51

Re: René Noël

Bakerstreet 221B wrote:

Dat laatste zou me niets verwonderen. Gisteren zei Guy Bouten in een telefoongesprek met Radio 2 (link hieronder) (vanaf minuut 7) dat er hem dossiers toegespeeld zijn door ex-rijkswachters, onderzoeksrechters en speurders.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/26 … an-nijvel/

Een redenen om een huiszoeking uit te voeren naar die dossiers. Aankondigen dat men een verhoor zou afnemen is hetzelfde als te zeggen, zorg ervoor dat de overhandigde dossiers bij u verdwijnen. Vanaf 1991 is het Bende van Nijvel-dossier één soap.

Re: René Noël

Waar komt René uitgekropen? Heeft men hem al ondervraagd? Zijn we enkel bij hem terechtgekomen via de tweet? Of wat heb ik gemist?

53

Re: René Noël

Ruf Nachtergaele wrote:

Gilbert Haesendonck doet straffe uitspraken op zijn twitteraccount » twitter.com/ammezeida/status/ (24 april 2018)

"Ik ben de enige échte overlevende kroongetuige in het bende-dossier dus vertel aan mij geen prietpraat. Bel mij even 0468/311462"

De heer G.H. is absoluut geen kroongetuige, Ruf.

54

Re: René Noël

Reneke wrote:

Oei! Foto's verdwenen? Weer een klacht?

U weet graag veel maar dit ter zijde.

De auteur of de eigenaar van een portret dan wel enige andere persoon die een portret bezit of voorhanden heeft, heeft niet het recht het te reproduceren of aan het publiek mede te delen zonder toestemming van de geportretteerde of, gedurende twintig jaar na diens overlijden, zonder toestemming van zijn rechtverkrijgenden.

(Wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en naburige rechten, artikel 10).

Wie het portretrecht schendt en foto's zonder toestemming publiceert waardoor de privacy van de geportretteerde geschonden wordt, of hij belachelijk wordt gemaakt of schade loopt, kan aansprakelijk gesteld worden om een schadevergoeding te betalen.

Hierbij zijn de algemene principes van de burgerlijke aansprakelijkheid van toepassing. (Art. 1382 en 1383 houdende het Burgerlijk Wetboek).

55

Re: René Noël

Het kan mij geen bal schelen, maar dit terzijde.

Re: René Noël

Dus nog steeds geen verder nieuws hieromtrent ... Akkoord dat G.H. geen kroongetuige is, maar hij wist blijkbaar wel over R.N. Of is dit allemaal het zoveelste dwaalspoor?

*zucht*

57

Re: René Noël

Reneke wrote:

Het kan mij geen bal schelen, maar dit terzijde.

Zo dacht een zekere Cobra ook. Tot enkele burgers en ambtenaren het op hun krachten hebben genomen ingevolge smaad, laster, eerroof en schendingen ingevolge de Wet op de Privacy.

Kenniz05 wrote:

Dus nog steeds geen verder nieuws hieromtrent ... Akkoord dat G.H. geen kroongetuige is, maar hij wist blijkbaar wel over R.N.

Het is absoluut ongebruikelijk en zelfs verboden om stukken vanuit een strafrechtelijk onderzoek prijs te geven. Dit geldt tevens ook voor de burgerlijke partijen die inzake betrokken zijn. Dat het Federaal Parket zich de laatste maanden strikt kan houden aan de geheimhouding van het gerechtelijk onderzoek is de gebruikelijke werkwijze.

58

Re: René Noël

Bossi wrote:

(Wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en naburige rechten, artikel 10).

Ik dacht dat de wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en naburige rechten grotendeels werd opgeheven bij W.2014-04-19/60 (inwerkingtreding 01-01-2015). Het betreffende artikel is nu terug te vinden onder art.XI.174 WER (Wetboek Economisch Recht). Maar misschien heeft Poseur hier meer informatie over?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

59

Re: René Noël

In ieder geval, u hebt de toestemming niet verkregen om de afbeeldingen te plaatsen. Misschien eens met uw vriend Poseur zich wat verdiepen in het strafrecht. Blijkt nuttig te zijn om niet in hetzelfde vaarwater te komen zoals Cobra te beurt is gevallen.

60

Re: René Noël

Om iedereen die een foto plaatst nou gelijk te stellen aan Cobra gaat ook wel ver.