossiers Bouhouche-Beijer, Patrick Haemers, Juan Mendez, De Bonvoisin en Reyniers, wilde opendraaien, mede op basis van een door hem (Troch) aan de procureur-generaal van Gent gedaan verzoek om inzage te krijgen in die Franstalige dossiers.

Dat de onderzoeksdrang van de 'Nederlander' Troch bij de 'Fransen' niet in goede aarde viel, mogelijk omdat zij om hen moverende redenen geen pottenkijkers in hun keuken duldden - gewoon een geval van gekrenkte ego's; ook de taalstrijd is daar een symptoom van -, lijkt mij geen onlogische gedachte.

Ik ben zo vrij om hier te stellen dat het onderzoek naar de Bende van Nijvel om banaliteiten in de soep is gelopen. Met andere woorden: zaak had allang kunnen worden opgelost als de 'Nederlanders' en de 'Fransen' eendrachtig hadden samengewerkt. Dat zou tevens een hoop (geloofwaardige) complottheorieën hebben gescheeld.

24

Re: Prullenmand

coconut wrote:

Volledig ontspoord Belgisch rechtssysteem; si
Geens een dominee;si
Een bevolking die blijft toekijken; si ( hoe het crapule de luxe zijn gangen ging)

Enige suggestie wat we kunnen doen? Wat onze advocaten kunnen doen?
Of kom je meekijken naar de lichtbak ?

U kunt mij bellen als u wilt, maar dan moet het wel via Ben gaan (als Ben dat wil) of anders kan ik u, via Ben (als hij dat wil), ook wel bellen als u dat liever heeft. Fijne zondag.

Re: Prullenmand

Nu insider hier toch is om zijn boek te promoten
"In Suriname wordt een nieuw onderzoek ingesteld naar de rol van Bouhouche in de geplande kerstcoup van 1982 met als direct gevolg de dood van 15 tegenstanders van Desi Bouterse."

Dit nieuwe onderzoek, indien dat klopt, is toch niet alleen naar de rol van Bouhouche?

En Zenga, ik vind het dapper dat je durft zeggen dat je niet dapper genoeg bent om "en public"  in de Delta^-saus te roeren. "Plus est en vous" zei ene van Gruuthuse volgens mijn vader.

Als toeschouwer van dit alles denk ik dan, er zijn er hier minstens tien met één of ander puzzelstukje in hun handen en sorry dat ik twee keer mijn vader citeer , maar die zou dan gezegd hebben "gaat daar mee naar den oorlog"

Willen we deze oorlog winnen Zenga dan zullen we het samen moeten doen.

Maar helaas, de ene wil niet, de ander kan niet en de derde mag waarschijnlijk niet van zijn vrouw. Wat zitten wij hier dan te doen?

De impasse is hier verdomme even groot als bij de vorming van de federale regering. Groter zelfs.

Re: Prullenmand

https://www.tvoost.be/nieuws/nieuwe-dna … jvel-91126

Re: Prullenmand

Hetgeen ik hier ga schrijven is absoluut niet nieuw. Ik vraag alleen jullie aandacht om volgende passage nog eens te herlezen met  bepaalde bendefeiten in het achterhoofd.

"Een oud dossier, maar belangrijk als precedent voor de politieke ontsporing van de rechtspraak. In 1950 verstoorde communistenleider Julien Lahaut de beëdiging van koning Boudewijn door 'Vive la République!' te roepen. Korte tijd later werd hij vermoord. De dader had hooggeplaatste opdrachtgevers, maar dat werd pas duidelijk in 1985, toen twee historici hem op het spoor kwamen. Hij behoorde tot de leopoldisten, een extreem-rechtse kring van edelen, militairen (onder anderen kolonel René Mampuys van het Belgische Gladio) en Opus Dei-prelaten rond de afgezette 'collaborateur-koning' Leopold III. Zij blokkeerden het gerechtelijk onderzoek, zodat hun man nimmer werd gepakt."

L' histoire se répète.

De Bende van Nijvel bestaat niet, dat is een dwaalspoor van de Bende van Belgie.
Een extreem rechtse kring van edelen, militairen en Opus Dei prelaten die een doel hadden dat als muziek in de oren klonk bij  sommige " bevriende staten"

Die Leopoldisten waren blijkbaar nog niet dood en begraven begin jaren 80. Ik moest er dan ook onmiddellijk aan denken toen ik in de zaak van de loods door iemand het woord "hofdame" hoorde vermelden. With a little help from my friends ben ik er achter gekomen dat het een hofdame van Koningin Fabiola betrof. Getrouwd met Baudewijn, zoon van.........

De rest is voor historici.De Bodleain Library uit de Harry Potter film staat in ons geval in Leuven.

28

Re: Prullenmand

Het niveau van dit forum zakt met de dag. Er is geen nieuwe info. Al deze schrijfsels van de voorbije maanden slaan op niets, maar ik hoop dat ze tenminste toch helpen als een vorm van therapie voor de auteurs.

Re: Prullenmand

Misschien slaat de post op niets omdat u niet in staat bent verder te denken dan uw neus lang is.

Maar ook u valt in herhaling:

"Te begrijpen. Al wat inhoudelijk interessant is, werd reeds gepost. Recente ontwikkelingen worden beschermd door geheim van het onderzoek. Er valt niets meer te posten, behalve zever en ongefundeerde beschuldigingen."

Wij denken dat er nog genoeg nieuw materiaal is. Ons enig probleem is , hoe krijgen we dit veilig op een forum zonder een proces te riskeren.

U suggereert dat wij therapie nodig hebben, wel therapie is een hoopvol gegeven, er zijn ook patiënten die uitbehandeld zijn, dat is erger.

Re: Prullenmand

Nog een laatste opmerking, u weet precies verdomd goed wat men op dit ogenblik aan het doen is.

"Een proces is quasi onmogelijk en daarom is men - zoals de woordvoerder van het federaal parket in Faroek liet doorschemeren - een eindconclusie aan het schrijven als antwoord op de vragen die vooral de nabestaanden zich stellen met alle mogelijke elementen die deze analyse ondersteunen. "

De slachtoffers worden dus na meer dan 30 jaar met een kluitje in het riet gestuurd om het zacht uit te drukken. Een eindconclusie in plaats van gerechtigheid.