31

Re: Huurlingen

steinerprag wrote:

Er zijn anders wel objectieve bronnen genoeg, hoor. Meer dan genoeg. Ik pleit er echt voor dat elk forumlid zich over alle facetten - en dus zeker over Congo - grondig zou willen documenteren. Onder dat werkwoord versta ik althans: lezen, studeren, vergelijken, opzoeken, in archieven duiken, nieuwe inzichten aanleveren... Zou dat niet heerlijk zijn?

Tijdens een vlucht naar Congo is er een belangrijk onderwerp besproken geweest. Ook Hugo Coveliers interesseerde zich daarin. Tot heden hebben we het niet kunnen achterhalen.

32

Re: Huurlingen

Wat hebben jullie niet kunnen achterhalen, het onderwerp of de volledige conversatie? En om te weten of dat onderwerp belangrijk was moet je min of meer de gevolgen kennen, want anders weet je niet dat het belangrijk was. Bossi, je hebt tijdens je winterslaap de (the) endziekte toch niet opgedaan hoop ik.

33

Re: Huurlingen

HUMO Na vijftien jaar onderzoek hebt u vast een eigen idee over de daders.

Eddy Vos: "Huurlingen lijken mij het meest voor de hand te liggen. Maar ik kan vandaag niemand aanwijzen van wie ik met zekerheid kan zeggen: die was erbij."

Bron: Humo | 6 Februari 2024

Een piste waar ik ook hoe langer hoe meer van overtuigd ben. Zie ook mijn post van vorige maand. De uitspraak van Eddy Vos impliceert ook dat hij voldoende namen kent van ex-huurlingen die hij als een verdachte ziet in het Bende van Nijvel-dossier. Ik heb ook zo'n aantal namen, die ik ook allemaal op dit forum heb gedeeld.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

34

Re: Huurlingen

Als je daar van uitgaat (piste die ook Leo al lang en meermaals heeft aangehaald), dan blijft wel de vraag: hoe kan het dat die 'huurlingen' steeds onder de radar gebleven zijn. Al die moordpartijen: daar moeten qua organisatie en voorbereiding toch wel meerdere instanties bij betrokken geweest zijn. En die hebben dat dan tot in de perfectie kunnen (laten) uitvoeren ttz zonder al te veel sporen na te laten? Kan ik moeilijk bij, eerlijk gezegd ....

35

Re: Huurlingen

Mijn theorie - en blijkbaar ook die van Vos - is anders dan die van LEO. Mijn theorie gaat over gewezen huurlingen die in Congo gevochten hebben, terug in België komen en dan in de criminaliteit belanden. Ze werken dus niet als huurling voor één of andere organisatie om de Bende van Nijvel op te richten. Ze zijn gewezen huurlingen die in de misdaad belanden. Lees zeker mijn post van vorige maand.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Huurlingen

Inpikkend op jouw piste; de bescherming - en het zogenaamde Staatsbelang dat het leven van enkele tientalen burgers overschaduwt, de merkwaardige eindgeneriek van de beruchte Pano is me steeds bij gebleven - zou dan voortvloeien uit kennis van onmenselijke praktijken die men destijds heeft gehanteerd in onze voormalige Kolonie?

37

Re: Huurlingen

De wonderen zijn de wereld niet uit. Als ik het hier (met rollator volgens Tiens) nog een paar jaartjes volhoud zijn Ben en ik het roerend eens.

Wij maken tegenwoordig zelfs gebruik van "huurlingen" als we de flexibus bellen. Onze telefonische oproep komt dan terecht in Barcelona bij een Israëlisch-Amerikaanse privébedrijf Via waarvan het IT center zich in de Israëlische stad Tel Aviv bevindt. Voor de goede orde, dit verzin ik niet he.

Lang voor ik op dit forum zat en zonder enige kennis kwam ik via mijn buikgevoel ook al bij huurlingen terecht. Kinderen neerschieten en in het geval van David zelfs martelen, ik denk niet dat iedereen dat zomaar kan.

Spectator. Wat werd er in die eindgeneriek van Pano getoond? Ben dat blijkbaar vergeten.

Re: Huurlingen

Betreffende profiel helemaal inderdaad, zie ook getuigenis van het martelen van een vrouw in de Delhaize in Aalst tijdens de 'overval'. Select kransje aan mensen die hiertoe in staat zijn (al zullen aanhangers van het Milgram experiment ed hierop een andere visie hebben). Elnikoff was/is volgens mij nog altijd hoofdverdachte nummer 1 wiens handel, wandel en connecties veel meer in de spotlights hadden moeten staan bij de toenmalige speurders.

Op het einde van de Pano reportage werd iets gezegd, op een klein schermpje, over het staatsbelang dat primeert op het leven van enkele individuen. Eveneens werd een dossier met daarop 'zaak François' - al dan niet bewust - getoond  wanneer werd verteld over de Reus van de Bende (dit is wel in tegenspraak met visie Vos want volgens de toenmalige Pano was de hoofddader van de Bende in 1995 nog springlevend en verblijvend in ons land). De docu staat ongetwijfeld nog op het Bende van Nijvel Youtube-kanaal.

39

Re: Huurlingen

fenix wrote:

De wonderen zijn de wereld niet uit. Als ik het hier (met rollator volgens Tiens) nog een paar jaartjes volhoud zijn Ben en ik het roerend eens.

Eddy Vos in een interview in Humo op 6 februari 2024:

Daar is het te laat voor. Stel dat de speurders nu nog iets vinden, dan duurt het nog eens jaren voor de zaak voor een assisenhof kan komen. Bijna vijftig jaar na de eerste feiten. Hoe oud zijn de daders dan? Leven ze nog? Ga je ze met een rollator uit het rusthuis halen en vragen waar ze vijftig jaar geleden op die of die avond waren?

(met rollator volgens Tiens) niet volgens Tiens dus.

Re: Huurlingen

Ben wrote:

Mijn theorie - en blijkbaar ook die van Vos - is anders dan die van LEO. Mijn theorie gaat over gewezen huurlingen die in Congo gevochten hebben, terug in België komen en dan in de criminaliteit belanden. Ze werken dus niet als huurling voor één of andere organisatie om de Bende van Nijvel op te richten. Ze zijn gewezen huurlingen die in de misdaad belanden. Lees zeker mijn post van vorige maand.

Dag Ben, ik begrijp dat je dit dan ziet als een criminele 'bende' op zich, met enkel een winstoogmerk als motief (en mogelijks de bijkomende kick - zich niet kunnen aanpassen aan het burgerleven)? Zou zomaar eens kunnen. Eén vraagje hierbij : zie jij de structuur dan militair ? Hierbij bedoel ik : zou er een aangewezen leider zijn?