Re: Ohain: 2 Oktober

Wanneer je een sticker op een ruit plakt, plak je deze altijd aan de buitenkant van het raam. Als je een sticker aan de binnenkant van de ruit plakt, zie je "I love Australia" in de binnenkant van de auto. Volgens experten was de auto opnieuw gespoten met blikken verf van het merk Dupont de Nemours.

202

Re: Ohain: 2 Oktober

Voor de wijze van aanbrengen van de sticker en de locatie, zie de site van de CWB » killersbrabant.be

Re: Ohain: 2 Oktober

Tja, zeker een vergissing. Probeer nu eens een sticker op de binnenkant van de achterruit van je wagen te plakken met het bericht naar de buitenwereld.

204

Re: Ohain: 2 Oktober

Niet abnormaal, er bestaan al decennia stickers om aan de binnenkant te plakken, met lijm op de bedrukte kant dus.

205

Re: Ohain: 2 Oktober

Al eens een tolsticker gekocht in Zwitserland? (OK, die komt op de voorruit).

Het bestaat. Nu, ik heb het ook maar gelezen in een document natuurlijk, niet persoonlijk vastgesteld. Maar of het nu aan de binnen- of buitenkant was, het punt is dat de sticker op de ruit was aangebracht en dus niet overschilderd werd.

Re: Ohain: 2 Oktober

ctrix wrote:

Niet abnormaal, er bestaan al decennia stickers om aan de binnenkant te plakken, met lijm op de bedrukte kant dus.

In de jaren 80? En zelfs nu vind het toch maar een rare ding, maar dit is maar een detail.

207

Re: Ohain: 2 Oktober

Absoluut, ik had er als kind al (ik heb een tijdje stickers verzameld).

Re: Ohain: 2 Oktober

Xenophon wrote:

Al eens een tolsticker gekocht in Zwitserland? (OK, die komt op de voorruit).

Het bestaat. Nu, ik heb het ook maar gelezen in een document natuurlijk, niet persoonlijk vastgesteld. Maar of het nu aan de binnen- of buitenkant was, het punt is dat de sticker op de ruit was aangebracht en dus niet overschilderd werd.

Ik heb 40 jaar in de carrosseriebouw gewerkt als arbeider en daarna als baas. Als je een auto schildert, verberg je de ramen met papier en tape, dus je schildert de carrosserie en niet de ramen. Logisch toch?

Nog een opmerking over die sticker. Als de daders zelf die auto geschilderd hebben en die auto is gestolen dan verwijder je gewoon die sticker die toch opvallend is.

Als je die auto door iemand anders laat opnieuw schilderen, dan laat die schilder die sticker gewoon staan. Ik heb in mijn leven veel auto’s opnieuw gespoten in een ander kleur, maar ik heb nog nooit de stickers op de ruiten verwijderd, stickers zijn personeel.

Re: Ohain: 2 Oktober

Ja, er waren in die tijd stickers die je van binnen moest plakken (ook vaak reclamestickers van bedrijven en ook de zonnebanden op de voorruit).

Ik denk dat Maeva en Mi Amigo ook van die zonnebanden hadden, die ze dan uitdeelden aan luisteraars

En idd als je je wagen laat herspuiten zullen ze de ramen wel ingepakt hebben. Misschien hadden ze geen tijd om de sticker er met een haardroger af te halen.

Nonchalence, domheid of ze wisten dat untouchable waren...

Re: Ohain: 2 Oktober

Geen haardroger nodig om zo een sticker te verwijderen. Gewoon een palet om te plamuuren ... 10 seconden en opgelost. Zonnebanden mag je niet vergelijken met stickers. Nonchalence of domheid zeker... Misschien het feit dat ze, voor een keer die wagen maar een zullen gebruiken.